PDA

Vis full versjon : Noen med gode vogntips?

Aud
03-01-2003, 00:16
Tiden begynner å bli moden for å anskaffe vogn nå.
Og da jeg oppdaget at de nye, fancy modellene med lufthjul og optimale trilleegenskaper koster rundt 10 000 inkl alt utstyr, ble jeg blek om nebbet :uff:
Jeg er nødt til å finne en vogn til 2 - 3000 kr, det må være en kombivogn som kan brukes fra nyfødt av, så da snakker vi vel fort om en 98 - modell el lignende.
Noen som har noen tips?
Går det an å bruke kombivogn uten bager, men med bare gode poser i?
Eller er det et must med bager?
Noen som kan anbefale en vogn under disse kriteriene?

Aud og gutta

:baby: :baby: 24+1

Stompa
03-01-2003, 13:50
Jeg hadde den smaleste Simo-modellen, som det ikke går bager i. Brukte vanlige termoposer (ikke voksiposer), fordi de var lette og ikke så store. La et dobbelt ullpledd i bunnen, og et over posene når det var ekstra kaldt. Det holdt i lange baner hele vinteren. Mine to ble født i september, 4 uker premature, og var 2200 og 2500g.

Jeg kjøpte vogna ny i 2001 og betalte ca. 5400 kr (eg. 6000, men med 10% tvillingrabatt). Da betalte jeg 500 kr ekstra for fotforlenger, og enda 500 ekstra for lufthjul. Grunnprisen på vogna var 5000 kr., så det ville blitt 4500 kr uten ekstrautstyret. Hadde sikkert klart meg godt uten fotforlengeren, men lufthjulene var deilige.

Alle jeg kjenner med tvillinger har brukt sportsvogn uten bager, med en eller annen type pose i - enten to enkle eller en tvillingvoksi.

Tvillingmamma
06-01-2003, 17:30
Heisann

Joda, det går fint an å bruke en sportsvogn med poser istedenfor bager :)
Det kan jo være praktisk med bager for å "oppbevare" dem og bære dem med seg rundtomkring, både hjemme og borte osv. De koster fra 500,- og oppover nye.

Ta en titt på www.foreldre.com og gå inn på kjøp og salg - der står det mange brukte vogner.

Selv kjøpte vi en ny emmaljunga vogn i sverige. Sportsvogn med bager oppi - den koster det samme i sverige, men pga kursen så sparte vi 1500,-Dermed kosta vogna 6000,- inkl. alt utstyr, t.o.m stelleveske. Det som er fint med de bagene er at du fungerer som "poser" også. det vil si at vi ikke trenger å kjøpe voksi-poser eller andre poser i tillegg :klapp:

Lykke til med innkjøpene ;)

Aud
06-01-2003, 19:07
Takk for gode svar:)

Nå har jeg vært litt rundt på bruktmarkedet, og funnet ut at jeg faktisk kan få meg en ganske bra vogn hvis jeg er litt lur:D
Så da får jeg være lur, og dropper nok bagene. De kommer jo på våren, og neste vinter er vel bagene trange allerede..

Aud og gutta :baby: :baby: 24+5