Vis full versjon : Hvor stor sjanse for tvillinger ved kun ett egg tilbakesatt?
Hei!
Noen som kan svare på dette?
Synes det er himla merkelig at jeg testet tydelig positivt allerede 12 DPO og enda sterkere 13 DPO.
Til og med kvalm er jeg og jeg er i dag kun 3+5! :dåne:
Under 1. IVF med to i magen fra starten, ble ikke CB sterk før 14/15 DPO.
Kvalmen kom etter at jeg mistet ene embryoet i SA.
Trodde jo nesten at ett egg tilbakesett var ensbetydende med kun ét barn (om man i det hele tatt skulle være så heldig! ).
Hallo Maya!! Gratulerer så MASSE med spire i magen!!det var gøy! har lest en del om deg på sg:)
Jeg mener ha lest at det er 1% større forekomst av tvillinger til oss som får tilbakeført ett egg enn de som klarer det på egen hånd... det må jo da være eneggedetvillingerog at det skjer under delingen av egget.....
Er ingen ekspert på dette... sikkert noe som kan gi et bedre svar....
LYKKE TIL IALLEFALL!!!KRYSSER FINGRE FOR AT DET HOLDER UT NI MÅNEDER!
Margrete_
29-11-2005, 20:19
Hei Maia!
Gratulerer så mye med positiv test!! :klemme:
Jeg kan dessverre ikke svare direkte på det du spør om. Men etter hva jeg husker ut fra min tidligere studering av HCG-verdier vet jeg at jo høyere verdien er, jo mindre sjans er det for SA/MA. Tidlig positiv test og tidlig kvalme, tyder jo på at verdiene dine er høye. Så det lover jo veldig bra.
Men hvem vet? Kanskje har naturen gjort den vakreste feilen den kan gjøre og delt egget ditt i to? Ingenting ville gledet meg mer! Uansett hva som skjer ønsker jeg deg lykke til! :klemme: :klemme:
Snuppelure
29-11-2005, 21:12
Hei Maia! Så utrolig hygglig å se deg over her! Velkommen!!!
Jeg testet positivt på rugedag 12. (Altså 14 DPO) Da min HCG ble testet samme dag viste den 103. Gitt at hcg nivået ca dobbles hver tredje dag kan det stemme at jeg også ville ha testet positvt 12 DPO siden de vanligste testene slår ut positivt på hcg på 50. Rugedag 16 viste blodprøven hcg på 508. En økning som ikke tyder på tvillinger.
Jeg fikk tilbakeført ett egg. Håper dette var litt oppklarende for deg, og at vi kan glede oss sammen her på SM frem til sommeren!
Gratulere masse MAIA!
Dette var stornyheter.
Jeg følger ikke så mye med på SG lenger.......
Ønsker deg lykke til i svangerskapet.
:jupp:
Tassen-72
30-11-2005, 11:31
Hei Maia :rørt:
Det jeg har hørt/lest er at det er større sjanse for eneggede tvillinger ved IVF fordi de setter inn det egget som har delt seg mest, altså kan det være et egg som har delt seg til to små bebiser.
Jeg hadde jo også en voldsom økning i hCG (fra 69 til 1684 på en uke, og til 18361 uken etter), men det viste seg likevell å bare være en.
Er det ikke godt å være kvalm! (Jeg ble ikke kvalm før 4+2, og jeg hadde jo som kjent litt lave verdier i begynnelsen.)
:klemme:
Må bare gratulerer deg med spire i magen Maia.
Snuppelure
30-11-2005, 18:25
...... Jeg hadde jo også en voldsom økning i hCG (fra 69 til 1684 på en uke, og til 18361 uken etter), men det viste seg likevell å bare være en. .....
wow!
Du må jo ha blitt veldig kvalm og dårlig????
Tassen-72
30-11-2005, 20:06
wow!
Du må jo ha blitt veldig kvalm og dårlig????
:jupp: Jeg har faktisk vært ganske masse kvalm... :urk: (Og er det fortsatt...)
Tusen takk for svar jenter! :blomst:
Skal å ta blodprøver i morgen, så vet jo litt mer når de er ferdige.
Synes bare det var så grådig rart med den tidlige kvalmen. Men samtidig så var det ikke tvil om når festingen skjedde da; jeg krøp sammen i sterke menskramper fredagen etter stikninger torsdagen.
Er forhåpentligvis bare et lite embryo som har gravd alt det er godt for ned i livmoren og derfor kjennes det ut som det gjør?!
Og der bør det holde seg.....
Brudekjolen min kan fikses slik at det er plass til en 7-mnd.ers kul, men neppe en 7-mnd.ers kul med 2 stk. inni!! :dåne:
Vavavavoom
01-12-2005, 09:05
Kan "berolige" deg med at sterk kvalme ikke nødvendigvis henger sammen med flerling-svangerskap, en venninne av meg som var gravid med tvillinger var ikke særlig kvalm i det hele tatt. Det virker som om det er mere avhengig av hvordan man reagerer på hcg. Jeg hadde høyt hcg, men har ikke vært i nærheten av kvalme igjennom svangerskapet. Men det som er så bra med høyt hcg er, som nevnt tidligere i tråden, at det visstnok er mindre sjanse for å miste :glis: Dette skal bli så bra :jupp:
Adrienne
01-12-2005, 10:00
Å kjære Maia, nå ble jeg så glad at tårene triller her jeg sitter. Jeg hadde ikke fått med meg verken forsøk eller at du har testet positivt! Dette er jo helt fantastisk!
Jeg vet ikke filla om sjanse for tvillinger med bare ett egg, men jeg vil bare si at man kan godt teste positivt tidlig og ikke minst bli kvalm tidlig med bare en liten luring i magen. Jeg testet svakt positivt på ettermiddagsurin 3+3 og sterkt på morgenurin 3+4. Jeg ble også fryktelig kvalm tidlig, faktisk allerede 3+1. Ble også litt urolig for at det skulle være tvillinger, men antar at det bare var kroppen min som virkelig produserte Hcg som det holdt.
Nå har jo du (dessverre) vært igjennom noen testerunder før med positive tester, men jeg må si at jeg synes det er et veldig positivt tegn at du tester sååå positivt så tidlig. Krysser fingrene for at det denne gangen skal gå bra helt til uti august en gang (for det er vel da du får termin, er det ikke?).
PS. Brudekjole? Nå tror jeg at jeg for alvor må inn på SG og oppdatere meg. Gratulerer der også.
legen min sa at det var minimal sjanse for tvillingar ved innsetting av ett egg. Eg hadde 1 egg innsett,hcg på 250 den dagen eg tok blodprøva(14 dagar etter innsetting).var superkvalm allerede før eg testa positivt. venter 1 stk babyjente:snill: Lykke til vidare!
Hei Maia!
Gratulerer så mye!! :blomst:
Det lover jo veldig bra at testene ikke levnet noen tvil. Jeg testet ikke før på rugedag 12, og da var kom et soleklart kryss til syne. Er ganske sikker på at resultatet ville vært positivt om jeg hadde testet tidligere også. (hcg ble forøvrig målt til 596 på rugedag 16)
Fikk også satt tilbake ett egg, og resultatet er en stk. sprell levende gutt.
Hvis jeg skal foreta en ukvalifisert gjetning, så gjetter jeg at det er én, at den har gravd seg skikkelig godt ned og blir der i 8 mnd. til :blunke:
Lykke til videre!
Kan ikke hjelpe deg så mye med mulighetene for tvillinger ved ett egg, men jeg vil mer enn gjerne gratulere deg så masse med positiv test :rørt: .
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.