PDA

Vis full versjon : Har alle vært på svangerskapskontroll?

Petterine
02-01-2003, 16:31
Og hvordan gikk det? Hadde vært morsomt med en liten rapport!!!
;)

Tidl. bruker
02-01-2003, 16:39
Ikke ennå...

Jeg skal på første egentlige kontroll om ei uke, og gleder meg!!! Vet at det ikke skjer så mye, men det er spennende allikevel! Oppdatering skal komme så fort som mulig, er ganske skravlesjuk for tida ;)

Theresen
02-01-2003, 20:01
Jeg var på lille julaften, men det var så sent på dagen at jeg fikk ikke tatt blodprøver. Sekretæren må ha tenkt helt feil, for hun hadde satt av en dobbeltime til meg. Men jeg fikk hvertfall gjort unna GU. Legen kjente på livmoren og alt var sånn som det skulle være.
Jeg skal tilbake på mandag for å ta alle blodprøvene. Jordmor holder til under legen, så jeg tenkte jeg skulle stikke innom og få en time hos henne også.

karo
02-01-2003, 20:44
Jeg skal først om en uke. Gleder meg, selv om jeg husker at jeg ble litt skuffet i forrige svangerskap, fordi det egentlig ikke skjedde noe særlig i det hele tatt. Jeg kommer tilbake med rapport.

:findag:

tigergutt
02-01-2003, 20:44
Jeg bestilte time i dag! Skal først om to uker, da er jeg 9 uker på vei. Gleder meg enormt!!!!!

Jordbærstua
02-01-2003, 20:52
Jeg er litt spesiell da. Har fått time i Oslo på "senteret for gravide" Skal dit 28.januar. Men skal jeg få komme dit må jeg få rekvisisjon fra fastlegen, så jeg skal til han 8.januar. Også viste jeg ikke helt om jeg skulle orke å reise helt inn til byen (er 1 time i bil), men de på jobben klarte å overtale meg. Så jeg har å bestilt time hos jordmor her hjemme. Dit skal jeg 3.februar.....:p Må ha litt i pose og sekk.
Har ikke kjent så mye i magen tidligere, men i dag, og spes. i kveld etter jobb har det vært hektisk her nede. Håper det ikke ender galt.
6+4

skofus
02-01-2003, 22:27
Har ikke vært enda. Skal neste fredag. Rapport kommer...

Fyttikatta jordbærstua. Jeg ville også gå til senter for gravide. Da jeg ringte sa de at de ikke hadde time før 28.januar, men at jeg måtte ha henvisning (for å få time, så vidt jeg forsto). Så heldig du er!!!
Fikk et ganske stort barn forrige gang, og hadde lyst til å bli fulgt opp av noen som visste hva de dreiv med denne gang... Men, men.. Får se hvordan de er på helsestasjonen da...

Jordbærstua
02-01-2003, 22:39
Jeg fikk time 28.januar kl 10.20. Må ha henvisning jeg å.Skal til legen neste uke for å få det. Prøv å få time du å da. Kanskje vi kan møtes etterpå. Hvor gammel er du a?

Tilla2
02-01-2003, 22:46
På grunn av julehelg og nyttårshelg og hyttetur har det ikke vært aktuelt å ringe legen før idag, så idag har jeg ringt ca 20 ganger. Fikk tilslutt svar: legen er sykemeldt!!!:eek: Men han skulle visst trolig være tilbake på mandag, og det har jo egentlig ingen hast (for annet enn tålmodigheten min...) så jeg får vel vente til da.:p

Ellers har jeg hatt utrolig lite tegn til å være gravid, bittelitt større pupper og bittelitt ømme er det eneste jeg kan skryte på meg. Og kanskje litt hormonell? Men idag har puppene plutselig blitt ømme og enda større, så nå føler jeg at dette går riktig vei!

:findag:
Tilla2 + Mr.Baby (31.august):baby:

Susanne
02-01-2003, 22:51
Hadde egentlig time til legen idag jeg, men hun hadde det så travelt at jeg fikk ny time på tirsdag..
Hun satte av en dobbel time til meg så vi kunne ta oss ekstra god tid til å prate sammen.

Dere som har vært, hadde dere med kjæresten første gangen??

Angelique
03-01-2003, 08:43
Har legetime 14 januar og skal på UL i begynnelsen av februar pga MA 21 november.
De vil følge godt opp.
Skal også ta fostervannsprøve pga alderen min...vil være 38 ved fødselen.

Jeg er kjempekvalm, sånn plagsomt kvalm at jeg må kjempe for å "holde" tilbake og puppene har blitt temmelig mye større.
Dessuten klør jeg over hele kroppen. Rare greier......*ler*
Var ikke så plaget av kvalme i mine tidligere svangerskap som dette , men vet jo at det som regel gir seg etterhvert!

Balumba
03-01-2003, 09:35
Jeg var på første kontroll allerede 17. desember. Da var jeg 7+0. Så skal jeg tilbake til legen rundt 12+0 og til jordmor omtrent samtidig. Gleder meg til å gå til jordmor, jeg! Da får jeg sikkert litt mer info og snakket litt mer. Legen er bare til å ta prøver osv. Han er ikke noe flink til å fortelle om svangerskapet og svare på spørsmål!

solregn
03-01-2003, 12:14
Jeg var også på kontroll i uke 7, og skal tilbake når jeg er 12+0, dvs uke 13. (23. januar) Jordmor ville legen at jeg skulle vente litt med å gå til, til magen begynte å bli litt større sa hun Greit nok for meg da....

Merete
05-01-2003, 14:11
He he... jeg har jo ikke rota meg til å bestille time enda da, så jeg får vel bestille i løpe av uka.

Har vel en annen instilling når man er tredjegangsfødene..

Men regner med at alt står bra til.

Klem fra Merete :baby:

Tidl. bruker
05-01-2003, 14:48
Jeg har vært både hos jordmor og lege.
Hos jordmor var det bare å fylle ut papirene, hos legen tok jeg GU, blodtrykk o.l og hun henviste meg til UL. Skulle vente litt mer blodprøvene. Så de skal jeg ta på fredag som kommer. Da skal jeg til jordmor igjen. Hun mente kanskje vi kunne høre hjertelyden da :hjerter: