Vis full versjon : Haster: Livredd, blodig utflod.
Jeg trenger litt hjelp.... Jeg var på do i stad og det kom ut blodig utflod av skjeden. Er livredd for at noe er galt... Har snakket med jordmor. Hun sa jeg skulle ta det helt med ro. Og at vi skulle holde kontakten. Skulle si fra om det kom mer blod. Kom bare på papiret når jeg tørket meg. Jeg kan ikke ha sår inni der, og jeg og mannen har ikke hatt sex på fire dager iallefall.
Hva kan det være. Har milde mens smerter. Men ikke sterke. Er livredd for å føde nå. Altfor tidlig.
Hva kan det være. Har noen erfaring, eller vet noe???
Vær så snill. HJELP MEG! Gråter masse, fordi jeg er livredd.
Tidl. bruker
06-11-2005, 12:49
Du kan ikke få komme på føden for en skjekk da?
Huff, stakkar deg!:klemme: Ikke gøy å være engstelig...
min eneste erfaring med en liten blødning i svangerskapet, var den dagen jeg fødte. da det hadde begynt å åpne seg, så kom den en blødning på størrelse med en t-skje. jeg fikk hver gang jeg var hos jordmora fikk j beskjed om å ringe føden eller henne å komme på skjekk hvis jeg begynte å blø. for det skal man vist normalt ikke gjøre..
men nå er ikke jeg noen lege eller jordmor, men jeg ville nok ha ringt føden å krevd en skjekk siden du er bekymret! bedre å ringe en gang for mye, enn for lite!!
LYKKE TIL! hold oss gjerne oppdatert!!!
Huff da, jeg ville ringt til sykehuset jeg, men det er kanskje det du har gjort? Jeg hadde og en slik "blødning" i forrige sv.skap uten at det var noe fare. Det kom bare litt et par ganger når jeg tørket meg etter toalettbesøk, og ikke var det "friskt" blod heller. Tror kanskje det er det man skal se etter? Synes at dersom du er fryktelig engstlig at du skal ta en tur på føden, det er ikke noe god følelse.
LYKKE TIL
Nå har jeg ingen erfaring med dette selv, men jeg er enig med de to andre her! Syns nok du burde kreve å få komme opp på en sjekk, for å få roet ned deg selv!
Det kan ikke være godt å gå rundt å tenke på det hele tiden!
Håper alt går bra med deg:kryss:
Forstår at du er redd og det beste er nok å ta kontakt med føden igjen.
Alle blødninger i slutten av svangerskapet skal undersøkes av lege.
Fortell dem at du er redd og vi ha en sjekk, på SuS er de veldig koselige og du får nok komme inn til en kontroll.
Lykke til ! :klem:
Stemmer i med de andre damene her. Jeg synes det virker uansvarlig av jordmor å la deg gå å være så redd.
Du kan jo også få noen andre til å ringe sykehuset for deg.
"å holde kontakten" er simpelthen ikke godt nok svar fra jordmor. Sannsynligvis er alt i orden, og du bør slippe å ha det slik som du har det nå.
Lykke til!
Har ikke fått mer blod nå. Redd er jeg jo enda da. Men jeg tror (håper) alt er bra. Babyen sparker iallefall. Får ringe hvis det kommer mer blod, eller hvis redselen ikke forsvinner.
bøllen og blondinen
06-11-2005, 14:29
Det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg for. Det er veldig vanlig med blødninger også vet du,men man kvepper når det skjer en selv. Og hvis du føder nå så klarer banet seg helt fint uten noe problemer. Lyke til
Jeg opplevde det samme som du for et par uker siden. Kom endel blodblandet slim i to dager. Ikke bare når jeg tørket riktignok, kom i trusa også. I tillegg hadde jeg mensmurringer. Jeg fikk beskjed om å komme til sjekk på føden med en gang da jeg ringte.
Ble da lagt inn på obs for gravide hele dagen for å sjekke om det var noe modning på gang. Hadde åpnet seg litt men fikk dra hjem mot at jeg slappet helt av.
Synes du skal ringe føden og høre jeg!
Lykke til!
Tidl. bruker
06-11-2005, 14:56
Uff, stakkars deg. Jeg hadde blitt bekymret jeg også. Fint at du kjenner babyen sparker, den har det sikkert helt fint, skal du se. Det er nok ikke noe farlig, synes du skal høre på jordmor jeg :snill: Lykke til :klemme:
Synes du burde få komme på føden for en sjekk!
Har ikke blødd mer siden i går. Hadde det vært åpning ville jeg vel fortsatt å blø. Mens murringene har avtatt. Får ta det opp når jeg skal på kontroll igjen. Babyen sparker, så det virker som hun har det bra.
Tror jeg vet hva som har skjedd. Har spist masse papaya frukt ( tørket frukt), uten å vite hva det var. I dag fant jeg ut at det blir brukt som fruktbarhets hemmende og abort fremprovoserende middel i andre land. Det var kanskje dette som utløste det hele.
Rart. Tør aldri mer spise papaya. Huff. E litt nervøs enda da. Men i går var verst. Da jeg fortalte mannen min at det kom ut blod, brøt jeg helt sammen i gråt, livredd for å miste ungen. Har mer ro nå.
Når kan man foresten ha sex etter en sånn blødning??? Stakkars mannen. Lenge siden vi har hatt sex, og nå tør jeg ikke lenger.
Kan man ha sex etter at slimproppen har gått??? Hva med helt fram til fødselen?? Kan ikke det framskynde fødselen??
Kan den ha gått på meg allerede. Har litt murringer enda.
Okey.....Nå orker jeg ikke mer. Får ikke noe blund på øynene i natt. Har gitt opp. Ringer jordmora litt senere. Vil ikke vekke henne nå. Mannen ligger å sover godt i senga han. Han bekymrer seg ikke. Hvorfor tar menn alt sånn med ro. Vel....Håper jeg får fred etter å ha snakket med jordmor.
Håper alt er i orden. Det var sikkert bare en ufarlig blødning, men er nok lurt å sjekke med JM. Lykke til.
Okey.....Nå orker jeg ikke mer. Får ikke noe blund på øynene i natt. Har gitt opp. Ringer jordmora litt senere. Vil ikke vekke henne nå. Mannen ligger å sover godt i senga han. Han bekymrer seg ikke. Hvorfor tar menn alt sånn med ro. Vel....Håper jeg får fred etter å ha snakket med jordmor.
Håper alt står bra til, og at du har fått noen gode, beroligende råd av JM.
Lykke til.
Vel.... Da har jeg fått time hos jordmor senere i dag. Endelig. Utsatte det lenge nok. Håper bare jeg ikke begynner å gråte. Gjør noen gang det jeg hvis jeg er redd, og så er det hormonene mine som er helt på styr for tiden. Barnet mitt er det mest dyrebare jeg har fått, etter å ha prøvd å bli gravid noen mnd. Det går nok bra. Skriver senere hvordan det gikk hos jordmor.
Tidl. bruker
08-11-2005, 10:00
Masse lykke til! det går nok bra skal du se!!! :snill:
Så fint at du skal undersøkes! Du fortjener å bli tatt på alvor og så håper jeg du kan reise hjem og nyte resten av graviditeten.
Klem fra Dona
Merete 2
08-11-2005, 13:48
Alltid best å få det sjekket opp,Lykke til i dag
:klemme:
Da har jeg endelig fått fred i sjela etter god samtale med jordmor. Hørte hjerteslaga, målte osv. Det vanlige...
Blødningen skyldes kanskje stort press nedover. Har ikke blødd mer. Fikk bare forbud mot sex i noen uker. Det skal gå greit.
Alt er fint med oss.
Godt å høre at alt stod bra til, og at du ikke har blødd noe mer. :nikker:
Merete 2
08-11-2005, 20:39
Så godt å høre, ta godt vare på deg selv :klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.