PDA

Vis full versjon : Har dere tenkt på navn?

Cazandra
25-08-2002, 01:23
Ja ja , vet det er litt tidlig ennå:o

Men har dere alternativer på gutte/jentenavn?

*Jonas
*Markus
*Ole
*Svein
*Truls

*Hanne
*Marie
*Line
*Silje

Gleder meg til å se deres alternativer...kanskje jeg ombestemmer meg etter å ha sett :p

9+5

Beate
25-08-2002, 02:18
Vi har bestemt oss:)

Jentenavn:Amalie og Andrea

Guttenavn:Emanuel og Emil

Beate, 11+0

Tidl. bruker
25-08-2002, 12:06
Blir det ei jente,kommer hun til og hete :hjerter:Maiken :hjerter:

Blir det gutt så vet vi ikke:???:

Tidl. bruker
25-08-2002, 12:46
Ja det har vi

Gutt: Elias, Simen
Jente: Iris, Iselin, jeg syns Tiril er fint, men det syns ikke samboern...

Lonestar
25-08-2002, 17:32
Hannah Christine
Austin Elias

WencheL
25-08-2002, 21:33
har tenkt på Magnus, Andre eller Sebastian om gutt, Amalie eller Sara om jente. Men vi kan skifte mening mange ganger innen babyen er ute.:findag:

Wenche 12 + 0

Zurufa
27-08-2002, 11:09
Mine favoritter er:

Jente - Maria, Anna, Kaja, Mia, Sara, Helene...
Gutt - Daniel, Johannes, Elias... (+ Kristian, men det tillater ikke søsteren min)

Synes det er fryktelig vanskelig, så vi endrer kanskje mening etterhvert. Samboeren er ikke så veldig interessert i å diskutere navn ennå, men det kommer vel snart håper jeg!!

Etternavn er en annen ting... Jeg har nemlig to, og er usikker på om jeg skal beholde begge eller bare ta samboeren sitt når vi gifter oss. Gjør jeg det siste kan barnet også ha bare hans, men om jeg beholder mine synes jeg barnet må få ett av hver... Det er så praktisk om hele familien heter det samme, men samtidig vil det bli fryktelig rart for meg å skulle få et nytt navn når jeg har hatt navnet mitt hele livet. Er det andre som har tenkt over det??

Klemmer, Zurufa

Tidl. bruker
27-08-2002, 11:57
BLIR DET EN JENTE :baby: SKAL HUN HETE JULIA, HVIS GUTT VET VI IKKE ENNÅ? :???: :bonk:

LaLuna
27-08-2002, 12:52
Jeg aner ikke!! :???:
Synes dette er skikkelig vanskelig.
Heldigvis er det en stund til vi må ta stilling til dette med navn...

:findag:

Meg
27-08-2002, 15:15
Jeg har noen navn på lur bak i hodet mitt, men foreløpig vil jeg bare dele de med samboeren...

Når det gjelder etternavn så har jeg bestemt at h*n bare skal ha pappan sitt (noe pappan ikke har noe imot..), det er så mange som har laaaaange navn, synes som du at det er veldig greit at hele familien heter det samme. Så når vi gifter oss tar jeg sambo sitt etternavn, kommer til å bli rart, men det er på en måte en ekstra kjælighetserklæring synes jeg..

Klem Meg 9+4

Lillema
29-08-2002, 16:57
Vi har allerede bestemt oss,

Blir det jente skal hun hete Madelen,
Blir det gutt skal han hete Nikolai

Men det kan jo hende de ikke passer når gullet kommer, men det får vi ta den tid:)

Lykketil allesammen

13+6

anita
29-08-2002, 19:33
Vi har ikke tenkt på noe ennå, men jeg liker Hedda. Guttenavn vet jeg ikke ennå.

emilie
30-08-2002, 01:35
Hvis det blir ei jente tror jeg det blir Juni.
Hvis det blir gutt har jeg innmari lyst på Rasmus.
Men det er mannen min sterkt uenig i...:(
Må vel finne frem navneboken sånn etter hvert. Vi har god tid enda.

Rufus
30-08-2002, 13:17
Er det jente har vi plukket ut Tuva. Hadde også Marina som et alternativ men gubben syntes det hørtes ut som en båthavn :lol: og ønsket ikke det!

Blir det gutt har vi ikke peiling! :???:

Anja22
18-09-2002, 14:43
Blir det eb gutt har vi bestemt oss for Are Er det en jente denne gangen også har vi et stort problem. Vi aner ikke hva da.

Gutte navnet er fra da vi gikk med Vilde og lette etter navn.
Og det liker vi begge.

Til Vilde hadde vi egentlig et anna men vi valgte det etter at vi hadde blitt kjent med henne og funnet ut at hun har en sterk vilje viss det er noe hun vil. Og da måtte det bli Vilde på henne.

Blir vel sånn denne gangen også at vi har noen navn vi liker men velger et helt anna når vi har blitt kjent med småen.
Like greit egentlig.

Olivia
18-09-2002, 18:53
Har begynt å tenke på det... Det eneste vi har bestemt er at det skal være et norrønt navn.
Et par alternativer er Alvilde og Trym.
Men vi kommer nok til å ombestemme oss maaange ganger!

Olivia
18-09-2002, 18:59
Har begynt å tenke på det... Det eneste vi har bestemt er at det skal være et norrønt navn.
Et par alternativer er Alvilde og Trym.
Men vi kommer nok til å ombestemme oss maaange ganger!

alida
19-09-2002, 02:15
Hei.
Har en jente fra før som heter Maren.
Blir det jente igjen, har vi tenkt på Ingrid eller Sigrid.
Blir det gutt er Eirik et alternativ.

Foreløpig har vi ingen fler alternativ, men det kan hende det kommer flere etter hvert.

Klem fra alida.

Mariah
19-09-2002, 17:34
Med førstemann hadde vi bestemt hva navnet skulle være før fødselen, men denne gangen så har vi i hvertfall ikke snakket så mye om det foreløpig.

Vet at både jeg og sambo liker Eirin og Ingrid hvis det skulle bli jente, mens guttenavn aner jeg ikke ennå. Men vi har jo god tid, og vi kan ombestemme oss mange ganger foreløpig.

Når det gjelder etternavn så har eldstemann mitt etternavn, og sambo kommer også til å ta mitt etternavn om litt over en måned, når vi gifter oss:hjerter: :hjerter: :hjerter: