Vis full versjon : hvordan??
hvordan blir den første timen hos legen? jeg har fått time 16 januar og kurer på hva legen gjør den første gangen?
er det en sånn gynekolog time? får man høre hjerteslagene?
:baby:
Mitt første besøk hos legen bestod av:
Blodprøver
Opp på vektskåla
Måle blodtrykk
samt prate med legen om det som skal skje.
Jeg hadde ikke noe underlivs undersøkelse da jeg hadde en for ikke så lenge siden der de tok celleprøver osv.
Fosterllyden får man vanligvis ikke høre før rundt uke 12. I mitt tilfelle hørte de ikke hjertelyden før uke 16 og legen mener at det er grunnet måten den lille ligger på.
Lykke til da
17+5
LeiaOrgana
02-01-2003, 14:08
Blodprøver, urinprøve, blodtrykk, vekt, utfylling av helsekort, samtale om hva som skulle skje, underlivsundersøkelse.
Jeg tror det er litt forskjellig fra lege til lege om de tar GU. Viss det er kort tid siden du har tatt vil legen kanskje la være. Men de fleste vil nok gjøre det for å kjenne etter på størrelsen på livmora. Jeg tok ingen prøver, selv om det var lenge siden jeg hadde gjort det. Legen mente at det ikke var nødvendig å rote for mye oppi der, så vi skulle heller ta det etterpå.
Han sa også at han ville ta en undersøkelse av brystene, kjenne etter klumper og sånn, men jeg har en litt distré lege, så han glemte det :)
Hjerteslagene er nok litt tidlig å få høre i uke 12, selv om det er noen som er så heldige at de får høre dem allerede da. Jordmor sa til meg at det var vanligst å høre dem fra uke 14, og kanskje ikke så tidlig engang.
tigergutt
02-01-2003, 21:59
Jeg skal også til legen for første gang 16. januar. Gleder meg...
jeg og skal til legen den 16... + at 25/08/03.... hihi...:baby:
jeg skal til jordmor da..... dere får ha lykke til hos legen da.....:klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.