PDA

Vis full versjon : Skjema om fødselspenger

Tiddelibom
12-08-2002, 12:16
Jeg har nå forsøkt ørti ganger å komme i kontakt med trygdekontoret, og det er ALDRI noen der som kan svare på spørsmål jeg har i forbindelse med utfylling av skjemaet. Grrrrrr! Jeg blir så oppgitt!

Jeg har et vikariat som opphører i det jeg går ut i permisjon, dermed regner jeg med å ordne papirmølla selv.

Lurer på følgende:
*Hvor lang saksbehandlingstid har trygdekontoret? - Eller sagt på en annen måte: Når må de senest ha papirene?
* Hva slags - dersom noen - lønnsdokumentasjon kreves? Det står ikke noe om dette på skjemaet, men jeg antar det kan være greit å vedlegge, så man er sikker på å få "så mye penger som mulig", for å si det på en enkel måte.
* Siden jeg da ikke har noen jobb i permisjonstiden, tenker jeg at jeg skal finne en ny jobb mens jeg går hjemme. Dermed aner jeg ikke om jeg begynner på en ny jobb før "mine elleve måneder" er omme - samboeren min kunne godt tenke seg å være hjemme mer enn sine obligatoriske fire uker - men dette er altså vanskelig å vite siden det avhenger av når jeg tiltrer i en ny jobb.
* Hva med ferieavvikling? Jeg aner jo ikke nå når jeg kommer til å ta ferie til neste år!!

Tenker det kan være greit å ha så mye som mulig avklart før jeg sender inn skjemaet, så det ikke blir liggende på bunnen av en bunke hos dem fordi de mangler opplysninger...

Litt frustrert hilsen
Tiddelibom 29+4:???:

Lille Persille
12-08-2002, 20:53
Hei.
Trygdekontoret må ha søknaden om fødselspenger senest 3 mnd etter den datoen du ønsker fødselspenger fra. Hvor lang tid de bruker på saksbehandlingen vet jeg ikke, men jeg vil tro det er ganske likt som ved sykepenger.(et par uker)

Det kreves ikke at du skal legge fram noen lønnsdokumentasjon, de vil nok kontakte deg om det er noe de lurer på.

Alle opplysninger du ikke kan fylle ut i skjemaet nå fordi det ikke er bestemt enda, kan vente til den tid kommer. Men da må du melde i fra da. Feks ferie, eller når pappapermisjonen skal tas, det du må vite nå er om du skal ha tidskonto, 100% eller 80% dekning, og når du vil starte permisjonen)

Lykke til

LP 30+0