Vis full versjon : til dere erfarne tvilling-gravide
karlista
25-08-2002, 02:58
Hei alle likesinnede.
Ett kjapt og konkret spørsmål til dere med erfaring:
Har dere vært sikker på at nå har dere "tøyd" dette for langt, at kynnerene er så kraftige og regelmessige at fødselen nok vil settes igang? Enda dere "bare" er rundt halvgått svangerskap?
Jeg blir snart sprø av dette. :bonk:
Jeg vil bare høre/lese at det er slik det skal være. Jeg vil lese at "Joda Karlista, akkurat slik hadde/har jeg det også, men det bare er slik"
*rister på hodet av seg selv*
Ellers har jeg det upåklagelig. Bare en smule oppgitt over å ikke helt kjenne igjen symptomene fra de to tidligere enling-svangerskapene mine.
Ha en utmerket helg videre alle sammen.
Klem fra Karlista
Jeg må bare beklage og si at jeg ikke kan hjelpe deg! Kynnere har jeg utrolig lite av - jeg trodde jeg visste hva kynnere var helt til jeg fikk en ordentlig en - for en uke siden, så jeg er ganske blank på det området.
Jordmødrene mine er for øvrig veldig overrasket over dette, og jeg har vært til registrering flere ganger, fordi de nesten ikke kan tro at jeg har så lite sammentrekninger, men nei - det er nesten ingenting!
Så jeg har i alle fall fått forståelsen av at kynnere er MEGET vanlig - spesielt i tvillingsvangerskap, og at de kan opptre ganske tidlig. Det er bl.a. derfor vi blir sykmeldte så fort.
Jeg synes du skal snakke med jordmor/lege/føden om bekymringene dine - etter hva jeg har forstått, skal man ta kynnere på alvor dersom de blir vonde, regelmessige og ikke stopper når man går eller legger seg ned.
Lykke til!
lotus, 34+4
Jeg har hatt mye kynnere i dette svangerskapet i forhold til mitt første, med ett barn. De startet allerede i uke 15. I uke 23-24 hadde jeg såpass mange at jeg husker at jeg tenkte "Jøje meg, hvis dette skal fortsette hele svangerskapet og bare bli verre og verre!". Det gjorde de heldigvis ikke, noe av grunne kan være at jeg ble sykemeldt 100% på denne tiden?
Etterhvert hadde jeg lange opphold på kanskje opptil en uke med lite kynnere, for så å få et par dager med kynnere bare jeg beveget meg, nesten.
Nå har jeg stort sett mange kynnere, men livmorhalsen blir jo ofte kontrollert, og alt ser fint ut. Dessuten nærmer terminen seg med stormskritt:D
Må også få sagt at kynnerne aldri har vært vonde, men de kan være ganske ubehagelige. Først nå i det aller siste har jeg merket at de også er litt sterkere, blir spennende på neste kontroll å se om det har innvirkning på noe :???:
Det som hjalp og hjelper for meg har ihvertfall vært å slappe av, sette meg ned og se om det går over. MEN; blir de regelmessige og vonde bør du kontakte lege eller jordmor for å være sikker!!
Klem fra Sola 32+4 og :baby: :baby:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.