PDA

Vis full versjon : Noe så kjedelig som.....truser!

Simba
24-08-2002, 23:42
Hei dere,
Med fare for at dette innlegget kan slå alle rekorder i dumskap :) så spør jeg dere likevel: Er det mange av dere som har gått til anskaffelse av mamma-truser? Slike store, svære som går laangt oppover magen?

Hittil har jeg formelig "nektet" å gå til anskaffelse av noen, siden de langt i fra er noe skjønne akkurat, de jeg har sett. Men når nøden er størst, og de elastiske trusene jeg har fra før stadig triller nedover magen, er ikke det det beste heller.

Hva gjør dere?
Og - g-streng er ikke akkurat min greie heller! :blush:

hilsen Simba 32+5

Puncky
25-08-2002, 03:34
Jeg har kjøpt noen på H&M som visstnok også er mammatruser. Men de går ikke over magen, de legger seg rett under, så slipper man at de andre ruller ned fra magen.... De hadde to pk som kostet 49 kr eller noe sånt....

Jeg var også veldig skeptisk til de digre, men fant altså disse, veldig behagelige å ha på seg!

Kos Puncky :birth: 4.oktober

K@trine
25-08-2002, 13:15
Jeg har også sett de trusene og de kan ikke være mye behagelig og gå med? Tenk og ha trusa langt oppå ryggen:eek:
Nei, jeg går fremdeles i mine gamle g-streng-truser (har faktisk kjøpt inn noen vanlig g-streng-truser som er litt mere elastiske og i større størrelse) får håpe at det går helt frem til fødselen ;)
Lykke til :cool:
Klem fra BigMama 33+4:D

Karius
25-08-2002, 13:51
BESTEMOR! så gikk jeg til innkjøp av disse mammatrusene når de vanlige trusene rullet under magen:sint:
Kjøpte først de mammatrusene som er høye foran men med G-Streng bak;)
De brukte jeg til ca 6. mnd. Nå ligger de bakerst i skuffen og jeg har gått til anskaffelse av flere mammatruser med høy front og "hel rumpe" bak.
de har 2 modeller på Kappahl og der er de i motsetning til H&M ikke utsolgt for str,L(42/44) og XL(46/48)
De koster 55,- kr på Kappahl for stykket og finnes i hvit og sort.
På H&M koster de 59,- og finnes bare i en lys grå/lilla farge.
Men , tro meg dert ER faktisk deilig å kune trekke trusa over magen foran( den er jo ikke like høy bak, der er den vanlig)
da slipper man den desperate følelsen av at trusa detter av en og at langbuksa sitter oppunder haken i forhold:lol:

Dette er ihvertfall mine erfaringer med det å bruke mammatruser .... Vet om mange som har tatt dem i bruk jeg;)

:findag:

cleo
25-08-2002, 14:56
Men på ferie i Danmark i sommer spratt magen veldig ut, og da måtte jeg bare ty til de store.... Hadde kjøpt noen fra før, så de lå bare å ventet på å bli brukt. Jeg og synes det er greit å få trusa over magen istede for som en pølse under. Har kjøpt en med blonder, og den er faktisk ganske fin.

:p ;)

Lille Persille
25-08-2002, 15:07
Jeg har tenkt på en ting når det gjelder mammatruser. Hjelper de kanskje litt til å minske på strekkmerkene?
Har man trusene under magen får jo ikke magen noen støtte.

Tenkte litt på det pga bh tipsene det står skrevet om i "klokeboken" min. Der står det allerede fra tidlig i svangerskapet bør man finne bh med god støtte, for å unngå at puppene henger og får strekkmerker. Hvis man har vokst mye bør man også ha en lett bh om natta....ikke at jeg hadde klart det, orker så vidt å bruke bh hele dagen pga sure oppstøt.

Er jeg helt på jordet, eller kan det ha noe for seg? Noen som har noen tanker om det? :???:

31+6 :findag:

Stinemor
25-08-2002, 20:58
Hmmm, jeg bruker faktisk de fleste av mine vanlige truser jeg...:bryn: Og glad er jeg for det. Jeg føler meg usexy nok allerede om jeg ikke skulle bruke disse "bestemortrusene"...:p

Men jeg kjøpte en mammatruse på HM her en dag som var lav foran, og som var utrolig god å ha på seg. Den var ikke stygg heller. Så løp og kjøp!!!!:klapp:

Stinemor

Verdande
25-08-2002, 23:03
Har en del av desse store svære mammatrusene, men nå om sommeren er det jo altfor varmt. Men du så deilig det var å gå med dem da jeg var høygravid i desember....

Nå bruker jeg vanlige truser, i ett litt større nr enn vanlig. Kjøpte noen billige på KappAHl ,fungerer helt greit. De kommer også til å gjøre nytten de første dagene på barsel. Dersom jeg lekker igjennom kan de bare kastes!

Og jeg har ikke tro på om det har noe å si for strekkmerker heller. Har ikke ett jeg, hverken på pupper, mage eller låt. BH buker jeg også sjelden, selv om jeg har c-/d_cup. Årsaken er noen skikkelige føflekker under puppene som jeg ikke får fjernet før fødselen. Men ikek henger de og ikke har de strekkmerker heller....

Metteb
26-08-2002, 11:39
Har ikke lest alle svarene, men vil bare si at jeg har kjøpt meg Sloggi Maxi og de er kjempe behagelige å ha på!
Har bare kjøpt en del str større enn det jeg normalt ville brukt!!:)

:baby: 33+3

Snoopy
26-08-2002, 13:31
Hei !

Jeg pleier å bruke G-streng til vanlig, men ganske kort tid etter at jeg ble gravid, faktisk, kastet jeg meg over store gode, myke og behagelige truser. Syns det er hundre ganger viktigere at de er behagelige enn at de ser sexy ut, for sexy er jeg ikke åkke som!!! Dessuten er det kun sambo som får se de ,da, så da driter jeg i det. (og det virker ikke som om de er helt "turn-off" heller, for vi har da sex innimellom! :blush:) Etterhvert fant også jeg de trusene som er lave og går under magen foran, men syns de som går over magen er mer behagelige og det føles som om de støtter opp (men det er nok minimalt). Mine gamle truser var ubrukelige etter kort tid pga straks begynnende uformelig mage!

:klapp: Jippi for svære truser!!

Snoopy
31+6

lotus
26-08-2002, 16:06
De har mange forskjellige modeller, og jeg har gjort som Mette og kjøpt store størrelser i SLOGGI! Vi er jo forskjellige ang å ha noe oppå magen - jeg har syntes det har vært deilig ettersom magen har vokst. Nå er det imidlertid ingenting som er behagelig...:( magen min er DIIIIIGER!!! Har måttet begynne med g-streng igjen, jeg! H&M store størrelser!

Men - nå er det snart(?) tilbake til normalt undertøy!!! Gleder meg!

:cool:

lotus, 34+5