PDA

Vis full versjon : Har du gode råd mot kvalme/oppkast

meja
24-08-2002, 15:53
Hei alle sammen.

Jeg ville gjerne høre om noen har gode råd mot kvalme/oppkast. Jeg er i dag 6+6, og har spydd daglig og vært kvalm døgnet rundt siden 6+1.

Jeg er mamma til en 3,5-åring, og da jeg fikk henne hadde jeg Hyperemesis Gravidarum (ekstrem sv.skapskvalme). Ikke før i uke 16 sluttet jeg å spy. Hadde da vært innlagt i 5 dager for intravenøs næring.

Har liten lyst til å oppleve det samme over så lang tid èn gang til. Har derfor lyst til å høre deres erfaringer med f.eks. akupunktur, postafen, helsekostprodukter etc. etc. Gode og dårlige erfaringer.

Meja, termin 14. april 2003

spira
24-08-2002, 17:52
Jeg syns at vist du klarer å holde på postfen tabletter er det nok ikke dumt å ta det,men jeg fikk de problemet at det også bare kom opp igjen!!Hadde 5 dager uten at jeg fikk imeg noe værdens ting og de ble vurdert innleggelse......Så jeg har vel ikke akuratt noen gode råd bare å ta en slurk med drikke Med 1/2 times mellomrom.Det klarer ofte magen å holde på for det er ikke nok til å irritere magen!!Prøv det .
Men det er som sagt ikke dumt åta postafen hvis du klarer å holde på det!!

Vil gi deg en:stakar: og ønske deg lykke til!!

Klem fra spira og lille vidunder 18+4

Tidl. bruker
26-08-2002, 12:22
Spis småe hyppie måltider. Hjelper magen å holde på maten. :kidoki:

Zara
26-08-2002, 13:43
Hei.

MøreMia
26-08-2002, 13:49
Ingefærkapsler hjalp på meg. (Fås kjøpt på helsekost)
Faktisk så hjalp det også å lukte litt på fersk ingefærrot!

Føler med deg!

meja
27-08-2002, 14:21
Takk for alle svarene, jenter!

Godt å ha noen å spørre om råd i disse tider. Ikke alle skjønner helt hvordan vi har det, da...

Vimsen
28-08-2002, 13:47
..... OG pass på å spise noe FØR du blir sulten !! Det hjelper masse!!

Lykke til

Klem
Vimsen T-6

Lykke
01-09-2002, 04:38
... mot kvalme og oppkast er å ha noen tørre kjeks el.lignende på
nattbordet , som du gnager i deg en liten stund før du har tenkt å
stå opp. Og masse vann og frisk luft. Og, ikke minst...ingefær.
( Det gikk med noen liter ingefærbrus de første månedene...men det hjalp meg !) Morgenkvalmen min ga seg i 11-12 uke, men da startet "resten-av dagen -kvalmen",som varte til ca. 20 uke. (Jeg kastet opp til den tid, men hadde ikke hyperemesis, så all medlidenhet til de som har det !! ) :stakar:
Men ettermiddags-/kveldskvalme er lettere å kontrollere med hyppige måltider, hvile og ro.
Ønsker deg lykke til, og håper at du unngår hyperemesis denne gangen, da ...!
:uff: Lykke 26+4

Solstråle
05-09-2002, 01:08
Jeg er nå 24+6 uker på vei og er fortsatt plaget. Men de rådene som har hjulpet meg er; Iskaldt vann med isbiter og litt sitron...
Små hyppinge måltider, saltekjeks og brødmat og det som hjalo mest under den verste perioden var faktisk akupunktur...

Lykke til:stakar:

Qatrine
05-09-2002, 03:30
Syrlige sukkertøy og doven cola er også verdt et forsøk.

:stakar: :stakar: :stakar: