Vis full versjon : IVF / ISCI Gravide
Nå åpner jeg herved en ny tråd for oss som har blitt gravide gjennom prøverør...Ingen skal holdes utenfor...
Det er utrolig flott og rørende hver gang vi får ett nytt medlem...For vi vet jo alt en har gått igjennom for å oppnå nettopp dette vindunderlige som har skjedd...Sammen skal vi tenke fremover mot drømmene våre...Støtte hverandre og følge hverandre...
Jeg har ihvertfall fått mye støtte gjennom dette via sg og nå på sm.
Det er så godt å lese om andre i samme situasjon som en selv...
Lykke til videre jenter...setter utrolig stor pris på dere :glis:
Tassen-72
30-11-2005, 11:22
Det var lurt Yvonne :jupp:
Alle skal føle seg hjemme her hos oss :klemme:
Så snille dere er da! :rørt:
Jeg har ingen planer om å melde meg inn i noen terminklubb siden det virker som om det bringer meg ulykke.
I dag ringte jeg legekontoret og jeg forklarte at jeg hadde testet positivt, men var livredd.
Legen var ikke der før etter 14, og kjenner jeg ham rett så ringer han litt senere. :rødme: Snill han legen min.
Har jo vært sykemeldt nå siden første UL ved St. Olavs, og var fullstendig forberedt på å gå på jobb på mandag, men nå som de positive testene er her, så svikter motet helt..
Skal ta obligatoriske blodprøven i morgen, samt at jeg tar en som skal sendes legekontoret mitt også. 'St. Olavs vil nemlig ha sine prøver sendt til seg (i prøveglsset ja.. ) og jeg fikk beskjed om at det kunne ta vinter og vår før jeg hørte fra dem. Kjekke folk hva?!
Aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg her. Orker ikke gå ut i griseværet, så da blir det å få dagene til å gå med husarbeid, tv-titting og internett. :gjesp:
Den som kunne skru tiden litt frem..
Jeg er så misunnelig på dere som er kommet noen uker lenger! Selv om jeg vet dere har uker bak dere med bekymring..
Håper denne tråden vil bringe lykke og ta godt vare på sine medlemmer tiden ut.
Så fint med en ny tråd!!
Maia: Håper legen din kan ta en hcg-prøve i tillegg, slik at du får svar litt før. Så teit av St.olavs. De vet jo hvordan det er å gå å vente på noe sånt. Jeg holdt jo på å gå på veggen etter bare den ene dagen å vente jeg. :flau:
Lurer på om den bekymringen for at noe skal gå galt noen gang går over jeg da. :himle: Går og er så redd for å miste hele tiden jeg. Tankene kverner om det hele tiden. Spesielt etter disse blødningene mine. Skal på ny UL på fredag igjen og det er jeg glad for. Veldig betryggende å se at alt er bra på UL.
Håper ukene fremover går fort for deg også, Maia!! Denne gangen skal spiren sitte!! :ber:
Vavavavoom
30-11-2005, 12:35
Bare vent, før du vet ordet av det så sitter du der og lurer på om ikke den lille :baby: har tenkt seg ut noen gang.
Har akkurat kommet tilbake fra min første modningsakupunktur-time. Dette er min andre akupunktur-time, den første var akupunktur under innsetting. Så, nåler for å få henne inn, nåler for å få henne ut. Neste punkt på agendaen er jordmor for å sjekke modning.... Imorgen er det ny time med modningsakupunktur :fnise:
Men misforstå meg rett, jeg klager ikke!! Er bare glad for å være her :jupp:
Det er bare at når man går over så begynner man å bekymre seg for at morkaken fungerer etc. Hva om slimproppen faktisk er en superlimpropp? Alltid noe å tenke på!!
Så jeg holder nå på her inne til krampa tar meg ;)
Så gøy dette var da! Det er sikkert noen av oss med prøverør!
Å lykke til alle da :D
Snuppelure
30-11-2005, 18:22
Fint med en ny slik tråd. For selv om jeg tilhørte oktober klubben på SG hadde jeg fyseforsøk og var nok ikke så aktiv, og ble dermed ikke så godt kjent med alle der.
Godt å ha en slik IVF-ICSI (det teter ICSI ikke ISCI ;) ) å skravle i.
Det er godt å ha dere alle sammen.
Jeg får melde meg inn her jeg også da. Jeg har to mnd igjen så jeg får jo vært her litt med dere!!
Gratulerer alle nygraverte. Gled dere til tiden som kommer. Det er en fantastisk tid. Selv om det er bekymringer hele tiden så er det også utrolig mange gleder ved å gå gravid.
Det er spesielt å bli gravid ved hjelp av prøverør.. Vi tenker, bekymrer, spør og lurer veldig mye mer enn normalt gravide tror jeg..
Hvis noen lurer så har jeg fortsatt problemer med å forstå at jeg faktisk kommer til å bli mamma..
Hei hei jenter! Så flott med egen IVF/ICSI tråd! Har savnet det. Hører jo til marsklubben, men greier ikke helt finne meg til rette der (men det har vel med det samme som deg, snuppelure, at jeg er lite aktiv selv).
Enig med deg, Muggi (dog uten å prøvd det på vanlig vis... :rødme: ) men jeg tror det blir litt ekstra spesielle svangerskap når man må igjennom IVF/ICSI! Jeg bekymrer meg i allefall masse...
Maia: Hipp hurra så herlig å se deg her på SM! Håper du får et flott svangerskap!
Vavavavoom: Spennende med modningsakupunktur! Nærmer seg nå!
Dere andre: Kjempegod kveldsklem fra meg! :klemme:
Åååh.. Det var kjempefint at det ble startet en slik tråd! :rørt:
Så herlig å "snakke" med dere kjente fra SG, men på riktig side denne gang! :klemme:
Så flott at så mange skriver her...Jeg tror vi forstår hverandre bedre og vet hva vi har gått igjennom.
Ja, det er utrolig mye å bekymre seg for i dagene og ukene fremover.
Har sikkert en sammenheng med at veien hit vi er nå har vært tung og lang...
Og når vi først har blitt gravide er vi redde for å miste.
Jeg ønsker dere alle prøverørere lykke til med graviditetene. Dette skal gå bra for oss.
Jeg skal på min første kontroll hos fastlegen min idag...og vet ikke hva som venter meg...Alt er jo nytt, og jeg vet så lite hva som skjer fremover...
Ha en super dag jenter.
Nå er det ikke lenge til jul, dere :jupp:
Så fint at aktivitetsnivået her inne har økt. Litt i seneste laget for meg riktignok, men jeg skal da ikke klage her jeg sitter med prøveklumpen min. :hehehe:
Håper dere får flotte svangerskap alle sammen. Ikke lett, det vet jeg alt om, men prøv å nyte tiden litt også selv om dere er nervøse for alt som eventulet kan gå galt. Jeg var et skikkelig nervevrak de først 23 ukene. Vet ikke hva jeg skulle gjort hadde det ikke vært for ul.
:klemme:
@lfakrøll
01-12-2005, 14:36
Hei Jenter :glis:
Her ruges det også villig i vei på en liten ICSI-spire. Termin 17.februar :tullerdu: og det er ikke lenge til.... Synes tiden har gått fort, og gleder oss stort til å få hilse på vår lille gutt ! Ja, for det ligger en liten Johan og godgjør seg i magen min
Lykke til til alle dere andre prøverørsgravide også -
vi får noen flott designbabyer :fnise:
Snuppelure
01-12-2005, 14:45
Da har jeg vært på UL. Jeg er 7+0 på vei og babyen var 9.7 mm stor hjertelyden var fin og tydelig. Jeg gråt masse :happycry:
Ble henvist videre til Senter for Gravide akkurat slik jeg ønsket det.
Var ned å hilste på de og får time om ikke lenge :-)
Avsluttet med en god lunch med mannen.
Dette har vært en deilig dag.
:jippi: :rørt:
Så flott å høre, Snuppelure!! :klemme:
Det er så herlig følelse å se den lille på UL!! :rørt:
Snuppelure:Gratulerer med vel overstått ul...er det ikke godt å se at det er noe der, at det er liv...Lykke til videre.
Sparky:Jeg kjenner deg igjen fra sg...for en nydelig gutt dere har fått. GRATULERER så mye og nyt dagene nå...
@lfakrøll:Koselig at dere som er godt gravide tar en titt innom her også...ser det ikke er lenge igjen for deg...lykke til...
Knorten, Ekorn, Muggi: Så hyggelig med kjente navn fra sg...har fulgt med dere tidligere...Lykke til videre...fint at dere også skriver her inne...Jo flere, jo bedre...SUPERT!
Dette er så bra...dere er gode å ha, jenter
Så flott Snuppelure! :rørt:
Gratulerer så mye med første kikk på gullet! :klemme:
Kan tenke meg at det var helt fantastisk!
Nå har jeg vært og levert blod. Får svar på ene i morgen. Den andre blir sendt til St. Olavs og den får jeg vel ikke svar på før etter nyttår... :gjesp:
Spiller jo ingen rolle heller siden fastlegen min vil ha egne prøver tatt!
Så bra at du får svar allerede i morgen, Maia! :klemme:
Denne gangen skal det gå bra vettu!! :nemlig:
Jeg bare vet at den hcg-verdien er bra jeg. :klem:
Jeg skal på min første kontroll hos fastlegen min idag...og vet ikke hva som venter meg...Alt er jo nytt, og jeg vet så lite hva som skjer fremover...
Hvordan gikk det i dag, Yvonneu?
Så godt å høre at alt gikk vel på ul. i dag, Snuppelure :rørt: Det er noe spesielt med å se hjertet slå!
Lurt å ta egne blodprøver, Maia! Den ekstra spenningen med å vente til St.Olav har fått dem trenger man ikke nå!
Selv grugleder jeg meg til kontroll i morgen. Skal på sykehuset til jordmor og forhåpentligvis gynekolog (stod litt uklart i innkallingen). Har perioder med mye magesmerter og kynnere, så jeg er spent på resultatet. Er jo litt redd for at det kan påvirke livmorhalsen. Men ungen sparker og er aktiv så jeg er ikke direkte bekymret. Det er bare det at den har det jo best inni meg noen måneder til... Skulle egentlig ha time 16 desember pga IVF, men legen jeg går oss var enig i at vi skulle framskynde den litt pga plagene. Er 26+5 i dag.
Riktig god kveld til dere alle sammen! :klemme:
Lillgull
01-12-2005, 18:22
Hei dere!
Så hyggelig med en egen liten tråd for oss som har vært gjennom IVF/ISCI!:jupp:
Vi hadde første IVF-forsøk i begynnelsen av august i år, og helt utrolig nok ble det full klaff med en gang, og ikke nok med det, men vi venter tvillinger! :jippi:Kan man be om noe mer liksom!:rørt:
I dag har vi vært på ordinær UL, og der fikk vi se to viltre små gullunger. Det er helt utrolig å se disse bitte små menneskene som bor i magen min og har det bra!:rørt: Vi fikk samtidig vite at vi venter en liten :babygutt: og en liten :babyjente !:snill:
Ha en strålende kveld alle sammen!
Jeg er så veldig spent på Vavavavoom om dagen jeg da.. Hvordan er det med deg? Merker du noe? :snill:
Hei alle sammen!
For en flott samling av nye og "gamle" ivf/icsi'ere!!
Det er mange av dere jeg kjenner igjen etter 2 år på SG, og det er hyggelig! Like hyggelig er det å bli kjent med nye!
Sparky: nydelig liten gutt!!!:snill:
Selv har vi klart det etter 2,5 år og på 2.icsi! Vi satt igjen med bare ett befruktet egg begge gangene, men denne gangen var det GULLegget!
Nå håper vi bare det klamrer seg fast!!
Gleder oss til ul den 16.12!!
Ha en fin kveld!!
Tassen-72
01-12-2005, 20:27
Ekorn
Lykke til på kontroll i morgen.
Lillgull
Så herlig å få se dem når de er blitt så store, gleder meg masse til jeg får se min lille på ordinær UL. Foreløpig har det sett mer ut som en liten reke... (men verdens søteste reke...)
Og så flott med en av hver, hva mer kan man ønske seg :snill:
Maia
Så flott at du får svaret allerede i morgen, har jo hørt rykter om dette labratoriet på ST. Olavs, som buker vinter og vår på å få talt hCG'er...
Snuppelure
Så godt å høre. Det er jo så deilig å se det lille hjertet som slår :rørt:
Masse klemmer til alle sammen her inne
:klem:
Vavavavoom
01-12-2005, 20:44
Mars-klubbens tredje og siste baby (fra SG) lar vente på seg :rofl:
Både Sparky og Anne-S har fått sine, på tross av at min termin var først :leppe:
Men, jeg må jo si at det er som forventet....:fnise: Så langt har jeg ikke mange tegn på at noe er på ferde, har nå hatt to akupunkturtimer og skal ha en tredje på mandag. (Hvis ikke noe har skjedd før det da). Mandag er også dagen for overtidskontroll på SØF. Må si at :babyjente blir veldig aktiv etter akupunktur, og det er noe mammaen (hmm... hvor merkelig er det å kalle seg selv mamma....) setter fryktelig stor pris på :glis:
:mann: skal på julebord med jobben imorgen, så det kan jo hende at noe skjer da :jupp:
Ellers er det fryktelig koselig med denne tråden, jeg FRYDER meg over alle de kjente og kjære SG-navnene som dukker opp her inne! Måtte flere følge etter :vibber:
Goldstar
01-12-2005, 21:10
Hei alle kjente og kjäre fra IVF/ICSI sidene på SG!:snill:
Jeg har desverre store problemer med å tilvenne meg rollen som gravid kvinne!!!!
Går i mitt egne vakum og bare venter på Den Store Dagen; 1.UL 7.12. (er da i starten av uke 9)!!!! Noen symptomer på graviditet har jeg jo; trötthet,ömme bryster og dessuten er jeg kvalm store deler av dagen:urk: -klarer knapt å pusse tenner uten å brekke meg. Likevel kan jeg liksom ikke innse at det antakelig finnes liv i livmoren min... Satte inn 2 stk embryo denne gangen-og er derfor sååååå spent på å se om de begge henger med fortsatt....
Har heldigvis ikke hatt noen blödning:lettet: -men må innrömme at jeg har litt smånoia hver gang jeg törker meg etter toalettbesök...
Nei,nå skal jeg slutte med denne klagesangen:rødme: det var bare godt å få ut litt frustrasjon... Mine venninner som vet om situasjonen min klarer overhodet ikke å forstå hvorfor jeg bekymrer meg...De har jo selv värt gjennom 2-3 svangerskap uten komplikasjoner,SA,IVF/ICSI osv....
Må si det var et veldig bra initiativ å starte denne tråden yvonneu!
Ha det best,girls!
Ps-Sparky,så kos å se den skjönne gutten din!!!!:rørt:
Dagens nyhet fra denne kanten; HCG på 280 14 dager etter innsetting!
Det er til og med litt høyere enn 1. IVF med 2 i magen.
Ååå..jeg er litt lettet nå... :rørt:
Trollet75
02-12-2005, 12:15
Hei Maia!
Det var gode nyheter! Jeg husker deg godt fra SG (du har jo så fin avatar!), og nå krysser jeg alt jeg har for at det går bra med deg:-)
Stooor klem fra Trollet
Tassen-72
02-12-2005, 13:17
Dagens nyhet fra denne kanten; HCG på 280 14 dager etter innsetting!
Det er til og med litt høyere enn 1. IVF med 2 i magen.
Ååå..jeg er litt lettet nå... :rørt:
Wow! Skal si du er flink å ruge :fnise:
Dette ser jo veldig bra ut :klem:
Maia...Dette virker lovende...flott hcg nivå...Lykke til videre
Ekorn: Det gikk fint hos legen. Han ville ikke gjøre så mye denne gangen, siden jeg hadde blødd litt, og vært på innvendig ul nettopp. Så det ble en drøss med blodprøver og en videre sykemelding...Han sa det var viktig å holde seg iro, og det er ikke enkelt når en jobber i barnehage...
Goldstar: Det går fort frem til ul...det er en spesiell opplevelse. Vi hadde ikke fått så tidlig ul hadde det ikke vært for at vi har vært igjennom prøverør...Så det gir en ekstra trygghet å se det bankende hjertet. Jeg skal på ny ul på mandag...En ekstra kontroll i uke 11/12 mtp blant annet downs tror jeg. (den uken man kan se om det er noen avvik) Som regel går det fint på den ul sa gyn...var mest for å følge opp...
Formen her er fin, merker jeg har litt mer overskudd, mens jeg bare går hjemme...
Idag er det bare 22 dager igjen til jul...begynner å glede meg litt, jeg :jupp:
marielle77
02-12-2005, 15:28
Hei alle sammen!
Det er vell plass til meg også her på denne tråden?
Testet positivt 21 og 22.11.. (og noen dager senere, vanskelig for å tro at det er sant...)
Hcg`n min var på 3218 19 dager etter innsetting av 2 flotte egg!
Skal på første U.L den 19 desember!
:tøff: Føler meg som ei Dronning nå!
Dette kan bli den beste julegaven EVER!!
Men da håper jeg at jeg er velkommen hit jeg også...
Stor klem!
Snuppelure
02-12-2005, 15:38
Her går det riktig vei med flere ser jeg og det er så utrolig hyggelig!!!
Selv fikk jeg beskjed fra Riksen i dag om invilget fødplass. For meg føyer det seg inn i rekken over hyggelige nyheter disse dagene.
Det er deilig å kunne føle at endelig går ting litt min vei også :)
Vavavavoom
02-12-2005, 15:47
Så bra HCG Maia!!! Kan noe annet enn optimismen råde?
Fint å se flere nygraverte her inne! Velkommen Marielle og Goldstar!!:snill:
Yvonneu, du får bare gjøre som legen sier og ta det med ro! Kan si at det går 3 ER episoder om dagen :fnise:
Snuppelure, så bra at alt går din vei!! :jupp:
Kos dere, alle som en, med hver dag det er en (eller flere) liten :baby: i magen!!
Her går det riktig vei med flere ser jeg og det er så utrolig hyggelig!!!
Selv fikk jeg beskjed fra Riksen i dag om invilget fødplass. For meg føyer det seg inn i rekken over hyggelige nyheter disse dagene.
Det er deilig å kunne føle at endelig går ting litt min vei også :)
Gratulerer med fødeplass på Riksen. Du vil sikkert få tilbud om å være med på STORK-prosjektet og det burde du virkelig. Du får 3 ekstra UL hvor du går gjennom barnet steg for steg. En fantastisk opplevelse og super hyggelige jordmødre. Det krever jo litt ekstra med glukosebelastninger og diverse, men det er det virkelig verdt..
Hallo jenter!har ikke fått til å skrive svar hær de siste dagene jeg...og det kan jo se ut som jeg ikke er den eneste siden aktiviteten gikk fra hyper til ingen....
Men, jeg prøver igjen! Veldig koselig med så mange prøverørsgravide på ett sted:)
Vavavavoom:går du å venter enda? håper det snart er over og at du endelig får hilse på jenta di!:)
Maia:utrolig fin hcg!!!krysser alt for at dette går bra!!
Betty:hvordan går det med deg? leste at blødningstrollet ikke helt vil gi slipp....håper virkelig det gir seg NÅ!må jo være helt forferdelig å gå rundt å bekymre seg for det hele tiden....:klemme:
Ha en god søndag jenter!
