Vis full versjon : Kom med deres beste kjærringråd...
mot forkjølelse!! Kjenner det bygger seg opp i nesa, halsen klør, og jeg går og nyser! Gubben har hatt en ukes sjukemld. p.g.a. forkjølelse, jeg har trodd det skulle gå forbi meg, men akk, jeg er nå snart angrepet...:syk:
UlrikkeMarie
25-10-2005, 12:36
Det jeg alltid gjør er å spise mye appelsin, og drikker mye juice,
spiser noen c-vitamin også.
Ellers så holder jeg meg varm, drikker mye vann,
tar et varmt bad/dusj. Drikk te:)
Hmm.. ikke så mye til kjerring råd,
men funker fint på meg iallefall:)
Et godt gammelmannsråd er å gurgle saltvann. Kok opp en liter vann og avkjøl. Tilsett deretter salt (husker ikke hvor mye), men slik at det det blir veldig salt, og rør. Bøy hodet bakover og gurgle så lenge du klarer nede i halsen, og spytt ut.
Dampbad!
Kok opp en kjele vann, sett den så på et bord. Ta et håndkle over hodet og bøy deg over og pust inn den varme dampen, så mye du orker. Lover deg at virus og bakterier stryker med og du blir fort bedre. Lykke til!
tante grønn
01-11-2005, 10:26
Ta livet av den med sprit! Sett deg under et lunt pledd og drikk konjakk eller whiskey, hold stand resten av kvelden - pass på at det er jevn temperatur under pleddet. Dagen etter er du i allefall ikke forkjølet!
Ta livet av den med sprit! Sett deg under et lunt pledd og drikk konjakk eller whiskey, hold stand resten av kvelden - pass på at det er jevn temperatur under pleddet. Dagen etter er du i allefall ikke forkjølet!
Whiskey og konjakk??? Trodde dama var gravid jeg !?!:vetikke:
popsinune
01-11-2005, 11:04
Kineserne sverger til hønsesuppe eller hønsebuljong.....kanskje verdt å prøve ?
God bedring !
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.