PDA

Vis full versjon : Hjelp!! Haster!!

Tidl. bruker
26-11-2005, 18:50
Hei!
I går kveld, ved seksuell opphisselse, fikk jeg noen veldig kraftige, smertefulle sammentrekninger i livmorområdet. Det samme våknet jeg av i natt, og da jeg var på do i forbindelse med dette så jeg til min store skrekk en svaaak brunrødfarging av toalettpapiret. Vi ringte til legevakten, og fikk beskjed om å "se det litt an", siden det ikke var store mengder, eller friskt blod (selv om jeg hadde vondt...:au: ), så vi venta i rundt 2 timer før vi ringte og sa at vi kom. Må få med at disse smertene kom kun i de to nevnte omgangene, først litt pulserende/takvis, og deretter jevn murring som forsvant etter tilsammen ca 5-7 min.
Jeg blødde stadig ikke noe kraftigere, kun gammel brunt, levra blod, og hadde ikke noe vondt (litt sviing "bak" kjønnshårene bare), og en hyggelig legemann henviste meg til gyn+UL.
Etter å ha venta i timesvis kom vi inn til UL+2 gyn.
For det første viste UL ikke helt som forventa.. Jeg trodde at min uke 8 ville begynne i mårra (i flg menstermin, noe usikker dog), men de anslo det til et sted mellom uke 6 og 7. De så ikke 100% sikkert hjerteslag, men vi hørte begge to at de sa sånn: "Se der! Du så noe?? Jeg synes jeg så en liten blafring.." Og ting i den duren.
Det viste seg også at jeg hadde en relativt kraftig bakteriell vaginose/skjedekatarr, som jeg begynner behandling på i kveld. Hun sa at den kunne gi blødning.
Hun så kun gamle blodrester fra livmorhalsen og ned, ingen blodrester inne i livmora.
Gynx2 sa at de var forsiktige optimister, siden de trodde at de kanskje hadde sett hjertebevegelser, men var ikke sikre. HCG-blodprøver i dag+førstkommende tirsdag.

Hva tror dere??:???:

Tidl. bruker
26-11-2005, 19:12
Plommesekken var forresten ca 11,4 mm.

minerva
26-11-2005, 19:20
Jeg ville ikke vært for bekymret. De har sett et fosteranlegg som tilsvarer omtrentlig den størreslen du selv trodde det skulle ha vært. Du kan jo ha hatt eggløsning litt senere enn du selv har antatt.

Når det kommer til menssmerter i forbindelse med orgasme tror jeg det er veldig vanlig! Jeg har selv opplevd dette flere ganger og det er også en kjent sak at man kan få små blødninger i forbindelse med sex fordi slimhinnene er mer blodfylte og tynnere som følge av hormoner.

Jeg ville ha forsøkt å slappe av, selv om jeg skjønner at det er fryktelig vanskelig. Tror nok at de forestående HCG-prøvene vil vise at alt er i skjønneste orden :blunk:

Mamma til snart tre
26-11-2005, 20:03
Jeg tror heller ikke att du trenger og bekymre deg for dette! Bebisen har sikkert bare blitt unhfanget litt senere enn du trodde :snill:
Å disse krampene du snakker om har jeg hvert borti jeg og!

Tidl. bruker
26-11-2005, 20:12
Åh... Tusen takk, jenter! Vi er så redde vi.. På èn måte tror jeg at det har gått bra, men allikevel tør jeg ikke tro det...:leiseg:
Vi prøvde i nesten 2 år før denne første positive utgangen av en syklus..

Tidl. bruker
26-11-2005, 20:36
Må også legge til at da hun tok ut UL-"staven", så var det bare noen få brune klatter & "gøsj" på den, ikke noe friskt blod i det hele tatt..

Tihi
27-11-2005, 19:58
Etter å ha lest gjennom det du har skrevet, sitter jeg med en følelse at det har gått bra.... Hvis gyn. sier at de så muligens et hjerte som banket, så er det jo positivt. Og du har ikke friskt blod.
Håper dette går kjempebra. Skal krysse fingrene for at lille spiren din klorer seg fast :klem:

Tidl. bruker
29-11-2005, 13:04
Jippi!!:jippi:
Tok en blodprøve på lørdagen, og en i dag, og hcg var dobla på den tida, fra 5000 til 10000!!
Alt er såre vel så langt!:rørt:
Tusen takk for masse,masse goood støtte!!:grouphug: