Vis full versjon : Cyslogest og andre progresterontilskudd
Snuppelure
14-11-2005, 15:16
Hvor lenge etter positiv test bruker / brukte dere cyslogest eller andre progresteron tillskudd?
Jeg har fått beskjed om at jeg føle litt på det selv og at det ikke er kritisk lengre, men at det heller ikke gjør noen skade å fortsette.
Jeg føler det er trygt å holde på en stund til, men synes jo det er litt klinete også da....
Hva gjør dere?
:sniker: Etter opplevelsen min i uke 8 vil jeg anbefale deg å bruke til ihvertfall uke 10.
Jeg skal bruke crinone til uke 10.
Jeg brukte progesteron til ca uke 11 i dette fryseforsøket. Rart de ber deg føle på det og ikke har klare retningslinjer/egne faglige vurderinger selv.
Jeg ble gravid ved frys i kunstig syklus. Da anbefales frem til uke 12, men jeg tror bruk av progesteron frem til morkaka tar over næringen for plommesekken er veeldig gunstig.
Anbefaler frem til uke 12.
SELV OM DET ER ETT SKIKKELIG KLIN!! BARE VENT TIL DU HAR BRUKT DET ETT PAR MÅNEDER:dåne: :dåne: :dåne:
Jeg brukte Crinone bare de to ukene fram til testing, og heldigvis klarte kroppen å ta over produksjonen videre.
Vavavavoom
16-11-2005, 12:57
Jeg hadde bare cyclogest de 2 første ukene, fram til test, og det gikk helt fint. Men jeg vil jo tro at det kommer an på hva som er grunnen til at man må "bruke" prøverør for å bli gravide. I alle fall skader det nok ikke å holde på lenger. :snill:
Vil også tro at det kan være anderledes ved fryseforsøk og "vanlig" IVF/ICSI.
Snuppelure
16-11-2005, 15:04
Vil også tro at det kan være anderledes ved fryseforsøk og "vanlig" IVF/ICSI.
Takk for mange svar alle sammen. Jeg funderer også litt på dette om fryseforsøk VS IVF/ICSI. For jeg har jo hatt dette forsøket i naturlig syklus og ikke satt EL-sprøyten som kan gjøre at progesteron-produksjonen forstyrres.
Fortsetter litt til med cycslogesten tror jeg. Og så dropper jeg en her eller der når det blir skikkelig hass :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.