Vis full versjon : halsbrann
Hei!
Jeg sliter med halsbrann og får ikke sove om natten- trenger råd og tips om hva som hjelper.....
Fru Blom
23-11-2005, 13:59
Been there ja.....føler med deg.
Det som hjalp best for meg var å ligge litt høyt med overkroppen, samt FLYTENDE Gaviscon. Den legger seg som et lokk over mageinnholdet, så du kan ikke spise etter at du har brukt den - før det har gått en stund ja. Etter hva jeg har skjønt så nøytraliserer den ikke mageinnholdet i nevneverdig grad, men bare hindrer det i å komme opppover i spisesrøret.
I dette svangerskapet har jeg brukt Link tyggetabletter, men da må du ha klarsignal fra legen din. De nøytraliserer, og det har hjulpet bra da jeg ikke på langt nær har vært så plaget denne gangen.
Gaviscon kan du trygt ta, og da ikke de tablettene du tygger (ikke så effektive), men den på flaske.
Jeg var skikkelig plaget i forrige svsk, og jeg brukte Aflurax tyggetabletter.
De hjalp i løpet av få sekunder på meg!
Reseptfritt, og trygt for gravide.
lille ville
24-11-2005, 08:38
Var skikkelig plaget i det siste svangerskapet og brukte naturlige metoder for å få bukt på det. Litt iskald melk eller vaniljeiskrem tok bort det verste. For noen hjelper det med en bit eple eller pære. Søstra mi fikk halsbrann av brus. Kanskje det er noe du spiser eller drikker som "trigger" det. I dette svangerskapet var jeg skikkelig plaga i begynnelsen, men etter at jeg begynte å spise all-brand morgen og kveld har jeg vært helt fin, bare hvis jeg faller for fristelsen å spiser pizza, baguett m/ kjøttpålegg eller annen tung mat :mumse: på kvelden blir det skikkelig ille på natta, ofte fører det til at jeg må spy opptil flere ganger. Frityrstekt og annen fet mat er heller ikke bra for meg. Håper dette var til hjelp, god bedring!!!
Lille ville :gravid:
gravidius
24-11-2005, 08:53
Mange gode råd her som jeg og bruker. Når du legger deg så prøv å ligg på siden. (med høyre arm ned) Da "renner" ikke magesyren så lett opp i spiserøret. Jeg har og spist Lovehearts og de hjelper faktisk og er jo vedig god på smak.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.