Vis full versjon : veeeeldig vondt i magen
noen av dere som har opplevd at det stakk i hele magen?hele natta? her om natta stakk det no fryktlig og det va VONDT! men jeg har ikke blød eller noe!
kan det være kjøtt jeg reagerer på? har ikke spist det på lenge dah!
Hm.... Nå er jeg ikke sikker på hv du mener med vondt.. Sjøl så har jeg ikke hatt noe vondt, har bare vært litt ubehagelig stikking! Blir det VONDT, så trur jeg at jeg ringer legen med en gang...
Ubehagelig stikking og ømhet er derimot helt normalt...
Håper det bare er livmoren som vokser og strekker seg hos deg også!
*klem*
Tidl. bruker
02-01-2003, 16:37
Har du fremdeles vondt?
Jeg hadde kjempevondt i magen en kveld, da var jeg ca 6 uker på vei. Det varte i flere timer, og jeg fikk ikke sove, så jeg vet hvor skremmende det kjennes! Dagen etterpå fikk jeg nok en "ri" på ettermiddagen, og kort etter fikk jeg en kraftig blødning. Nå skriver jeg ikke dette for å skremme deg, for jeg har vært på UL og sett hjertet banke etterpå, så alt var helt fint tross alt!!! Legen kunne ikke si annet enn at noen kan få sterke smerter, og noen får litt blødninger. Det er bare sånn, og trenger ikke å bety noe som helst...
Ellers har jeg flere venninner som er vegetarianere, og har fått beskrevet hvor vondt det kan gjøre å plutselig spise kjøtt igjen... Så jeg ville satset på at det var årsaken om smertene har gått over! Men om du fortsetter å ha vondt ville jeg ringt til legen. For sikkerhets skyld.
Håper du føler deg bedre, klem fra Solveham
(som er 10+2 i dag i følge UL'en)
jeg har vondt... er det unormalt...? det er ømt og stikker og verker liksom.. pluss at jeg har en slags kilende følelse, som feks sommerfugler i magen bare kvalmende.. vanskelig å beskrive... er så redd noe er galt.. har mye løs mage.. har hatt det i 1 mnd ca.. er det vanlig.??? :leiseg:
Tingeling
04-01-2003, 01:07
jeg har ikke vondt i magen, men innimellom en del murringer og strekk.
Skjønner godt at dere blir litt engstelige og det å være engstelig nå, er jo bare begynnelsen på resten av livet som en engstelig mamma. Ta kontakt med lege/legevakt dersom det skulle være noe utenom det vanlige (selv om det helt sikkert ikke kommer noe fornuftig svar) så hjelper det litt på psyken likevel.
Det gikk ovr dagen etter! etter det har jeg ikke hatt no VEEELDIG vondt!
I hele uka nå har jeg bare hatt vont i magen(ikke sååå ille), kvalm, lei av kjæresten min osv! håper det bare har med hormoner å gjøre :/
Hei Monne!
Fint at det er litt bedre nå :stakar:
Jeg tenkte bare å fortelle at jeg har hatt endel problemer med mageknip og luftsmerter etter at jeg ble gravid. Det er jo ganske vanlig at tarmfunksjoner osv. blir tregere og dermed kan stoppe opp systemet litt. Jeg har hatt skikkelige magekramper, så jeg bare har måttet stå opp å gå rundt. Men etter å ha vært skikkelig på do :blush: så går det over igjen. Kanskje det også har vært litt forstoppelsetendenser hos deg også? I tillegg til de vanlige strekningene og murringene som vi har i livmora!
Hei, jeg har vært veldig plaget med magesmerter, som en kniv som vris runt inne i meg. Spes når jeg løftet og bøyde meg og slikt. Legen sa til meg att har man vondt skal man altid kontakte lege! Og att sterke magesmerter kan være, men ikke må være, svangerskap utenfor livmoren. Jeg skal til legen på onsdag til gyn undersøkelse og sjekke om fosteret ligger der det skal.
jeg ska på gyn. undersøkelse på mandag! så jeg antar jeg får vite det da!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.