Vis full versjon : Trangen til å bli redebygger!
Sitter her mitt på natten og føler at jeg begynner å få litt dårlig tid jeg selv om det fremdels er 11 uker igjen til tremin:p Barnerommet er så godt som ferdig. Nyoppusset og flott med brystningspanel og miljøstrie malt i en nydelig gulfarge slik at det ikke spiller noen rolle om det er gutt eller jente som kommer i november. Vogna er innkjøpt mangler igrunn bare resten :uff: Det vil si, vugge har vi men mangler skruene til å få montert den sammen. Håper virklig at jeg kan få kjøpt dem en eller annen plass. Det skal ihvertfall ikke bli så veldig lenge før stellebord, grindseng, kommode og ikke minst klær skal få komme i hus. Pussig dette med trangen til å bare måtte ha ting klart slik at man bare kan gå å se og kjenne på di tinga som nurket snart skal ta i bruk. Er det andre enn meg som har det slik:???: Ellers må jeg si at jeg gleder meg til jeg skal til jordmor 4 september:) Skal bli godt å begynne å gå til kontroll hver fjortende dag. Syns det er så herlig å få høre hjertelyden:hjerter: samt å bare få bekreftet at alt er som det skal. Selv om jeg hvet at det er det. Denne bekreftelsen fra lege og jordmor setter i grunn bare prikken over i`en spør du meg da. Litt av nattens tanker fra meg
Jeg skal helt ærlig innrømme at redebygginga er begynt for fullt her i gården!
Jeg merker en liten panikk snikende for at alt ikke skal være klart til den lille kommer.
Vi har vogn, vugge med tilbehør, og en voksiopose på vei.
Har bestillt lammeskinn.
Har også handlet litt tøy, men ikke så mye.
Skal få låne en god del fra min søster, men problemet er at hun har sitt på vestlandet på et lager. Og nå begynner jeg å bli redd for at hun ikke får det over hit før Tassen kommer. (litt innviklet historie, men hun skylder noe penger. Og hun får ikke tingene sine, før hun har ordnet opp i det).
Så det er en del som mangler ja. Og så har vi en kompis boende på gjesterommet/barnerommet i hvertfall til den 20 september, og da får vi ikke gjort noe der før den tid.
Så nå må jeg sette meg ned snart, å få oversikten over hva som må gjøres/skaffes. Så får vi ta en ting om ganegn. Og bare håpe at vi blir ferdige....
Tror det gikk opp for min kjære her om dagen at det faktisk ikke er så lenge ogjen. For jeg spurde han om han viste hvor mange uker det er igjen. Og da jeg sa at Tassen kunne komme alt mellom om 8-12 uker ca, så han på meg og så: Så kort tid? Og så begynte han å snakke om telefonliste osv....
Så jeg håper han begynner å gjøre litt snart han også.
Dette var mitt hjertesukk en mandag.
31+2/29+6 UL
Lite redebygging her i gården. Fikk riktignok en slags aha-opplevelse her om dagen da jeg plutselig innså at det bare er to snaue måneder igjen, men panikken er absolutt kontrollerbar. Grunnen til mitt litt rolige sinn er at alt er klart allerede etter storesøster. Hun har nylig rundet året og vi har ikke ryddet bort noen babygreier. Vugga står på rommet vårt. Sprinkelsenga står ferdig oppredd (fylt med bamser) etter at storesøster fikk ny barneseng. Vi skal låne tvillingvogn av noen venner. Babytøyet ligger i en kommode. Får vel se igjennom det og vaske over det en dag. Lurer på å kjøpe voksipose, så kan storesøster beholde skinnposen sin en sesong til. Ikkeno hastverk. Nurket og storesøster skal dele rom, så barnerommet er også klart.
Men forrige svangerskap bygde jeg rede til den store gullmedaljen. Hele tiden!! :D
Lykke til med redebyggingen jenter!! :mervink:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.