PDA

Vis full versjon : Leggkramper-fyttikatta så vondt

Roxette
31-10-2005, 11:39
Har våknet de siste nettene av litt leggkramper ( de siste to ukene). Må strekke meg av og til, ikke til å unngå. Da får jeg leggkramper. I natt opplevde jeg det sterkere enn noen ganger før. Det var såååå vondt. Holdt på å rope høyt. Lå å jamret meg og vridde meg stille for ikke å vekke mannen. Det var vondt det. Kjenner det enda i leggen når jeg tøyer den litt.

Noen tips for å ikke få leggkramper??? Vil ikke ha mer av dette....For vondt.

glovarm
31-10-2005, 11:58
Jeg vet hva du snakker om ja.

Jeg bøyer tærne oppover så snart jeg merker antydninger til krampe i leggene. Jeg også får det mest når jeg strekker meg, men bare i våken tilstand.

Håper du blir kvitt det snart, eller klarer å tøyle det såpass at du ikke lider for mye. :klemme:

Tidl. bruker
31-10-2005, 15:17
Helt enig i at det er forferdelig vondt ja.... :nikker:

Lesedyret
31-10-2005, 16:27
Noen tips for å ikke få leggkramper??? Vil ikke ha mer av dette....For vondt.

Vet ikke om det hjelper for alle andre, men etter at jeg fikk i meg mere B-vitaminer forsvant krampene.

Har også hørt at det skal hjelpe med kalsium (alstå en god grunn til å drikke masse sjokolademelk), og å holde leggene varme - leggings, ullsokker...

Tidl. bruker
31-10-2005, 17:15
Ikke noe godt å ha legg kramper nei.. heldigvis så er det ikke ofte jeg har det.

Durdei
31-10-2005, 17:41
Krampe er ikke noe godt nei. Får det som regel når jeg strekker ut bena etter at jeg har ligget i ro lenge uten mye bevegesle. Derfor bruker jeg å bevege på føttene før jeg strekker bena helt ut.

Almara
31-10-2005, 18:11
Det hjelper å få leggene massert. Det gjør fysioterapauten, og da forsvinner krampene et par dager :)

engleborgen
31-10-2005, 18:22
åååååå det har jeg også hatt de siste nettene!!!!!! Og det gjør kjempe VONDT:urk: Gode råd mottas med takk, men det hører kansje med det å være gravid......

Fru Blom
31-10-2005, 18:29
Gå på helsekost og kjøp deg magnesium-tabletter. Det hjelper! Du må nok ta det noen dager før det gi utslag, men dette rådet fikk jeg av jordmoren min i forrige svangerskap.

MartheR85
31-10-2005, 18:30
Jeg var sinnsykt plaget meg leggkramper da jeg spilte håndball. Fikk det om natten når jeg strekte meg, åsså var det vondt dagen etterpå også....det er pga. at det danner seg muskelknuter i leggene. Jeg fikk besked av fysioterapauten om å gå på foten med en gang jeg kjente krampene. Selv om det gjør sinnsykt vondt å gå på foten, så hjelper det. Ellers hjelper det å strekke ut leggen, opp etter veggen eller noe sånnt. Håper du finner ut av det....er ikke noe godt me kramper nei! Good luck! :)

Cathymor
31-10-2005, 19:27
Jeg plages også med leggkramper for tiden, og våkner om natten av dem. Har prøvd kalsium uten hell. Fikk derfor tips om å gå på en lekebutikk for å kjøpe meg en liten plastball med pigger på. Denne rulles oppover benet før du legger deg om kvelden. Det hjelper faktisk!!!

babyenvår
01-11-2005, 15:01
Jeg får det også av og til på natta, når jeg strekker meg. Da hjelper det å strekke tærne "opp" så langt jeg klarer, altså i hoderetning.

Gnist
02-11-2005, 19:54
Ikke godt nei - det kan vi være enig om :nikker: Tipset jeg fikk var og strekke ut FØR jeg legger meg. Funker for meg :snill:.

Athiqa
02-11-2005, 20:08
Kjøp støttestrømper!!!

Jeg var plaget av det en stund forrige svangerskap og det er helt forferdelig. Det ga seg med en gang jeg begynte med støttestrømper. Gå i en ordentlig butikks om måler leggene dine både ved ankel og rundt leggen, så får dere perfekte strømper til deres ben!

( Og ja, de finnes i svart, ikke bare i gammel-dame-gusje-brun ;) )

Abeline
02-11-2005, 22:00
Jeg har vært plaget med leggkrampe, men har klart å redusere det ved å sitte med bena høyt deler av arbeidsdagen. Sitter mye i løpet av dagen og har satt en krakk under skrivebordet som jeg kan legge beina opp på. Ulempen er jo at det blir tyngre for ryggen med en slik arbeidsstilling, men det har i alle fall hjulpet veldig på leggkrampene hos meg.

Tidl. bruker
03-11-2005, 07:36
Jeg var veldig plaget med dette forje svangerskap, og jeg måtte gå med støttestrømper hele døgnet:snill: og så fikk vi tak i en deilig avkjølende krem på apoteket som avkjølte leggene på en måte og jeg fikk slappet litt av i beina. husker ikke hva kremen het, men det var veldig effektiv. Fikk mannen til å smøre det inn hver kveld,slik at jeg fikk sovnet fort om kvelden:fnise: og så tok jeg kalsium,men det vet jeg ikke om hadde den store effekten da...
Håper du finner noe som virker, ikke noe kjekt med leggkramper!!

Mange73
03-11-2005, 11:47
Kjerring råd mot legg kramper : Legg et nytt såpestykke i mellom maddrassen og sengegavelen . Det funka på meg , lykketil