PDA

Vis full versjon : Bare jeg som er treg til å bestille legetime?

elen
24-08-2002, 13:56
Hei alle vordende mødre!

Jeg er i dag 8+2 og har ennå ikke bestilt meg time til legen. Ser at det er mange som drar til legen allerede i uke 5 og 6.

Jeg trodde ikke man fikk konstatert så mye før man er nærmere 10 uker på vei. Tar jeg feil???
Det er vel ikke før rundt 10. uke at legen kan høre hjertelyden så jeg har bestemt meg for å vente til da. Får vel ta meg en telefon på mandag for å bestille time.

Jeg både gruer meg og gleder meg til legetimen. Dersom legen sier at alt er i orden med den lille skal jeg puste lettet ut....
Jeg må innrømme at jeg er litt redd for at ikke alt er som det skal, men det er ikke noe jeg går og bekymrer meg for i det daglige, men man hører jo så mye....

Flere som venter med legebesøket til uke 10? Eller er jeg unormalt treg til å bestille?

elen :findag:

Hampus
24-08-2002, 14:32
:vink:

Har heller ikke bestilt legetime enda, men skal gjøre det til uka! :kidoki:

Som regel så er første legebesøket rundt uke 10, ja! Men hvis man lurer på noe eller er engstelig så kan man få time før!

:findag:

6+0

Psst! Tror det er litt tidlig å høre babyens hjertelyd i uke 10!

Vianne
24-08-2002, 15:18
Jeg bestillte i går, siden jeg ikke visste hvor lang tid det tok før jeg kom til.
Skal i uke 9.

Frida
24-08-2002, 21:38
Jeg skal på første legetime i uke 12.
Har forøvrig bestillt privat ultralyd på byporten og skal dit på tirsdag :) :) :) Gleder meg!!!Gjør dette bare av ren nysgjerrighet.Vil liksom få bekreftet at alt er iorden.

Klem fra Frida 8+0

Brumm
25-08-2002, 12:46
.. at jeg klarte ikke å vente med å bestille legetime. Er ca. 5+0 i dag og da jeg ringte på fredag for å bestille sa de at jeg godt kunne vente i over en måned til. Men jeg føler at det er for lenge til og jeg liksom vil til legen å få det bekreftet selv om CB og andre jo skal være like mye å stole på. Men som førstegangsfarer så har jeg så masse spørsmål så jeg fikk time allerede 5. sept. Det blir spennende!

Brumm :D

Lavendel
25-08-2002, 17:29
Jeg har ikke bestilt meg legetime ennå...:uff: Vil vente litt til :D
Jeg er jo ikke kommet så langt på vei ennå..Men i morgen er jeg 5+0 :D :kry: :D
Jeg bestiller sikkert legetime,om et par uker :kidoki: Det kan jo være at jeg må vente litt før jeg får time også..Men jeg har ingenting i mot å vente :kidoki:

I am
26-08-2002, 11:44
Jeg tenkte jeg skulle gå om et par uker. Er uansett heeelt sikker på at jeg er gravid, så trenger ikke å få det bekreftet, og har lyst til at legen skal kjenne noe når jeg er der.

Klem, I am 7+0

Hang
27-08-2002, 13:14
Jeg skal allerede i uke 7. Sist var jeg ikke før i uke 10, men da var jeg hos en annen lege. Jeg ringte tidlig fordi jeg regnet med at det uansett var lang ventetid på timer. Men hun jeg snakket med spurte ikke en gang hvor langt jeg var kommet og bare satte opp på neste ledige time. Synes det er godt å gå så tidlig jeg, om det så bare er for å prate å starte opp gravid-skjemaet.

Gaupa
27-08-2002, 17:23
Jeg skal til legen på fredag, jeg :D Da er jeg 7+5. Jeg spurte når de ville ha meg inn, og fikk time da. Det passer meg greit :), vil gjerne ha bekreftelse på at alt er iorden :kidoki:

Selleri
27-08-2002, 21:28
Jeg ringte da jeg var fem uker på vei, fikk time helt i slutten av uke syv, neste onsdag. Gleder meg masse. Mitt første svangerskap, så jeg ringte nesten med en gang jeg fikk vite om "nurket"! Men jeg ringte til helsestasjonen, og skal til jordmor. Er det sånn at man burde ta kontakt med lege nå også?

Selleri 6+5