Vis full versjon : Et litt pinlig spørsmål - trenger hjelp
Jeg har fått hemorider, eller det er bare en da:blush:
Har en salve (alcos-anal), som jeg har brukt nå i en uke, men det virker ikke som den hjelper, det forsvinner ikke og blir ikke mindre. Direkte ubehagelig er det. Klør og er py...
Er det noen som har hatt problemet, elller evnt. har, og har noen gode tips på hva jeg kan gjøre med det.
Var jo hos gyn. i dag, men i gleden over å se lille :baby: på skjermen glemte jeg de fleste spørsmål jeg skulle stille. Har ikke hodet med meg om dagene.
T-12(UL)/T-8(min)
Jeg trodde jeg hadde hemorider, men da jeg viste de til legen min, begynte hun bare å le av meg, og sa ta det var de minste hemoridene hun hadde sett....:blush: MEN hvordan kan jeg vite hvordan det ser ut...?! .....så er du sikker på at du har det...?:p Men i alle fall hadde jeg da allerede kjøpt en salve på apoteket som heter Scheriproct, den skal være bra!:kidoki:
Håper det ordner seg!
Takk for svar, Karinja!
Nei, jeg vet vel ikke 100% sikkert at det er hemorider, har aldri hatt det før. Men antar at det er det.
Takk for tipset om salven, skal avgårde på apoteket i morgen å kjøpe den.
Hei på dere :)
Vil bare si ifra at Sheriproct ikke skal brukes under graviditet da den inneholder prednison (Cortison).
Jeg hadde også hemmorider i forrige svangerskap, og var på apoteket for å søke råd. Det eneste de kunne anbefale under graviditeten var Alcos Anal, som ikke inneholder prednison.
Hvis du er plaget med treg mage så drikk masse vann, og kjøp Duphalac. Det er store sukkermolekyler som ikke slipper ut av tarmen (kan derfor også brukes av diabetikere) og derfor gjør at væsken holder seg i tarmen og avføringen forblir myk.
Lykke til :)
Hilsen fra Grynet (T-15)
Står om scheriproct kremen at man må forhøre seg med lege ved langvarig bruk ved graviditet. Alcos Anal stikkpiller bør man bruke selv om det er utvendige hemmorider, i tillegg til krem. De er dessuten ikke så sterke som de som fåes på resept, så de kan trygt brukes av gravide.
Takk for alle svar og råd :)
Tar en tur på apoteket og prøver å få tak i både stikkpiller og salve, så håper jeg dette blir bedre snart.
Igjen, takk for responsen.
T-10
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.