PDA

Vis full versjon : Medisin eller ikke ved UVI?

Lillemus
27-10-2005, 14:26
:mervink:
Jeg var hos jordmor i går, og jeg har i dag fått beskjed om at urinprøven min viser at jeg har urinveisinfeksjon. Prøven er nå sendt videre til sykehuset hvor de skal finne ut hvilken bakterie det er. Svaret på det får jeg ikke før tirsdag. Jeg har ingen symptomer, og de mener derfor at jeg ikke skal begynne på medisiner før de vet noe mer på tirsdag...

Kjenner jeg er litt skeptisk siden jeg har hørt at UVI kan irritere fram for tidlig fødsel. Jeg er allerede sengeliggende pga kort livmorhals og fare for for tidlig fødsel... Vil jo helst holde jentene i magen noen uker til.

Vet ikke om jeg kanskje burde mase meg til en bredspektra antibiotikakur allerede nå i stedet for å gå helt til tirsdag? http://www.tvillingforum.com/vbulletin/images/smilies/undrer.gif Kanskje det er skummelt å gå med dette i kroppen i 4-5 dager til uten medisiner... Har noen vaert borti samme problemstilling? Noen som kan gi meg noen kloke råd?

julibe
27-10-2005, 22:39
Tror ikke en "enkel" UVI kan framskynde fødsel, men UVI kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse dersom man ikke får behandling, og nyrebekkenbetennelse kan gi premature rier/sette igang fødsel.

UVI hos gravide er forresten ganske ofte symptomløse.

Men jeg kan garantert love deg at du hadde kjent det om du hadde nyrebekkenbetennelse på gang, for det er vondt!

Synes uansett det var litt rart at du ikke fikk en AB-kur med en gang, men du får stole på at lege/jordmor gjør det som er riktig.