PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning?

mortilto
18-11-2005, 13:44
Jeg er nå 6 uker på vei. Jeg har en jobb der jeg løfter mellom 50-100 kasser på 10-20 kg hver dag... Jeg har ikke vert plaget med ryggen tidligere...Nå har jeg hatt vondt i bekkenet helt siden før pos. graviditetstest... Jeg hadde ganske kraftig bekkenløsning sist jeg var gravid... Men da begynnte smertene å komme først da jeg var 4. mnd på vei... Var da 100% sykemeldt fra 5.mnd.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Skal jeg ta en tur til lege å snakke litt med ham? Eller skal jeg vente å se om det blir bedre?

Er så redd for å få det verre enn sist... Da hadde jeg jo bare meg selv og tenke på.... Og kunne slappe av når jeg ville... Men nå har jeg en aktiv datter på 2,5 år... Og hun trenger jo oppmerksomhet....

Noen som har opplevd å få bekkenløsning så tidlig? Trodde ikke det var mulig jeg.....

Prinsesse-i-magen
18-11-2005, 13:49
Huff - jeg var hos legen i går (er i 24. uke riktignok) og fikk konstatert begynnende bekkenløsning. Han anbefalte å gå til anskaffelse av et sepesielt støttebelte som kunne hjelpe å forebygge at det ble verre. Men jeg ble sporenstreks sykemeldt 100% siden jeg har en jobb som medfører en del tunge tak - men ikke i nærheten av det du har. Jeg ville gått til legen om jeg var deg. Siden du hadde det sist, kan det jo hende at det hang litt igjen fra da? Noen har det jo i årevis etter fødselen, så det er vel ikke unaturlig at det kan dukke opp så tidlig i svangerskap nr 2.

God bedring - husk å ta var på deg selv.

silje80
18-11-2005, 21:18
Jeg oppdaget ogsaa bekkenloesning foer jeg testet positivt, visste ikke selv at det var det da. Var til legen i uke 8 og fikk det konstatert og har etter det vaert 50% sykemeldt. Har ikke blitt vaerre, men tror det er viktig aa kjenne etter paa kroppen og ikke presse seg slik at det blir verre. Saa jeg ville nok ikke noelt med aa faa redusert stilling hvis det blir ille, og begynt med forebyggende trening, husk aa knipe;)
Ellers lykke til :-)

mortilto
22-11-2005, 13:37
Da har jeg vert hos legen... Ble sykmeldt ut uken, slik at jeg skulle få litt tid å komme meg på.... Har gitt beskjed til sjefen, om at arbeidet må tilrettelegges..... Håper bare det skjer!!!!:snill:

julibe
22-11-2005, 20:10
Godt å høre at du har fått sykenelding for å slappe av litt, og :kryss: for at arbeidsgiver tilrettelegger for deg!

Og; ja, man kan få bekkenløsning så tidlig, spesielt om man har hatt det før. Jeg for mitt vedkommende ble aldri kvitt bekkenløsningen fra forrige svangerskap før jeg ble gravid igjen etter 10-11 mnd... og hadde dermed bekkenløsning før jeg ble gravid ;)