Vis full versjon : Når vannet går.....
Til dere hvor fødselen har startet med vannavgang..hvordan skjedde dette??Noen som helst varsel tidligere på dagen,eller bare "swusj"(...;) ) så gikk vannet???
Skjedde det om natten eller på dagen??Noen som har opplevd at vannet gikk mens dere sov?? Andre??
Litt nysgjerrig,bare..
Klem Hanne
(du kan jo lese litt hos desemberklubben, og se litt i januar klubben fremover om hvordan det skjedde hos dem)
:)
Sist så våknet jeg en tidlig morning av at jeg fikk så vondt i magen... :uff: Gikk frem og tilbake på do, trodde jo nesten at jeg hadde tisset på meg :p , men det hadde jeg altså ikke, da var det fostervannet som var begynnet å sildre og lekke. :p Altså hadde litt vondt i magen, så gikk vannet... etter det gikk fikk jeg veeeeldig vondt altså! ;)
Det skjedde 4 dager før termin. Du kan si det sånn at det gikk en stund før vi fortalte det til noen...men etterpå har det blitt en del spøking med det!
Klokken var passert midnatt før vi var i seng, og jeg våknet en time senere av at jeg "tisset" i senga. Syns det var ganske pinlig, så jeg skulle liste meg ned på badet uten å vekke mannen min. Kom så vidt ut på gulvet så sa det plask, og mannen min våknet såklart.
Hadde ingen forvarsel i det hele tatt, men var ganske lettet da jeg skjønnte at det var vannet som gikk, og at jeg ikke hadde tisset i senga!
Litago (30+4)
Sist jeg skulle føde, gikk vannet. Det var en morgen jeg trodde jeg ville tisse, men plutselig begynte det bare å renne...Jeg hoppet ut av senga og la meg på gulvet. Hodet hadde nemlig ikke festet seg, så jeg måtte ligge med en gang vannet gikk. Det ble litt av en dam til slutt! :) Sambo syntes ikke det var SÅ artig å få opp alt vannet...
Det tok ytterligere 12 timer før den lille var ute..og da med navlestrengen to ganger rundt halsen og en gang rundt en arm!:eek: Så det hjalp ikke mye å ligge for at ikke navlestrengen skulle komme rundt halsen... Men det gikk nå bra til slutt!
Jordmor måtte ta vannet hos meg, etter en del timer med veer. En laaang "heklenål" oppimellom, og så svisj :D
(31+2)
Cazandra
05-01-2003, 00:08
Her våknet jeg klokken 04:05 av et "plopp". Kikket ned mellom bena og så slimproppen ligge der. Ville opp for å finne papir og tørke det bort og DER gikk vannet:eek:
Mye med engang, for å så sildre!
Sarah Elise kom 16 timer etterpå:baby:
Litt artig det her. Jeg fødte faktisk dagen etter du skrev dette innlegget ! :)
Hele fødselen startet med vannavgang tidlig fredagsmorgen. Hadde vært på do og gikk å la meg igjen. Kjente plutselig at det ble vått mellom bena mine. Reiste meg opp igjen for å gå på badet å undersøke og da sa det bare "splosj" !! Vannet rant nedover bena mine. Rant ganske mye da og et par timer fremover. Så avtok det og slimproppen gikk.
Det hele startet klokka 07.00 og tulla var ute klokka 19.41. :D
Dette skjedde 3 1/2 uke før termin og jeg hadde ikke hatt noe slags forvarsel. Ikke noe vondt, ikke en kynner på mange dager. Så det var helt uventet, men morro da. ;)
Jeg hadde vært hos jordmor tidligere på dagen, og hun hadde røsket litt og sa det var 1-2 cm åpning og modent (5 dager over termin). I 18-tida om ettermiddagen begynte jeg å få kraftige kynnere (samme som jeg hadde hatt den siste mnd.) så jeg trodde det bare var juks igjen. Rett før kl. 24 lå jeg på sofaen og leste et blad da jeg hørte at det smalt i magen. Jeg reiste meg.....og vannet flomma!! Jeg mener; det kjentes ut som jeg tissa på meg uten mulighet til å knipe igjen. :p Trodde det var flere liter. Det fortsatte å renne i en strøm på tur til føden. Jordmor mente at hodet var festa, og hvis det er tilfelle så skjer det ofte at det bare kommer bittelitt om gangen. Hvis hodet ikke er helt eller delvis festa så kan det flomme sånn som det gjorde hos meg. Men det er ikke noe å bekymre seg for; ta på deg et stort bind (hvis det ikke skjer på føden da) og hiv deg over telefonen. :)
Lykke til med :birth: ! :D
mamsen27
19-01-2003, 03:53
første gangen jeg fødet,dryppet det bare av meg.Jeg våknet helt vanlig og gikk på do.Jeg trodde jeg hadde skvettet i trusen.Men da jeg satt på do,dryppet det litt etter litt.
Forrige fødsel satte i gang med vannavgang hos oss. Hadde ikke noe tegn til det tidligere på dagen, men midt på natten våknet jeg av at det var så bløtt i senga og skjønte at vannet hadde gått. Riene begynte ikke før fire timer senere.
Klem fra Bjørka og Knøttet 4+5
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.