PDA

Vis full versjon : Jeg har så vondt

flittige Lise
27-11-2005, 17:56
Har kjent det av og til,kommer som hekseskudd i høyre rompe-balle når jeg går.Men det har glidd over igjen. I stad klarte jeg ikke å gå,jeg sto på venste bein på stedet hvil. Nå er det konstant smerte-trykk inni høyre rompeballe og det gir seg ikke. Er skikkelig smertefullt,enten jeg står,ligger eller sitter. Har tatt 2 paracet nå,håper det hjelper.
Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å att det skal gli over?Hvis det går ann å gjøre så det glir over da.Har hatt det smerte-trykket i 2 timer snart.....

Skikkelig syte-innlegg,men det er veldig smertefullt.Prøver å sitte på skrå men hjelper ikke det hell:leiseg:

M2B
27-11-2005, 18:33
Tror det eneste som hjelper er å legge seg ned og ta det med ro. Kan jo være bekkenløsning. Det er utrolig vondt ja. Kanskje mannen din kan massere litt?

piasava
27-11-2005, 18:35
Du har bekkenløsning. Jeg har det samme på venstreside. Legen trodde enstund det var prolaps på gang, men neida, det var det hersens bekkenet som kranglet.

FruE
27-11-2005, 18:50
Har litt sånn av og til jeg og, det eneste som hjelper er å lirke og lure det som har låst seg opp igjen...altså låse det opp.... Kanskje ikke så lett, men nå har ryggen min trøblet før, og det funker nesten alltid.....

Lynx lynx
27-11-2005, 19:43
Høres helt ut som bekkenløsning.

2 gode råd. Varme, enten i form av omslag eller bad/dusj.

Så legge seg ned med puter etc som støtter slik du kan slappe av og hvile.

Så ringe legen i morgen og be om fysioterapi. Det eneste som jeg opplevde hjalp. Fikk god fysioterapi som lettet på smertene. Håper du slipper krykker og slikt. Det er tungt. Jeg slapp unna, enda jeg trodde jeg hadde ødelagt hoften på et vis.

LL

God bedring.

Tihi
27-11-2005, 19:52
Har ingen erfaring med bekkenløsning, men jeg har også kjent en ulidelig smerte av og til. Starter i ryggen/rumpa og går nedover i låret. Kan vare bare noen sekunder og det er så vondt at jeg heller hadde født opp ned! Tror det er nurket som da trykker på en nerve. Kanskje isjas-nerven? Har det noen ganger om dagen, men det har aldri vart da heldigvis.

God bedring uansett hva du har :klem:

flittige Lise
27-11-2005, 20:01
Huff.Ja jeg får ringe doktor i morgen,må ha sykmelding så.Orker ikke å jobbe 3 dager denne uken som kommer nå nei:trist2: . Det er vondt enda,helt plagsomt å sitte,og det hogger tak da jeg går..

julibe
27-11-2005, 20:11
Ser de fleste her mener det er bekkenløsning, men jeg synes det høres mer ut som bekkenLÅSNING!

Jeg har hatt MYE låsninger i rygg og bekken opp igjennom årene, og smertene du beskriver minner mer om det enn om bekkenløsningen jeg også sliter med nå.

Få deg en time hos kiropraktor i morgen den dag, så tipper jeg du blir fort bedre :nikker:

God bedring!

Mimosa
27-11-2005, 21:12
Ser de fleste her mener det er bekkenløsning, men jeg synes det høres mer ut som bekkenLÅSNING!

Dette var min første tanke også....

silkepels
27-11-2005, 21:55
ishias-nerva går tvers gjennom den største rompemuskelen. Når denne muskelen er stram, kan det gi akkurat samme plager som ischias. man kaller dette falsk ischias.

du kan prøve å varme opp rompemuskelen litt, feks ved å gå opp og ned trappen i ca 5 min, og så legge deg på ryggen. legg den vonde sidens fot oppå motsatt ben (altså slik at bena dine ser ut som et firetall) trekk så det andre benet, med foten fortsatt liggende oppå, mot magen. dra litt over mot motsatt side av der du har vondt. på denne måten tøyer du ut rompemuskelen.

får du ikke til å ligge på ryggen, kan du også gjøre dette i sittende. legg altså feks høyre fot i vinkel oppå venstre kne, og trekk til deg venstre ben.

hilsen en fysioterapeut

(ps dersom dette er bekkenløsning, ville jeg drøyd dette litt, men dersom det er muskulært, kan dette hjelpe)

lykke til :-)