PDA

Vis full versjon : Forsvinnende kvalme

Trollkatt
29-10-2005, 21:20
Jeg er 6+6 i dag, og har ikke hatt noen plager fram til mandag. Da ble jeg kjempekvalm, og det varte hele dagen, til jeg la meg. Sånn var jeg på tirsdag og onsdag og, men torsdag og fram til i dag har jeg vært i helt fin form. Jeg synes det er veldig merkelig, men legen sa at det går jo opp og ned, så det er ikke noe å bekymre seg for (var tilfeldigvis hos legen på torsdag). Dette er barn nr to, og første gangen var jeg ikke noe særlig kvalm.

Har ikke gjort noe annerledes de forskjellige dagene, denne uka har vært ganske monoton...

Litt langt innlegg for noe så ubetydelig, men er det andre som har opplevd dette? Jeg blir jo bekymra, selvsagt. Deilig å slippe å være kvalm, men så tidlig i svangerskapet hadde det vært kjekt å ha noen symptomer. Har nesten ikke ømme pupper heller. Nesten litt skuffende å kjenne så lite.

Tidl. bruker
29-10-2005, 21:36
Tro du meg, du skal bare være glad for å slippe kvalmen og andre ubehagelige symptomer. De kommer tidsnok allikevel.

Selv hadde jeg bare typiske PMS-symptomer da jeg ble gravid, og følte meg ikke gravid i det hele tatt. I uke 5 var jeg småkvalm et par ganger med noen dagers mellomrom. I uke 6 slo kvalmen ned for fullt, og jeg var kvalm og kastet opp de første 4 og en halv månedene.

Er fortsatt kvalm og uggen, men kaster i hvert fall ikke opp.

Så kjære deg, bare nyyyyyyt at du har det bra!

Trollkatt
29-10-2005, 21:38
Jeg vet du har helt rett. Det er forferdelig å være kvalm. Stakkars deg, det høres ikke noe morsomt ut. Bra å slippe å spy, men når man er ferdig med de første ukene, skal man jo bare kose seg. Ikke være kvalm og uggen... Så jeg får bruke tiden min på å kose meg nå. Kan jo hende kvalmen dukker opp igjen til uka.

Eria
02-11-2005, 13:57
Jeg hadde VELDIG av og på kvalme. Visste aldri når jeg plutselig kunne bli liggende rett ut i tre-fire dager. Håper du slipper å bli plaget :klemmer: