PDA

Vis full versjon : Kan man ha kynnere bare på en side?

solregn
09-11-2005, 13:05
Jeg har de siste ukene blitt plaget med at det blir innmari vondt på høyre side av magen, omtrent i navlehøyde, når jeg går til t-banen og skal på jobb om morgenen! (Og hjem igjen på ettermiddagen). Det går derfor ganske sakte, og jeg har begynt å beregne meg god tid... Det er en intens smerte, nesten sviende. Lurer på om dette kan være kynner, (Selv om de jeg hadde i forrige svangerskap ikke kjentes slik ut), eller om det er noe jeg evt. bør kontakte lege/jordmord for å finne ut av...Noen som har peiling?

kris-28
09-11-2005, 15:45
Hei!

Når jeg får kynnere blir hele magen hard og jeg kan liksom kjenne "kanten" på livmora. Er ikke ekspert på området, men tror ikke kynnere kan kjennes bare på ene siden - det er jo sammentrekninger i livmora. Tror kanskje du kjenner smerter i ligament-båndene som strammer eller kanskje det er en antydning til bekkenløsning..?
Spør legen din eller jordmora! De vet nok...

Klem :snill:

Bonnie
09-11-2005, 23:35
Sånne smerter i den ene siden kalles "håll/hold".
Det har ingen ting med svangerskapet å gjøre, faktisk.

solregn
10-11-2005, 00:14
Sånne smerter i den ene siden kalles "håll/hold".
Det har ingen ting med svangerskapet å gjøre, faktisk.
Nei, det bruker da vitterligen å sitte mye lengre opp! Dette er ikke det samme... Har lest meg fram til at det sannsynligvis er ligamentsmerter, båndene som holder livmoren på plass strekkes. Og når det oppstår kun på en side er det fordi ungen ikke ligger symmetrisk midt i magen, men at det kan strekke mer på den ene siden enn den andre når h*n legger seg til der...

Bonnie
10-11-2005, 18:23
Godt du fant ut hva smertene er da.

Men når jeg får håll/sting i siden, så sitter det i navlehøyde!

Adrienne
10-11-2005, 20:52
Nei, det bruker da vitterligen å sitte mye lengre opp! Dette er ikke det samme... Har lest meg fram til at det sannsynligvis er ligamentsmerter, båndene som holder livmoren på plass strekkes. Og når det oppstår kun på en side er det fordi ungen ikke ligger symmetrisk midt i magen, men at det kan strekke mer på den ene siden enn den andre når h*n legger seg til der...
Det var det jeg skujlle foreslå. Det er jo godt mulig at dette blir verre når du har kynnere, som jo er vanlig når man er ute og går. Jeg har slike smerter fra tid til annen, men det er blitt bedre nå som magen er blitt stoooor. (Ja, du skulle bare sett ;) )

doderlein
11-11-2005, 09:32
Dette høres likt ut det jeg skulle skrive innlegg om...

Har hatt det sånn i et par timer nå, klarer nesten ikke å gå eller sitte i noen stillinger.

Gi beskjed hvis du har fått vite noe mer!

Tuttab
11-11-2005, 10:10
Akkurat slike "smerter" hadde jeg i hele går. Jeg ville beksrevet det som hold i siden. Ei venninne av meg forklarte som det ble gjort litt lenger frem her at det antageligvis er på grunn av hvordan ungen ligger. I dag er smerten borte igjen.:vetikke:

Dette høres likt ut det jeg skulle skrive innlegg om...

Har hatt det sånn i et par timer nå, klarer nesten ikke å gå eller sitte i noen stillinger.

Gi beskjed hvis du har fått vite noe mer!