Vis full versjon : Halsbrann!!!
Halsbrannen min har blitt verre enn noen gang nå, inatt våknet jeg av den til og med.....
Jeg sliter veldig med denne, har prøvd Gaviscon tyggetabletter, men jeg ble rett og slett kvalm og kastet opp av dem, pga konsistensen, er veldig var overfor ting som er litt snåle i konsistensen....
Vet noen om det er noe jeg kan gjøre? Melk hjelper, men bare litt av gangen, nå passer jeg på slik at maten ikke blir for fet og krydret og jeg drikker iste og slikt istedenfor brud, av en eller annen grunn klarer jeg bare ikke vann, det var noe av det beste jeg visste før jeg ble gravid...
Skal ikke ha i meg så mye sukker egentlig, men isteen er hvertfall bedre enn sukkerholdig brus, light bruser er det mer kullsyre i syntes jeg hvertfall.....
Kom gjerne med forslag til meg, kanskje noen av dere har fått noe av legen deres også?
Savanna 28+1
Hei
Sitter i samme situasjon som deg.
Pröv med Link (den röde) eller Novaluzid.
Novaluziden er en aning bedre enn Link, for den setter seg ikke fast like mye i tenna som Link gjör.
Disse kan du spise så mye du vil av.
Jeg spiser dem i tablett form, men dem finns også i flytende. Men det smaker ikke godt syns jeg.
Må du ta disse strax etter maten, som jeg gjör, så tilgode ser ikke kroppen seg jernet i fra maten. Så derfor er det viktig at du kompletterer med jerntabletter.
Ta dem gjerne når du går og legger deg, for da tillgodeser kroppen seg best av dem. Jerntablettene altså. ;)
Ellers så kan du teste med banan. På en del så hjelper den veldig bra mot halsbrann.
Lykke til
Hilsen Freja 21+3
:findag:
Polyanna
25-08-2002, 22:24
Knask mandler! Det hjelper VIRKELIG! Jeg pleier å spise en håndfull sammen med et glass skummamelk, og det er virkelig veldig bra! Bedre enn den Gavisconen også, syns jeg.:)
Prøv Aflurax-tabletter, fås på apoteket. De er ikke ille på smak, og gir virkning etter en liten stund. De har hjulpet meg, iallefall!!:klapp:
Klem Sola 32+4 og :baby: :baby:
Føler med deg :(
Jeg sverger også til Aflurax tyggetabletter (virker innen få min), men er redd de har samme konsistens som Gaviscontablettene...(?)
Har du prøvd flytende Gaviscon? Smaker forferdelig men du slipper i allefall den skummende følelsen når du tygger tabletten.
Tidl. bruker
26-08-2002, 12:19
En får kjøpt Gaviscon - tygge tabletter på apoteket. Jeg syns de hjelper.;)
for mange gode råd, kanskje jeg skal prøve det i flytende form.....
Tyggetablettene har jeg gitt opp....
Banan hadde kanksje vært noe, da hadde jeg fått i meg vitaminer samtidig.......
Mandler må jeg la være tror jeg, tåler de ikke noe særlig bra....
Får komme tilbake å si ifra dersom jeg finner noe som virkelig hjelper.... *s*
Savanna 28+2
Har faktisk hørt at øl (i vårt tilfelle alkoholfritt selvsagt) skal hjelpe. Jeg drakk Munkholm senest lørdag og var helt fin, selv med masse godt krydret grillmat.
Har også god erfaring med mandlene som noen nevnte tidligere. Og sjkolademelk! :)
Og er helt enig med deg om at konsistensen på Gaviscon er fryktelig, som å tygge vaskepulver! Får ståpels over hele meg og skjerer grimaser hver gang jeg må ta en. Men det går bedre etterhvert og alternativet er jo ikke særlig til å leve med heller. Aflurax er hakket værre en Gaviscon etter min mening og den flytende er helt horribel både i smak og konsistens.
Hvorfor kan ingen gjøre noe med smak og konsistens på slike ting??? Har de ikke brukertester før de slipper produktene sine ut på markedet???
Eforia
T-30
gravidia
28-08-2002, 01:03
men prøv vaniljesaus,det var det eneste som hjalp meg ,en stund ivertfall,var så ille på slutten at det kom opp blod.det var helt grusomt.:baby: men om en stund kommer gullet og alt er glemt!!!mitt gull er 1 år,og jeg vil ha en til.lykke til.:stakar:
Aflurax eller mandler duger, GARANTERT !!!!
Klem
Vimsen T-6
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.