Vis full versjon : Jeg blør :(
Hybelkaninen
05-11-2005, 21:34
Jeg er ca 5+4 i dag, og har blødd hele dagen. Var en tur på legevakten, og de sa at det var veldig vanlig, og at det likevel kunne være et lite liv *krysser fingre og tær* De sa at siden det var så mye blodtilstrømning til livmoren, og det var mange små, skjøre blodkar der kan det være helt uskyldig. Og en blødning som ser stor ut for oss, er i realiteten en veldig liten mengde.
Det som er så merkelig er at jeg testet positivt (et svakt kryss) med clear blue på tirsdag, men da jeg tok en ny test med quick respons (?) i dag, viste den ingen ting. Håper dette ikke betyr noe, for i dagene rett før den positive testen viste QR ingen ting, mens CB viste "ett eller annet", det var liksom noen små prikker der streken kan komme. Og på tirsdag viste som sagt CB et svakt kryss.
Det er så vondt å ikke vite :(
Det er neimen ikke godt å vite, nei.
Jeg krysser fingrene for deg, og håper at spiren klamrer seg fast!!
En klem til deg :klem: Krysser fingrene :kryss:
Syns at du kunne fått en UL jeg da :nemlig: Det fikk jeg etter alle mine blødninger i mitt forrige svangerskap.
Jeg synes også det er rart at du ikke fik UL straks.
Får håpe den lille har klort seg fast med nebb og klør:kryss:
Usikkerheten er det verste. Men, de sier at det er like normalt å blø litt i starten, som å ikke blø. Så jeg krysser fingrene for at dette er en av de uskyldige blødningene!! :klemme:
Jeg hadde ofte blødninger de første 11-12 ukene. Ved telefon til sykehus etc. fikk jeg direkte beskjed om at jeg ikke ville bli prioritert for ul så tidlig i svangerskapet. Henvisning måtte i tilfelle skje via min fastlege.
Jeg tok derfor ul for egen regning privat to ganger i denne perioden, og det viste seg at alt var bra.
Krysser fingrene for deg!
Vil absolutt anbefale å bestille en privat UL dersom du bor et sted det er lett å få. Min erfaring med fastlege og blødning er god, forsåvidt. Hun tok meg veldig alvorlig og sykemeldte meg en uke. Jeg var da 7+6. Men på UL på sykehuset ble jeg ikke prioritert for det var ikke akutt nok. Legen prøvde å få time samme dag til meg , men den gang ei. Fikk time 2 uker senere. Alt var heldigvis OK.
Det er ikke uvanlig å blø litt (av alle grunnene de forklarte deg på legevakta), men det bør sjekkes opp.
Lykke til! Håper alt er OK!!
Hybelkaninen
07-11-2005, 15:24
I dag var vi på UL, og diagnosen er truende abort :(
Vi så en liten skygge på UL som de merket av, går ut i fra at det er spiren? Jeg var så nervøs at jeg greide ikke å spørre....
Det har blitt noen tårer i dag... men det er jo fortsatt håp!
Turbomamma
07-11-2005, 17:07
I dag var vi på UL, og diagnosen er truende abort :(
Det har blitt noen tårer i dag... men det er jo fortsatt håp!
Uff, vet hvordan det er å få den beskjeden... Den fkk jeg selv for ca 6 uker siden. Her er jeg, 12+5, og spiren henger fortsatt med...! Diagnosen stilles vel pga blod i livmoren, eller ved blødninger som kommer fra livmoren som de ikke kan forklare. Selve diagnosen bør man ta med litt is i magen.... Det betyr ikke at man kommer til å miste...! Kan du ikke ringe tilbake dit du var på ul, og spørre litt mer. Spørre om hva de så på ul. Det er rart de ikke sa noe om det de så, men du var kanskje så nervøs at du ikke fikk det med deg...? Det de fant på ul har de uansett i journalen din. Hva skjer videre da? Flere ul? Når er neste? De må jo følge med på dette.
Jeg fikk ul hver uke de første gangene, og deretter har det gått to uker mellom hver kontroll.
Cilla Vanilla
07-11-2005, 17:17
:klem:
Håper spirer klorer seg fast og at du får den oppfølgingen du trenger for å ikke bekymre deg!!!
:kryss: :klemmer:
Hybelkaninen
14-11-2005, 18:14
I dag skulle vi få en ny UL for å se hvordan det går med spiren.
Jeg greide ikke dy meg, og tok en cb tidlig på dagen. Det kom utslag på testen,men det ble ikke et ordentlig kryss.
Så kom vi inn til legen. Han sa bryskt at "nei, det er ingen vits å ta UL, vi fant jo ut allerede i forrige uke at du har mistet" :shock: Her har vi altså gått en hel uke i den tro at spiren kom til å klare seg likevel. "men jeg fikk jo litt utslag på cb senest i dag" sa jeg. Nei, det var umulig mente han. Konsultasjon over, og vi måtte ut :(
Det var trist å høre!:klem:
Grunnen til at du fikk utslag på testen er at HCG-hormonet sitter i kroppen ganske lenge etter en SA, kanskje så lenge som en mnd. Det er derfor man anbefaler å vente 1-2 sykluser før man prøver igjen.
Men jeg synes legen kunne ha behandlet deg på en litt penere måte. Lett for dem å ta så lett på ting.
Lykke til med ny prøving! Kanskje sitter den raskere enn du aner! :kryss:
I dag skulle vi få en ny UL for å se hvordan det går med spiren.
Jeg greide ikke dy meg, og tok en cb tidlig på dagen. Det kom utslag på testen,men det ble ikke et ordentlig kryss.
Så kom vi inn til legen. Han sa bryskt at "nei, det er ingen vits å ta UL, vi fant jo ut allerede i forrige uke at du har mistet" :shock: Her har vi altså gått en hel uke i den tro at spiren kom til å klare seg likevel. "men jeg fikk jo litt utslag på cb senest i dag" sa jeg. Nei, det var umulig mente han. Konsultasjon over, og vi måtte ut :(
Jeg er rystet!!
Hvordan kan de behandle deg sånn, når du ikke har fått noe klart svar om at det har gått galt tidligere?
:comfort:
*kattungen*
14-11-2005, 23:49
Jeg er rystet!!
Hvordan kan de behandle deg sånn, når du ikke har fått noe klart svar om at det har gått galt tidligere?
akkurat det satt jeg å tenket på også..
hvordan går det ann??
:klem:
silkepels
15-11-2005, 14:19
blødninger er vel ofte et dårlig tegn, uten at jeg skal male fanden på veggen.... min bestemor hadde menslignende blødninger de tre første mnd av sitt første sv.skap....
min venninne har hatt to spontanaborter, den ene var blodbad de luxe mens den andre varte bare 1,5 dag. to dager etter var testene negative.
så dersom du har testet neg nå, er det vel kanskje ikke mer der inne, selv om jeg selvfølgelig krysser fingrene :-)
trøsteklem
Strawberry
01-12-2005, 06:40
:sinna::furie:Fy flate for en dårlig behandling du har fått! Jeg er sjokkert, men ikke overrasket, dessverre... Helsevesenet har et ganske "avslappet" forhold til tidlige spontanaborter, legevakten kan få opptil flere slike tilfeller på én dag. Ser ut til at legene ikke alltid klarer å oppvise særlig empati, og glemmer at for de det skjer med er det IKKE en hverdagslig hendelse, og føles ganske dramatisk. Hadde selv flere veldig kraftige blødninger mellom uke 7 og 14, første gang skjedde det da jeg var på besøk i Oslo. Det bare rant i strie strømmer... Har opplevd det samme i et tidligere sv.skap, så ventet 2 dager før jeg oppsøkte legevakten. Ble tatt godt i mot av både sykepleiere og lege. Men fikk kun g.u., ikke u.l. De mente det var for tidlig. Men har jo tatt det så tidlig før.. Tilbake i Trondheim fikk jeg en ny blødning, fikk time hos legen min på dagen, som sendte meg direkte på u.l. Han skjønte ikke hvorfor de ikke gjorde det i Oslo. Har gått bra med meg da, til tross for flere blødninger i ukene etterpå. Kjempe lei meg på dine vegne:stakar:, håper det går bra neste gang:ber:!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.