Egen klubb er flott ! Melder meg inn jeg også da ! Vi fikk positiv test 27.okt, og har fått termin 7. juli. Vi fikk hilse på nurket på UL 24. nov. Fikk da se et bankende hjerte ! Vi har også en storesøster som gleder seg veldig ! Hun ønsker seg aller mest en lillesøster såklart !
Formen er ganske grei. Litt sliten,men jobber jo også 100 %. Er kvalm innimellom.
Skal til 1. legekontroll 21.des. Lurer på om jeg burdte hatt oppfølging på Rh, men de sa ingenting om det da jeg var der på UL. Er jo litt mer praktisk å gå hos egen lege, men hun har jo ikke mulighet til UL. Dessuten er hun ikke gyn. heller. Kunne tenkt meg å gå på Bærum gyn. pol. Det blir jo der (Bærum sykehus) jeg skal føde.
Merker at jeg er betydelig mer engstelig denne gangen, forrige gang var jeg 24 og ble "plutselig" gravid med "storesøster". Nå er jeg mer redd for å miste, og tør ikke helt slippe gleden løs. Går og får akupunktur fortsatt. Synes det er litt betryggende ihvertfall.
Ha en fin 2. advent alle sammen !
Er her jeg! :juhu:
Titter innom flere ganger for dagen, men kan jo ikke skrive hver gang da. :rødme:
Føler meg litt i Ingenmannsland og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre utav meg. En slik gammel traver fra SG med et skyhøyt meldingstall der, har det ikke lett når hun verken tør melde seg skikkelig inn her eller føler hun ikke bør skrive så mye på SG akkurat nå..
Så da snikleser jeg heller både her og både der! :fnise:
Har kavet meg frem til -kun- 4+4 og i morgen skal jeg bestille time hos gynekolog til i slutten av uken.
Er jo egentlig fint liten vits i UL så tidlig, men det er for å se om det er noe der.
Pregnylen som jeg skal sette 2 ganger i uken gjør det ellers vanskelig å måle/teste hva som foregår.
Ja.. det var vel det herfra. Mensmurringer/kramper er helt borte. Uvelheten er her fremdeles.
Lurer på hvor mye av det som er Pregnylen sin feil.
Hei jenter. Jeg er her også, men har vært på sidelinja i helga. Var på kontroll på fredag - og ble skikkelig satt ut av den. Først av alt må jeg si at alt ser ut til å være vel med barnet! Og det er en lettelse! :rørt:
Men møtet med legen var bare vondt. Ikke synes jeg han var flink, han var nedlatende og ikke noe hyggelig. Jeg gikk derfra lite betrygget på om alt var i orden med livmorhalsen, masse usikkerhet ang smerter og kynnerne og med mange spørsmål i vesken. Og med tårene rennende. Jeg følte at han så på meg som overhysterisk engstelig.
Og kanskje er jeg det også. Men det var ikke godt å bli møtt med denne holdningen.
Vavavavoom
04-12-2005, 22:18
Hei hei,
jeg er her fremdeles ja, traver rundt i SM gangene :fnise:
Overtidskontroll på SØF imorgen, det blir spennende å se hva de sier. Forventer å ha sparketest, CTG, UL og sjekking av modenhet.
Må vel si at :babyjente likner sin mor, jeg kom ikke før 13 dager over termin og min bror kom 10 dager over termin :snill:
Ekorn: jeg leste dagbokinnlegget ditt og er sjokkert over tullelegen du møtte :sinna:
Ikke rart du ble satt ut.... Som IVF/ICSI gravide har vi krav på være litt overhysteriske, (for oss er det tross alt ikke bare å "slappe av" og bli gravide igjen), men jeg må si at så lenge du har blødninger og magesmerter så er du ikke hysterisk på noen måte :tullerdu:
Det er helt naturlig å være bekymret for dette og du har krav på å bli tatt alvorlig!! Heldigvis så jo alt bra ut med babyen og jeg er sikker på at dette kommer til å gå bra! Men jeg skulle gjerne sett at du fikk lov til å nyte svangerskapet fullt ut :jupp:
Maia: Skjønner godt at du er i en overgangsfase, du er nok mer enn velkommen til å skrive på begge forum :snill: Så glad for at St. Olavs våknet opp og støttet deg ift. habituell abort!! Krysser fingrene for at pregnylen gjør jobben :snill:
Måtte alle rugerne her få fulle 9 mnd'er her inne!!
Tassen-72
05-12-2005, 12:47
Ekorn
Kanskje du burde bytte lege? Det er viktig av overnervøse IVF/ICSI mammaer som oss får litt ekstra omsorg og støtte. Selvom det vanligvis er en helt vanlig graviditet, så har vi faktisk gått gjennom mer enn de fleste for å få en liten baby i magen.
Vavavom
Nå må du se til å få ut den derre leieboeren din! Snakk om snylter!!! :fnise:
Jeg er ganske så overnervøs for tiden... har mareritt om natten, og drømmer ekle og skremmende drømmer. Er jo nå i 11 uke, og kvalmen har begynt å avta noe... og jeg tolker jo det som veldig negativt... men jeg har jo da lest at det er helt normalt... og jeg kjenner jo også at det er noe som vokser i magen min, det strekker og drar noe voldsomt til tider...
Om jeg noen gang kommer til å slappe av... tviler på det...
Jeg er ganske så overnervøs for tiden... har mareritt om natten, og drømmer ekle og skremmende drømmer. Er jo nå i 11 uke, og kvalmen har begynt å avta noe... og jeg tolker jo det som veldig negativt... men jeg har jo da lest at det er helt normalt... og jeg kjenner jo også at det er noe som vokser i magen min, det strekker og drar noe voldsomt til tider...
Om jeg noen gang kommer til å slappe av... tviler på det...
Dette var som om jeg skulle ha skrevet det selv, Tassen.
Kvalmen har avtatt og det eneste jeg kjenner er strekkinger, stikkinger og at det vokser der nede.
Og disse drømmene da.. Er jo til å gå på veggene av. Jeg har også helt forferdelige og groteske drømmer.
I natt drømte jeg at en mann slo meg hardt i magen slik at jeg mistet og jeg ble så sint at jeg drepte han ved å skjære ut strupehodet hans. :shock: Der satt jeg på bakken med strupehode i hånda og lo så jeg gråt. :dåne:
Er dette virkelig normalt? :angst: Blir redd meg selv jeg.
Vi må jo prøve å trøste oss med at vi er over den verste perioden nå da, Tassen. :kryss:
Tassen-72
05-12-2005, 13:10
Vi må jo prøve å trøste oss med at vi er over den verste perioden nå da, Tassen. :kryss:
Ja, det beste er jo å prøve å slappe litt av... :klem: Men det er jo ikke så lett :noia:
Ja, det beste er jo å prøve å slappe litt av... :klem: Men det er jo ikke så lett :noia:
Jeg vet. :nemlig:
Synes det nesten er umulig jeg. Får håpe det ikke fortsetter sånn fremover.
Kanskje det blir bedre når vi begynner å få ordentlig mage? :ber:
Ekorn
Kanskje du burde bytte lege?
Hadde jeg hatt noen fast så hadde det vært en løsning hvis jeg hadde vært misfornøyd. Men slik det fungerer her jeg bor går det i vikarer og vikarer for vikaren. Han jeg var hos nå i forrige uke var nok et eksemplar av dem. Så jeg håper han ikke er der neste gang. Uansett vil jeg be om å få en annen hvis det skulle være han som er på jobb da.
Nei, dette er faktisk et av mine store hjertesukk i svangerskapsomsorgen. Det er ingen kontinuitet i oppfølgningen. Jeg har en fast gynekolog, men han bor 2.5 time unna og jeg var der 2 ganger i forbindelse med ordinære IVF kontroller i starten (uke 8+12). Deretter mente han at resten av kontrollene kunne tas i hjemkommunen og på sykehuset hvis det var noe ekstra. Og begge disse stedene har stor gjennomtrekk av leger og jordmødre. Tror jeg har vært borti 4 ulike vikarleger og 4 ulike jordmødre så langt. Vet at fra neste uke kommer det nok en ny lege til kommunen men da skal heldigvis den første jordmoren jeg var hos komme tilbake. Får håpe hun holder seg på jobb til ungen er ute. Det hadde vært godt - hun virket både flink og sympatisk.
Er det bedre tilstander hos dere? Eller er dette likt over landet?
Lurer på hvordan det går med VAVAVOOM idag?!! Hun skulle på overtidskontroll og jeg ser ikke at hun har vært å meldt seg.. Hmmm... Er det noe på gang kanskje?
Lurer på hvordan det går med VAVAVOOM idag?!! Hun skulle på overtidskontroll og jeg ser ikke at hun har vært å meldt seg.. Hmmm... Er det noe på gang kanskje?
Spennende! :jupp:
Ekorn: huffameg for en opplevelse på sykehuset da. :sukk:
Skjønner godt at du ble helt ifra deg. Det hadde jeg også blitt! Flott at Ekornmannen "tok" de litt da han så hvor ute av deg du var. Skulle bare ønske han ikke måtte løpe ned til parkometeret da Dr. Tufs holdt på med deg..
Betty & Tassen; hvordan er formen deres i dag?
Jeg ringte gyn.kontoret i dag og de skulle ringe meg opp igjen for time, men jeg ventet forgjeves i 5 timer! Torte jo ikke støvsuge eller hente posten i tilfelle jeg ville gå glipp av telefonen.. Pokker heller altså. :mumle:
I morgen er det legetime på meg for å bli sykemeldt videre. Det blir nok også tatt HCG da.
2. sprøyte med Pregnyl ble satt i sted, og jeg puster lettet ut med en gang innholdet går inn altså. Ber bare om at det skal hjelpe denne gang.
Ha en fin kveld jenter! Takk for at dere er her. :klemme:
Snuppelure
05-12-2005, 19:47
Er det bedre tilstander hos dere? Eller er dette likt over landet?
Oj oj oj. Skjønner at jeg har vært heldig. Fast jormor og lege med UL i samme lokalet. Oppfølging en gang hver 4 uke nå, og oftere mot slutten.
Var redd for å havne i samme vikar-for-vikar styret som du er i, men jeg hadde ingen grunn til å frykt. Håper det ordner seg for deg Ekorn, og at det blir litt stabilitet i oppfølgingen av deg.
Bare kort innpå.
Var på ny ul idag (3 gangen) For å sjekke nakkefolden.
Alt så vel ut med fosteret, og den var blitt 3,5cm, og sprellet som bare det. Hjertet banket, og for første gang fikk vi se hodet, armene, bena og navlestregen skikkelig...Fikk en tåre i øyet da...Men nakkefolden fikk gyn ikke målt fordi fosteret lå så tett inntill den ene siden av livmora....Så han spurte om jeg ville komme inn igjen neste uke for å fortsette se at alt var iorden...Det sa jeg jo ikke nei takk til....Og jeg skjønner iforhold til noen av dere andre her at jeg har vært heldig med legen/gyn og at sykehuset ligger 5 min unna.
Formen er fin, og magen vokser som bare det...Trodde den kom litt senere...
Ha en fin dag...jeg må dra avgårde en tur, men kommer plutselig tilbake...
:juhu:
Hei! Så hyggelig å se at det endelig er litt fart på dette forumet også. Jeg må i likhet med flere her innrømme at jeg ikke helt har klart å finne meg til rette i terminklubbene. Delvis fordi jeg virrer litt mellom mars og april, delvis fordi jeg ikke har vært så veldig aktiv selv og delvis fordi det er så få i samme situasjon med termin omtrent samtidig (Tilhører den meget eksklusive klubben med innsetting i juli, som så vidt jeg vet har ett medlem her inne)
Hyggelig med så mange gode nyheter!
Og en ekstra god nygravertklem til Maia! Skrekkelig hyggelig å se deg her inne :klemme:
Lykke til alle sammen!
:grouphug:
Tassen-72
06-12-2005, 11:31
Formen er ikke så værst. Er fortsatt litt småkvalm, noen ganger skrekkelig kvalm, på ettermiddagene. Har masse strekninger i magen, og menssmerter.
Begynner for alvor å bli litt rastløs siden jeg er sykemeldt for tiden... og har planer om å komme i gang med noe... prøver å gå en liten tur hver dag, og trene mage og rygg, men jeg bør vel etterhvert gjøre litt mer. Har jo ikke hatt noen blødninger på 2-1/2 uke nå, så det kan jo se ut som at det er over...
Ha en fin dag alle IVF/ICSI damer :klem:
Godt å høre at blødningene holder seg unna, Tassen!
Kjempespent på om Vavavavoomheimen har fått et nytt medlem nå! 2 dager siden siste innlegg og overtidskontroll i går...
Her i Ekornheimen er det fin adventstid nå. Frustrasjonene etter forrige ukes legebesøk har lagt seg. Vi pyntet til jul i helga og baksen er innkjøpt. Alle gavene er også i boks, så nå blir det å pakke dem inn og få sendt en god del i løpet av uka.
Ellers må jeg fortelle om nattens drøm. Jeg og Ekornmannen var på Omnia til nytt IVF forsøk. Vi kom dit om morgenen, fikk satt inn et lite befruktet egg og ble gravide med en gang! Gleden var skyhøy helt til tanken kom; hvems egg hadde vi fått? Jeg hadde jo aldri vært der til uttak! Da våknet jeg. Heldigvis!
Håper dere alle har en fin desemberdag!
Castanja
06-12-2005, 13:59
Hei på dere :)
Jeg har også et ICSI-nurk i magen, med termin 18. mai :glis:
Har ikke vært aktiv på SG, men er gjenganger på FUB (med annet nick enn dette).
Koselig å skrave med gravide prøverørere her også :)
Hei på dere!
Har ikke visst om at det er en egen klubb for oss slitere, og kan heller ikke love at jeg kommer til å være så mye her inne - er medlem i mai-klubben og det tar ganske mye tid å holde seg oppdatert på alle trådene der inne :stønn:
Det er i alle fall gøy at vi holder sammen også her, man føler seg jo av og til litt "annerledes". Vi har blitt gravide på 2.IVF forsøk på Ullevål, og jeg har termin 19.mai - med tvillinger!!! :fnise: :fnise:
Det er utrolig spennende å vite at jeg har to levende mennesker i magen MIN! Magen er blitt ganske så stor allerede, og den strutter som bare det. Har hatt 11-12 uker med helt forferdelig kvalme, oppkast og det som er - men nå går det heldigvis litt bedre med mor. Skal på UL på torsdag, da håper vi å få vite kjønnet på de to som bor der inne...
Klem fra meg
Det er en glede å titte innom her, og ser stadig nye som skriver her inne...Kjenner jo igjen noen av nickene fra sg...og det er jo fint å følge med dere videre her inne...
Jeg er sykemeldt 100% ut uka, og 50% ut året...jeg må si det har vært litt godt å bare kunne tenke litt på seg selv disse dagene...er enda fryktelig trøtt og sliten...har litt hodepine om dagen også...Tenkte jeg skulle prøve å gå meg en tur i snøværet...
Er spent på vavavavoom nå...
Ha en fin dag jenter... :jupp:
Vavavavoom
07-12-2005, 14:54
Elefant-damen melder seg :sinna:
Føler det som om jeg skal gå gravid til krampa tar meg... Nei, vent! Den har allerede tatt meg :leppe:
Begynner å bli ALVORLIG lei.... Har ikke hatt internett-tilgang siden mandag så har ikke fått oppdatert dere. Overtidskontrollen gikk veldig bra, alt så fint ut, og babyen har vært i full vigør siden. Men det får da være grenser på hvor lenge man skal bære rundt på denne babyen inni magen, begynner liksom å bli litt klar for å bære henne i armene. For ikke å snakke om at jeg jo gjerne vil dele henne med (spesielt) pappa'n og resten av slekta.....
Det går bra fysisk, men psykisk merker jeg at det begynner å tære... Ny kontroll imorgen og så kan jeg forlange å bli satt igang på fredag. Vi har bestemt oss for å ta det fra kontrollen imorgen, men jeg føler på meg at hvis ikke fredag så kommer jeg til å forlange å bli satt igang på mandag. Da er det tross alt T+18 og jeg er INGEN elefant :fnise: Også kan jeg liksom ikke si at jeg er usikker på termin :noia:
Utrolig hvordan målet virker fjernere og fjernere jo nærmere jeg kommer... Føler meg som klokka som går og går og aldri kommer til døra.
Må si jeg ble ganske irritert over en venninne som sendte meg en melding om hvordan legene bare regner en ca. termin basert på ca. unnfangelse. (Ja, hun er fullt klar over at vi har blitt gravide gjennom prøverør). Normalt ville jeg nok bare ledd av det, men i min nåværende tilstand så ble jeg bare irritert.... Men hun prøvde jo bare å være koselig da, så jeg får prøve å tenke at det er tanken som teller. Det er jo jul og alt!
Langt innlegg ja, tydelig at jeg ikke har hatt tilgang et par dager og at jeg trenger å lufte mine frustrasjoner.....
Det er bra det går i bølger dette humøret, er ikke sur hele tiden altså :fnise:
PS!
Note to self: Jo lenger over termin, jo mer selvsentrert :stønn:
Gu.. du er nå skjønn VrooomVrooom!
(ja..jeg kaller deg det jeg.. Klarer ikke stave nicket ditt uten å ta bokstav for bokstav :rødme: )
Skjønner godt at du vil ha lillefrøkna ut nå! Håper hun skjønner at det er på tide å gi slipp på varme hulen sin snart og komme seg ut og treffe pappaen sin også.
Lykke til på kontrollen i morgen og ikke finn på å bli nettløs i slike tider! *retter pekefingeren*
Skjønner frustrasjonen din Vava..
Men det er heldigvis grenser for hvor lenge over tiden du kan gå, så nå MÅ det jo strengt tatt nærme seg mer enn noengang! Håper det skjer noe i løpet av kun kort tid.
Lykke til! :kidoki:
Elefant-damen melder seg :sinna:
Føler det som om jeg skal gå gravid til krampa tar meg... Nei, vent! Den har allerede tatt meg :leppe:
Begynner å bli ALVORLIG lei.... Har ikke hatt internett-tilgang siden mandag så har ikke fått oppdatert dere. Overtidskontrollen gikk veldig bra, alt så fint ut, og babyen har vært i full vigør siden. Men det får da være grenser på hvor lenge man skal bære rundt på denne babyen inni magen, begynner liksom å bli litt klar for å bære henne i armene. For ikke å snakke om at jeg jo gjerne vil dele henne med (spesielt) pappa'n og resten av slekta.....
Det går bra fysisk, men psykisk merker jeg at det begynner å tære... Ny kontroll imorgen og så kan jeg forlange å bli satt igang på fredag. Vi har bestemt oss for å ta det fra kontrollen imorgen, men jeg føler på meg at hvis ikke fredag så kommer jeg til å forlange å bli satt igang på mandag. Da er det tross alt T+18 og jeg er INGEN elefant :fnise: Også kan jeg liksom ikke si at jeg er usikker på termin :noia:
Utrolig hvordan målet virker fjernere og fjernere jo nærmere jeg kommer... Føler meg som klokka som går og går og aldri kommer til døra.
Må si jeg ble ganske irritert over en venninne som sendte meg en melding om hvordan legene bare regner en ca. termin basert på ca. unnfangelse. (Ja, hun er fullt klar over at vi har blitt gravide gjennom prøverør). Normalt ville jeg nok bare ledd av det, men i min nåværende tilstand så ble jeg bare irritert.... Men hun prøvde jo bare å være koselig da, så jeg får prøve å tenke at det er tanken som teller. Det er jo jul og alt!
Langt innlegg ja, tydelig at jeg ikke har hatt tilgang et par dager og at jeg trenger å lufte mine frustrasjoner.....
Det er bra det går i bølger dette humøret, er ikke sur hele tiden altså :fnise:
PS!
Note to self: Jo lenger over termin, jo mer selvsentrert :stønn:
Jøss nå ble jeg overrasket. Jeg har kikket etter "tegn" fra deg i flere dager. Har du ikke noen sladris? (jeg nyskjerrig, :rødme: ) Jeg skjønner veeeldig godt at du holder på å bli sprø. Tror jeg kommer til å bli det samme selv, men supersnuppa ser ut til å trives veldig godt i magehuset ditt..
LYKKE TIL, VAVA!! :lykke:
Hold oss oppdatert!!
Goldstar
07-12-2005, 16:54
Hello girls!
En liten oppdatering fra Sverige! Jeg er gravid!:lettet: Klarer endelig å innse det!:lettet: Var på 1.UL i dag-og der inne lå det jamen en liten en....på 16 mm,med hjerteaktiviteten i orden.... :rørt: Det fantes ikke rester eller spor etter det andre embryoet, så det har nok kroppen "fiksa sjöl"! Terminen min ble satt til 18.juli 2006. Vi er bare SÅ happy!
Vavavoom-håper noe snart skjer.... Venter i spenning!:jupp:
Hello girls!
Jeg er gravid!:lettet: Klarer endelig å innse det!:lettet: Var på 1.UL i dag-og der inne lå det jamen en liten en....på 16 mm,med hjerteaktiviteten i orden.... :rørt:
Så fantastisk.. Gratulerer så mye!!
Jeg er gravid!:lettet:
:rørt: Det er så godt å høre! Er du på bakken nå - eller er du i luften?
Vavavavoom: Lille frøken har det nok for godt i magen! Men for mors skyld får vi håpe at hun snart vil ut og hilse på resten av verden! Lykke til! :lykke:
Generelt: Hvor lenge kan man gå over tiden før man blir satt igang? Er det noen retningslinjer på det? Synes jeg har hørt at etter 10 dager blir man satt igang på Lillehammer, men jeg vet ikke.
Hvordan går det med deg, Maia?
Nygma: Lykke til på ul.lyd i morgen!
GyldenLøve
07-12-2005, 18:12
:vink:
Hei alle sammen her inne! Vil melde min ankomst her inne jeg også, har lest hele tråden, og den er virkelig flott!
Fant ut med sikkerhet i går at jeg er gravid!:glis: CB-testen var knall-positiv, så det var ikke mye tvil!!! Samtidig har jeg brukt noen Billige graviditetstester, som også har vært positiv... (ja, jeg innrømmer at jeg er testegal...:rødme: ) Etter et mislykket IVF-forsøk, klarte vi det på 1. fryseforsøk!!!
I morgen skal jeg ta en ny hcg-test i urin, så skal jeg ring St. Olavs for videre opplegg. Blodprøve blir ikke før på fredag. Vil bli fulgt opp litt ekstra denne gangen, siden jeg hadde masse kompikasjoner sist (i -93), med påfølgende blodpropp m.m. Håper det går bedre denne gangen...
Men jeg må innrømme at jeg er nervøs til enhver tid. Redd for at ting skal gå galt, at jeg aborterer osv. Heldigvis er jeg ikke alene om å være engstelig, det er vel helt naturlig som nygravid, særlig som prøverører...
Ja, det var litt om meg... Ellers, lykke til alle sammen!:snill:
Gratulerer Gyldenløve. Jeg har selv en liten Frys-prinsesse i magen.
Tenker nok du trenger oss alle i tiden fremover. Det er mange bekymringer, men også gleder. Det er en fantastisk tid samtidig som en slitsom tid.
Gratulerer igjen... :klem:
Snuppelure
07-12-2005, 23:00
JIPPI GyldenLøve!!!
Så flott! Gratulere og velkommen over hit!
Jeg har også en liten frysespire i magen, og ligger bare noen få uker foran deg.
Gleder meg til å følge deg her inne.
Vavavavoom
07-12-2005, 23:15
Takker for alle :vibber: og gode ønsker!!
Det er helt klart grenser for hvor lenge man kan gå over termin. På SØF skal man til overtidskontroll 9 dager over termin og så 14 dager over termin og så hver 2. dag etter det. Etter 14 dager kan man forlange å bli satt igang. Men det er jo såklart bedre at kroppen starter av seg selv. Igangsettelser kan ende med harde fødsler og evt. keisersnitt fordi kroppen ikke vil spille på lag :stønn:
Ja ja, på en eller annen måte så kommer hun vel ut. Dette minner meg veldig om prøverørsforsøket, da vi var i sprøyte/ uttak/ innsettingsfasen. Time hos legen ofte og aldri sikker på hva utfallet vil bli og ikke mulig å bestemme noe på forhånd fordi avgjørelsen må tas på grunnlag av hva UL/ legen sier... Ganske poetisk at slutten er lik begynnelsen... :fnise:
Legen på mandag snakket ikke noe om termin ift. at dette er prøverør så vi tenkte vi skulle spørre om det imorgen. Vi vet jo faktisk akkurat hvor lenge hun har holdt til inni hulen sin og da hvor lenge morkaken har jobbet. Vet liksom ikke om det gjør det noe forskjellig fra vanlige svangerskap der terminen er litt mindre sikker?
Jeg har LilleRosin og Sparky som sladriser, kan sikkert få Sparky til å oppdatere tråden her når tiden er inne. Ellers antar jeg at jeg oppdaterer selv imorgen siden internettet er tilbake *puste lettet ut*.
Ønsker de nygraverte velkommen inn i våre rekker her på SM! Her er det godt å være. (Jeg mener det altså, selvom innleggene mine i det siste kanskje tyder på det motsatte :fnise: )
Sender sterke ruge :vibber: til dere alle!!
PS! Vurderer å gå tilbake i jobb et par uker og prøve disse føde-greiene igjen på nyåret...
:klem: til Vava... Jeg kan smertelig forestille meg hvordan du har det. Jeg sitter her og har 7 uker til termin og lurer på om den tiden har tenkt å begynne å gå litt fort. Synes det er leeeeeenge til..
Sikkert slik med dere nygraverte som skal på første UL`en.. Føler at tiden står stille...... Eller for ikke å snakke om frem til uke 12.
Morsomt at du sier slutten er som starten..
Nei, svangerskapet for oss prøverørere blir helt annerledes...
Gleder meg til å høre at du har fått datteren din i armene!! :rørt:
Vavavavoom
08-12-2005, 14:36
Muggi: :klem:
Da er jeg altså tilbake fra 2. overtidskontroll og enden på visa er nær! :tøff:
Imorgen skal vi melde oss på SØF i 8 tiden for å bli satt igang, først med progesterongele. (Progesteron for å få henne inn, progesteron for å få henne ut :rofl: ) Så får vi se hvordan jeg reagerer på den, om jeg modner og de kan ta vannet mitt, eller om vi ender opp med drypp og evt. keisersnitt. Det er mye moro som kan stå foran oss de neste par døgnene!! Men hovedsaken er at nå skal noe skje!!! :jupp: HURRA!!!!!
Legen var veldig god og tok tak, sjekket alt som skulle sjekkes, gikk for å legge en plan med jordmødrene og så kom hun tilbake og sa at vi kunne komme tilbake imorgen. Deilig at hun tok ansvar!! Var ikke lysten på å bestemme selv.... :tullerdu:
Så da kommer det nok noe sladder fra meg ila helgen :snill:
Så kjekt Vavavavoom ! :rørt:
Blir kjempespennende å følge med her de neste dagene! :jupp:
Her har jeg begynt å spotte litt. :sukk:
Våknet av to små bloddråper i bindet i morges. Tenkte som så at jeg har jo bare gått og ventet på det, så det kom jo overhodet ikke som noen overraskelse.
Planlegger å utsette HCG-måling som skulle tas i morgen til mandag.
Da vil jeg se litt mer om verdien har steget skikkelig fra onsdag, samt at prøven ikke blir tatt så kjapt etter Pregnyl (som settes i kveld).
Spennende Vava.. Masse lykke til! Håper det kommer skikkelig igang så du slipper mange timer og evt. keisersnitt.. :lykke:
Maia: Satser på at dette er normal blødning. Helt vanlig å spotte litt. Jeg synes du skal ta HcG prøven i morgen jeg og evt. en til på mandag.. Lykke til.. Krysser alt jeg har for at dette skal gå veien for dere!!!
Vavavavoom
08-12-2005, 16:22
Takker for lykkeønskninger!!
Maia, skal krysse fingrene for deg. Som Muggi sier, det er helt normalt å spotte litt. :vibber: dette til å være en hormonell liten blødning som er helt ufarlig!!
Logger nok ikke på igjen før etter sykehusoppholdet (hvor skummelt er ikke det.... )
Maia:jeg hadde oså en slik blødning rundt de dagene mens kunne kommet, men har heldigvis ikke kommet en dråpe etter det!Krysser fingrene for at det er det siste du ser til julefarge i trusa også!
Vavavavoom:LYKKE LYKKE TIL!!! så utrolig spennende!! gleder meg til å høre nyheten om at snuppa har sett dagens lys!!:)
klem
Tassen-72
08-12-2005, 16:56
Maia
Det der er aldri noe kjekt... men som du helt sikkert vet... så er det ikke så uvanlig... jeg spottet jo hele den perioden jeg skulle hatt mensen... Masse klemmer :klemme: krysser alt for at det bare er en uskyldig liten blødning. Når var det du skulle på UL?
Vavavom
Så spennende da! Lykke til, venter i spenning på oppatering.
Maia: Ikke snakk om at dette skal være noe annet enn en ufarlig spotting. :niks: Jeg nekter å godta det!! Vet så godt hvor fælt det er. Håper virkelig det gir seg!! :ber:
Vavavoom: :hyper: nå skjer det snart. Masse lykke til!! :klemme:
Heia jenter!
Stikker bare hodet innom fra NM for å si hei!
Maia: Krysser alt jeg har for deg :klemme:
Vavavoom: Lykke til i morgen, håper progesteronen setter fart i sakene og at du får en super fødsel!! Lykke til!
Og PS! Hvis dere ikke visste det, det blir de vakreste barn av IVF/ICSI :jupp: Jeg har sett noen stykker den siste tiden, og det er ingen tvil!
Kjempe fin tråd. Er godt å vite at en ikke er aleine med å skal ha Ivf/Icsi barn.
Vi fikk det til på første forsøk noe som en ikke hadde turt å håpe på.
Termin 25 mars-06.
Har 7 egg på frys:glis:
Og PS! Hvis dere ikke visste det, det blir vakreste barn av IVF/ICSI :jupp: Jeg har sett noen stykker den siste tiden, og det er ingen tvil!
Selvfølgelig! Og inhabile er vi heller ikke her! :blunk:
Koselig å se deg her, Jumpy! Og godt å vite at du er trygt over på NM!
Maia: :comfort: Kan bare ane bekymringen etter hva dere har vært gjennom før. Men som de andre her sier det er ikke uvanlig med blødning i normale svangerskap heller. Jeg håper dette er enten hormonelt eller at morkaken ligger over livmorhalsen - eller andre ufarlige grunner.
Vavavavoom: Lykke til på den forestående fødselen!
Velkommen, Lailao! Håper du får et flott svangerskap! Og 7 egg på frys er jo kjempeflott!
Etter å ha voknet av kynnere flere ganger per natt nå de siste nettene (ikke vonde, bare veldig ubehagelige), i tillegg til de som er på dagtid, har jeg innsett at å jobbe fulle dager ikke er noen god løsning. Skal prøve å dele dagene i 2 der det går ann. Føler bare nå etter en halv dag på jobb i dag at magen er roligere. Men lite aktivitet er her. Har bare blitt mindre og mindre siden helga. Bekymrer meg dog ikke så veldig i og med at det blir et spark i ny og ne. Får tro hun blir like rolig når hun kommer ut!
Noen av dere som er med på Tell Trivsenen prosjekt? Vi fikk info om det fra sykehuset sist uke - og tenkte å bli med på det fra neste uke av. Det dreier seg om å telle antall spark/bevegelser fra ungen.
Ønsker dere en riktig god adventskveld!
Ellers må jeg fortelle om nattens drøm. Jeg og Ekornmannen var på Omnia til nytt IVF forsøk. Vi kom dit om morgenen, fikk satt inn et lite befruktet egg og ble gravide med en gang! Gleden var skyhøy helt til tanken kom; hvems egg hadde vi fått? Jeg hadde jo aldri vært der til uttak!
:rofl:
Så utrolig festlig! For en tanke! Og jeg skjønner godt hvor den kommer fra...... :jupp:
Så utrolig hyggelig å se at det er litt mer aktivitet her inne. Jeg har savnet dere "prøverørene" :svimmel: ! Det blir liksom noe eget.....
Har endelig fått time til ordinær UL, selv om man jo skulle tro at jeg har vært på nok UL... :fnise: men jeg synes det er så morsomt skjønner dere, også tror jeg at jeg er litt forelsket i den lille gutten som gjemmer seg der inne. men for en merkelig time vi har fått: 28.12 klokka 20:30!!! Var ikke det litt merkelig? Eller er det jeg som bare ikke vet hvordan det er å være gravid...? Passer foresten meg helt utmerket, siden min beste tid på døgnet er om kvelden/ tidlig natt, ellers så er jeg bare kvalm....... Hele tida...... Urgh....
Vel , jenter, ha en fin natt. Vavavom - jeg venter spent på oppdatering!
Å så flott å se aktiviteten her inne.
Velkommen dere som er nye her inne. Og dere som er ett stykke på vei, men allikevel tar turen innom her...Det er utrolig spennende å følge med dere her inne.
Maia:Håper virkelig det er en ufarlig spotting...Tenker på deg.
Vavavavoom: Lykke til nå...blir spennende dager nå...
For min egen del, så er jeg 11+ 3 uker idag, og jeg nærmer meg heldigvis 12 uker...det har vært mye engstelse ute og gått disse dagene...så jeg håper jeg kan begynne å glede meg mer over det som faktisk spirer og gror i kroppen fremover...Skal på ny ul til uka (tor 15/12) og håper alt er greit da, for da får jeg ikke se mer før den ordinære ul som vel er i uke 18, 19...
Var ute og kjøpte meg litt mamma klær, for jeg sliter litt med plassen i mine gamle klær. Det var en snodig følelse...
Ha en fin fin dag, jenter...jeg følger spent med videre.
Yvonne: Hvis du er 11+3 i dag, hvordan kan du ha termin 28. juli da? :hm: Jeg er 11+5 og har termin 26.juni. ;) :dulte:
Maia: Hvordan går det med deg?
Vavavoom: Lykke til i dag! :lykke:
---------------------------------
Jeg har vært på siste ul før den ordinære i dag og alt var i skjønneste orden. Den lille lå og sutta på totten i dag. :rørt: Blir helt satt ut av dette jeg. Det er så fantastisk.
Sørdal var nesten sikker på at jeg hadde stressa på meg disse blødningene jeg hadde. :himle: Så jeg skulle fortsette med å ta det med ro ut året nå. Egentlig veldig godt kjenner jeg.
Jeg begynner hvertfall å slappe litt mer av og få troen på at dette skal gå veien.
Betty:He-he, jeg så først nå at jeg har skrevet feil i signaturen min...det er 28 juni jeg har termin, og da stemmer det vel...Uff, man blir litt ekstra svimete når man er gravid...
Så utrolig å se babyen totte på ul, Betty...Jeg skal også på min siste ul før den ordinære. Og gleder meg. Sist så jeg babyen sprelle med beina, og det var stort...
Godt du skal ta det med ro ut året...jeg også, og det er igrunn litt godt. Har jo vært 100% sykemeldt selv i 14 dager nå, og fra neste uke og ut året er jeg 50% sykemeldt.
Og PS! Hvis dere ikke visste det, det blir de vakreste barn av IVF/ICSI :jupp: Jeg har sett noen stykker den siste tiden, og det er ingen tvil!
:nikker: Sitter med ei lita ICSI-tulle her, nyyyyydelig om jeg skal si det selv :glis:
Da har jeg den ære å få rappotere følgende: Vavavavoom har endlig fått jenta si!
:jippi: Gratulerer så mye, vennen!!!!! :jippi:
Den lille tulla vår kom til slutt kl. 17.44. Hun veier 3194 g og er 50 cm lang! Det ble et udramatisk hastesnitt.
Gratulerer kjempemasse, Vavavavoom! Endelig! :blomst:
Pusa: Nydelig jente du har ja! :klemme:
Ååå-åh.. :rørt: Gratulerer Vavavavoom!
*er ikke misunnelig jeg nei..*
:rørt: Gratulerer Vavavavoom! Tenk at du har født en jente - det er helt utrolig!
Her er min UL rapport, bedre sent enn aldri:
Vi skal få drømmen vår oppfylt - vi får en jente og en gutt :jupp: :jupp: :jupp:
Jeg var til og med i går og kjøpte to små fotoalbumer dagen før UL - en rosa og en lyseblå...Tenkte at jeg får bare bytte dersom intuisjonen min ikke stemmer - men det gjorde den jo!!!
Alt så veldig bra ut ellers med de, de er omtrent like store og hun målte det hun skulle måle - vi så tissetassen skikkelig tydelig på gutten også så vi tre "streker" på jenta, de ytre skamleppene og de indre som èn strek.
Nå er vi bare sååååååå lykkelige!!!!
Jenta skal hete Hedvig og gutten skal hete Lindberg..
:tøff:
Lindberg het min tvillingonkel, og jeg bare synes det er så kult og standhaftig navn - også er det nok ikke mange som heter det. Hedvig har jeg alltid hatt lyst til å kalle min jente...
God helg til alle IVF/ICSI'ere!!
Gratulerer med friske og sunne tvillinger.. også en gutt og en jente da.. Det er jo helt fantastisk..
Skjønner at dere er i skyene. Måtte svangerskapet ditt blir flott!!
Her er jeg også!Er så utrolig rørende å lese om nye graviditeter, ul, fødsel (!) og alt det andre.
Jeg ble gravid på 1. forsøk. Selv om mange har måttet slite mer enn meg, føler jeg at det bare var så vidt jeg holdt ut. Men nå har jeg fått en kul på magen. Jeg elsker å stryke over den, og blir bare glad når folk tar på magen!:rødme:
Gratulerer til Vava... og alle oss andre!
Tassen-72
10-12-2005, 18:33
Vavavom
Gratulerer så masse. :happycry:
Masse gatulasjoner til Vavavavoom :klem:
ENDELIG Vavavavoom...Gratulerer med vel overstått svangerskap og fødsel. Det må være en drøm som går i oppfyllelse når man får babyen i armene...
Velkommen, dere nye her inne...Flott å følge med dere der dere er i svangerskapet...
Ha en riktig fin søndag, jenter...
Gratulerer så utrolig mye Vavavavoom!!!:) nå tenker jeg du har det fint når jenta di endelig er ute!! Kos deg så mye!det er velfortjent!!
Gratulerer så mye Vavavavoom! Dette har du ventet lenge på! Håper alt er bra med dere begge, og at du koser deg! :klem:
Pusa: Helt enig med deg! Kjempe nydelig lita jente! :rørt:
Dere andre, håper dere har hatt en fin helg! :snill:
Grattis, Vavavavoom !
Nydelig tulle, Pusa ! Er jo bare å glede seg !
Håper alt går bra, Maia !
Klem, Karla
Goldstar
12-12-2005, 08:15
Gratulerer så mye med den lille jenta,Vavavoom! Önsker henne velkommen til verden! :klemmer:
Goldstar
Snuppelure
12-12-2005, 15:48
Først av alt gratulerer masse Vavavoom!
Så har jeg et lite ønske til alle sammen. Det er kjempe fint med denne skravle tråden. Men kunne vi ikke være litt flike til å skape flere tråder også. Ikke bare legge alt inne i denne tråden? Vi har jo tross alt en hel egen avdelign som heter IVF-mammaer :)
Det kommer masse fin informasjon her som blir vanskligere å søke opp når den liggeer i en tråd på XXXX antall sider.
Det synes jeg var ett godt forslag, Snuppelure..
Så koselig å se så mange kjente nick her inne! :rørt:
Liten oppdatering fra meg; spottingen ble bare lysere og lysere og er nå ikke-eksisterende. Det var kun torsdag og litt fredag det var brunt.
Må jo innrømme at jeg har et lite håp om at det kan gå bra.
Har tatt HCG i dag, men får ikke svar før i morgen da prøveresultatet ikke var klart ved stengetid på lab'en.
Onsdag blir 1. UL. Vil da være 6 + 1. Gruer meg noe helt forferdelig..
Betty; gratulerer så mye med 12 uker passert! :rørt:
Tassen; om ikke mange dagene er du endelig over den magiske grensen du også. :klemme:
Hei jenter!
Gratulerer med jenta, Vava! :blomst: Endelig i mål!
Betty og Tassen: Dette går jo helt strålende! Jeg tror jammen dere skal bli mammaer begge to jeg :blunke:
Maia: Lykke til med UL i morgen :kryss:
Og til dere alle: Dette går veien! :highfive:
Nygma: Så koselig med en av hver! :rørt:
Manet: Kos deg med magen! Det er et lite mirakel dette vi opplever!
Maia: Jeg var innom på SG og sniklese etter hcg resultatet: Det viste jo en kjempeflott stigning!!! Dette går rett vei! Lykke til på ul.lyd i morgen!
Betty: Gratulerer med de første 12 ukene! :blomst:
Emma-80: Går det bedre med deg etter nedtrappingen på jobben? Mer overskudd? Tenk du har passert 30 uker nå!
--
Jeg var hos jordmor i dag - og alt står vel til med lille Ekornspiren! I dag starter vi med å Telle Trivselen. Frøkenen brukte 1 time og 40 minutt på å sparke/bevege 10 ganger. Hun virker litt makelig av seg... tro hvem hun har det fra...:rødme:
--
Ønsker dere alle en god adventskveld! :lys:
Dette kan jeg også skrive under på :jupp: , og jeg har også sett noen eksemplarer i det siste.
Ellers er det veldig hyggelig å se så mange kjente nick fra SG. Ønsker dere alle sammen (både kjente og ukjente) masse lykke til. Håper å se dere på NM etter hvert.
Lykke til på ul i morgen, Maia !
Godt å høre at hcg stiger som det skal Maia!! LYkke til i mårra!håper du får en skikkelig opplevelse!:)
Ønsker deg masse lykke til i dag Maia! :klem:
Da har jeg vært på 1. UL og heldigvis var det et bittelite blinkende hjerte der! :rørt: Lille skatten var 5 mm.
Gynekologen så det hjerteaktiviteten tydelig og forloveden min så det også, men jeg så ingenting jeg! :rødme:
Alt så veldig bra ut og hun regnet meg til 6+4, noe som ikke stemmer. Jeg er 6+1 - dermed basta!
Ny UL neste fredag.
Tassen-72
14-12-2005, 15:32
Da har jeg vært på 1. UL og heldigvis var det et bittelite blinkende hjerte der! :rørt: Lille skatten var 5 mm.
Gynekologen så det hjerteaktiviteten tydelig og forloveden min så det også, men jeg så ingenting jeg! :rødme:
Alt så veldig bra ut og hun regnet meg til 6+4, noe som ikke stemmer. Jeg er 6+1 - dermed basta!
Ny UL neste fredag.
Ååååå nå er jeg glad :rørt: Har tenkt på deg i hele dag.
Kanskje må vi ha et lite gravid treff i Bergen snart :klemme:
Maia: Åhh, dette var virkelig gode nyheter! :rørt: Har tenkt masse på deg i dag. Denne gangen går det bra!! Jeg bare vet det! :nemlig: Flott at du får så ofte UL. Betryggende det. :klemme:
Åhhhh!kjempe godt å høre Maia!!! må være en utrolig lettelse! er så godt å se de små på skjerm....:)
Sniker litt jeg... Må jo følge med hvordan det går med dere:glis:
Maia: Kjempe flott at dere (eller forloveden og legen :knegg: ) fikk se et bankende hjerte da. Jeg husker første gang jeg så det, helt ubeskrivelig :rørt:
Jeg følger fortsatt med deg og er SÅ glad for at dette går veien din!!! Håper du får ei god jul og jeg vet du kommer til å få et fantastisk nytt år!! :klemme:
Så flott Maia. Det var nok en befrielse å se ett blinkende hjerte..
Gratulerer :jippi:
Da har jeg vært på 1. UL og heldigvis var det et bittelite blinkende hjerte der!
:rørt: Det går mot en god jul i Maiaheimen! :blomst:
Så flott, Maia :snill: Håper du får en kjempefin tid fremover, og god oppfølging av helsevesenet :klem:
Tusen takk alle sammen! :klemme:
Tassen: gratulerer så mye med 12 uker!! :rørt:
Åh.. blir litt lettet jeg også du..
Tassen: Gratulerer så mye med 12 uker! :klemme:
Tassen: :blomst: Gratulerer med de første 12 ukene!
Gratulerer med 12 uker, Tassen !
Og så flott at alt gikk bra Maia !
Gratulerer Tassen! herlig! er letta for hver og en som krysser den linja:)
Trollet75
16-12-2005, 10:12
Stort smil til både Tassen og Maia :-)
Trollet
Så fint at alt var bra Maia. Det blir nok din tur til å se det bankende hjertet også :fnise:
Tassen: grattis, 12 uker er en milepæl! :klem:
Snuppelure
16-12-2005, 14:11
Var på UL i dag. Ingen spesiell grunn annet enn at jeg ville forsikre meg om at alt var bra før vi fortalte det til familien. Og slik var det, hjertet som vi også så sist banket fortsatt jevnt og tydelig. Nå kunne vi se navelstreng og morkake med perfekt plasering. Vi kunne se at babyen hadde vokst godt siden sist også, målt til 9+2 noe som betyr at den har vokst en dag raskere en kalenderen :)
Men størst av alt var da babyen løftet armen og nesten hilste på oss!!!
Wow! Det var en fin opplevelse det :)
Tassen-72
16-12-2005, 19:05
Takk alle sammen :klemme:
Snuppelure,
Så herlig da. :rørt:
Hvordan går det med dere jenter?
Jeg har såvidt karret meg over 7 uker og skal til ny UL på fredag.
Er selvsagt kjempenervøs, men er jo godt forberedt da. Skulle så inderlig ønske at vi kunne se et embryo som begynner å se "riktig" ut. Det hadde vært en flott julegave det!
Forrige gang var det på UL 7+4 at vi så det ikke så riktig ut, så denne UL'en er litt stressende for oss.
Ha en fin dag jenter! :klemme:
marielle77
21-12-2005, 12:39
Hei.
Jeg var på u.l på mandag... Der var det 2 blinkende hjerter!...
Var så rart å se at det er liv i magen... Er det virkelig sant? Hmmm..
Kunne ikke blitt bedre jul! Og så er mamma og broran kommet heim fra Singapore på juleferie.. 2 beste julegavene som jeg kunne fått i år!!
GOD JUL ALLE SAMMEN! :glis:
Tassen-72
21-12-2005, 13:03
Gratulerer så masse Marielle77, og så to da :rørt:
Maia,
Er så spent på fredagens UL. Jeg er sikker på at alt er bra med den lille :klemme:
Har vært til UL selv i dag, og alt sto bra til med den lille, værre med mor... hun er konstant nervøs... men gyn-legen er jo såååå søt, og mente at det ikke var så rart, men nå skulle jeg ta det med ro, og slappe av i julen.
Er også redd for at blodtrykket mitt er enda høyere nå... (det var forhøyet ved forrige kontroll) har nemlig fått den hodepinen jordmor sa jeg kom til å få dersom blodtrykket ble høyere... (skulle ha bedt gyn ta blodtrykket, men var så opptatt av den lille akkurat da...)
Drar på jule og nyttårsferie i morgen, og er ikke tilbake før til neste år, så dere må alle ha en kjempefin jul :juletre:
Mariell: Så flott med 2 stykker da. Gratulerer! :rørt:
Tassen: Godt å høre at alt så bra ut på UL til deg også. En riktig god jul til deg også! :klemme:
Maia: Masse lykke til på UL på fredag! :lykke: Dette skal gå bra serru. Er veldig spent jeg også. :klemmer:
---------------------------
Jeg har vært på første time til jordmor i dag. En veldig positiv opplevelse. Kjempekoselig jordmor!! Skal allerede tilbake dit den 18.januar.
Skal skrive mer om timen i dagboken min for de som er interessert.
Gratulerer Mariell med to, og Grattis med vel overstått UL Tassen.
Maia - masse lykke til i morgen! Vi tenker på deg, vet du, og krysser fingre og tær. :klem:
Gratulerer med to, Mariell ! Og vel overstått Tassen ! Masse lykke til med UL i morgen, Maia ! Det går sikkert flott !
Jeg er endelig over 12 uker, veldig godt ! Fikk høre hjertelyd på tirsdag ! Det var også veldig gøy !
Ønsker dere alle en strålende julefeiring med voksende mager ! :snill:
Klem, Karla :jupp:
Marielle: Så koselig med 2 små!
Maia: Lykke til i morgen!
Karla: Gratulerer med passerte 12 uker!
Betty: Godt du fikk en forståelsesfull jordmor!
Tassen: Du har nok reist på ferie nå - håper du får en flott jule og nyttårsferie! Håper også blodtrykket ditt roer seg i løpet av helgedagene.
Riktig god natt til alle IVF`ere!
:mervink: Hei alle sammen!
Jeg ville bare gi en :klemme: til alle IVF-mammaer og ønske dere God Jul og et Godt Nytt År :yiiha:
Jeg kan liksom ikke si at jeg tilhører her, for jeg har hatt liksom IVF, med alle medisiner og alt som skal til, men bare for få egg til å ha vanlig IVF. Da ble det bestemt at vi skulle ha EL-sprøyta og prøve hjemme, og vips så ble jeg gravid. Så uten egguttak eller innsetting så kan jeg ikke være med her, men jeg kan følge med og ønske alle sammen 40 nydelig uker og mange mange IVF barn..... :kryss:
:klemme: til hele gjengen.....
Testet positivt i dag jeg :rørt:. Men det blir en nervepirrende periode frem til uke 12.... Noen som vet hvor stor sjanse der er til å miste?
3+6 i dag :-)
GyldenLøve
30-12-2005, 10:19
Gratulerer så mye Bobbo70!!! Bra det er flere som kommer hit fra desemberklubben!:snill:
Nå håper vi at spirene klorer seg fast, i hele 9 måneder!!!
Lykke til! :lykke:
Ellers har jeg hørt at sjansen er større med å miste etter IVF, men vet ikke om det er tilfelle. Kanskje noen andre vet...
Testet positivt i dag jeg :rørt:.
Å så herlig, Bobbo!!! Gratulerer kjempemasse!!!! Dette var gode nyheter det!!! :blomst:
Gratulerer så mye Bobbo! :rørt: Det var skikkelig koselig å høre! :klemme:
Takk skal dere ha :rørt: . Så koselig med dette forumet for oss som har vært gjennom det samme, vet ikke om jeg ellers hadde meldt meg inn. Det er jo dere jeg har noe til felles med, ikke de som fikser det på en to tre.
Men det er en nervepirrende tid dette, spes. de første ukene...
Gratulerer såå mye, Bobbo :klem: Så koselig at flere slitere fra SM kommer til oss. Ingenting som gjør meg mere glad :snill: Jeg tror ikke det er større risiko for å miste ved IVF, det er jeg nesten sikker på at det ikke er. Håper og tror at dette går bra jeg :jupp:
Gratulerer så masse!!! så godt å se at drømmer går i oppfyllelse!!
Mener også å ha lest at sjansen ikke er større for, men at avsngerskapet skal forløpe som normalt.... derfor får vi jo ikke noe videre oppfølging etter ul i uke sju...
Selv runder jeg tolv uker nå, og er veldig fornøyd med det!!:) håper jeg kjenner liv snart og at tryggheten kommer...
Fortsatt god jul og GODT NYTT ÅR jenter!!!:klem:
Gratulerer så mye Bobbo!! :klemme:
Dette var gledelige nyheter.
----------------------------
Jeg har hatt ei fantastisk jul hvor jeg er helt sikker på at jeg kjente første spark på selveste julaften. :rørt: Har endelig begynt å slappe av og skikkelig glede meg til juni. Dette er så herlig!! :hyper:
Jeg har heller aldri hørt noe om forhøyet risiko for SA ved IVF/ICSI. :noia:
Og jeg velger å tro at det ikke er sant!
Saybia; gratulerer så mye med fullgåtte 12 uker! :rørt: Jeg er kjempeglad på dine vegne! :klemme:
Og så Betty som har kjent liv da! Er like før jeg begynner å tute her.. :rørt:
Så herlig vennen min! Og så på selveste julaften.. :jippi: Bedre julegave skal man lete lenge etter.
Tusen takk Maia:) det var veldig koselig!du er god du:klem: det er ingenting som gleder meg mer enn å komme inn å lese at du er kommet et steg videre, gleder meg til du er kommet så langt og kansje klarer å slappe litt mere av... dette går så bra så!:)
Betty: godt å høre at du har hatt ei fin jul!åsså har du kjent lille krabaten da!!! Så HÆRLIG!!! gleder meg masse til det er min tur:) ikke værst å feire jul som nygift og gravide hæ?:)Så godt! :klem:
Hei jenter og riktig godt nyttår! :klemme:
Si meg; er dere veldig aktiv i terminklubbene deres?
Heia Maia!!
Et riktig godt nytt år til deg også!! :klemme:
Og godt nytt år til dere andre. :blomst:
Jeg er ikke så veldig aktiv her på SM jeg. Orker nesten ikke å svare på diskusjoner. Føler at jeg ikke er en del av det, selv om jeg er det. :himle:
Det tok litt tid med meg, men jeg hadde ett par stk som også hadde hjelp med å få det til så da ble det litt lettere..
Nå føler jeg meg veldig lik. Tenker ikke så mye på at "starten" er annerledes. Jeg har veldig nytte av min terminklubb. De er blitt gode venner mange av dem..
Riktig godt nyttår til dere alle!
Saybia: Gratulerer med fullgåtte 12 uker!
Jeg er ikke så veldig aktiv her på SM jeg. Orker nesten ikke å svare på diskusjoner. Føler at jeg ikke er en del av det, selv om jeg er det. :himle:
Har det slik jeg også. Jeg vet ikke helt hva jeg hadde forventet meg på forhånd av hvordan jeg ville oppleve en graviditet, men denne fortrengingen hadde jeg ikke sett for meg.
Så jeg er lite lite aktiv i terminklubbene, eller ellers rundt omkring på SM. Men leser endel - det gjør jeg.
Men Ekornmannen (som også lider av det samme fortrengingssyndromet) fikk en Hakkespettbok for førstegangsfedre til jul begynner å våkne nå, så nå snakker vi mer om hva vi kanskje kan få bruk for av utstyr og ting og tang generelt i forhold til barnet (vi er i uke 31 nå og har enda ikke vurdert å gå til anskaffelse av noen ting av utstyr eller klær til barnet).
Tidl. bruker
02-01-2006, 18:27
Når skjønner du det da? Når riene starter?? :rofl: :geiper:
Neida, syns det er koselig at dere henger inne hos 'oss' også jeg. :klemmer:
:liste:
Når skjønner du det da? Når riene starter?? :rofl: :geiper:
:hm: Ja, si det... :rabla:
Godt nyttår jenter og takk for gratulasjoner:) koselig!
Jeg er heller ikke særlig aktiv i min terminklubb....leser en del og skriver om det er noe spesiellt, men kaster meg ikke inn i alletråder, og starter ikke noe selv... føler vel fortsatt litt avstand til de som er blitt gravide uten at de tenkte det og som skal ha nummer tre på kort tid....Men samtidlig så har man jo det at man begynner å glede seg og er spent til felles, så kan jo hende det tar seg opp etterhvert....
Yvonneu: hvor er du blitt av?:) håper du har hatt en fin julefeiring og at alt er bra! :klem:
Hei jenter og godt nytt år!
Melder meg forsiktig her :jupp: . Fikk satt 1 egg/blastocyst 14.12 og allerede 7 dager etter testet positiv. I dag fikk jeg tatt blodprøven som viste hcg verdi på 6242 :jippi: . Nå blir det noen nervepirrende uker fram til uke 12. Skal til UL 23.1 :kryss: .
5+4 i dag (tror jeg)
Hei Buzz!!
Så artig å se deg her. :rørt:
Gratulerer så mye med positiv test!! :blomst:
Lykke til på UL! :lykke:
:kryss: for deg fremover!
Det er så utrolig godt å ha deg også her, Buzz!!:happycry:
Har ikke vært så aktiv jeg....,men nå er det legetime på fredag, og en uke til de 12 første ukene er omme, så kanskje jeg begynner å tørre tro....
Er så glad for alle som lykkes!!!
Cillemor...
Weeeeee!!!!!! I dag har nå jeg fått høre hjertelyden på det lille underet i maven min for 1.gang!!! Det var herlig!!!
Å GODT NYTT ÅR ALLE HER:D
Gratulerer med positiv test buzz, det ser lovende ut....... det kommer til å gå bra skal du se..... vi skal ha deg her i fulle 40 uker :klemme:
Nå kom endelig svaret på bloprøven http://fub.no/forum/images/smilies/lettet.gif. Den viste et nivå på 308, og etter å ha sjekket diverse nettsteder om HCG-nivå, så er mange av de helt like. Gj.sn på dag 19 etter EL-sprøyte eller dag 17 etter uttak er 303, høyt nivå på 514 og lavt på 111. Jeg er gudsjelov over gj.sn og da er vel faren litt mindre for abort? Har hvertfall lest at lave verdier øker sjansen for abort.
Men nå etter å ha surfet litt rundt så synes jeg de fleste har mer enn meg :gruble:, men sykepleieren sa jo det var fine verdier da....
Nå kom endelig svaret på bloprøven http://fub.no/forum/images/smilies/lettet.gif. Den viste et nivå på 308
Dette er en kjempeflott verdi, Bobbo!!!! :jippi: (Hvorvidt hcg verdien er en indikator på abortsjanse aner jeg ikke).
Buzz: Velkommen og gratulerer! :blomst:
Knorten: :rørt: Så herlig å høre fosterlyden!
Vavavavoom
04-01-2006, 13:44
:sniker:
jeg mener å ha lest at jo høyere hcg verdi, jo mindre sjanse for abort
Trur det er sant ja.....å de sa på sykehuset at jo høyere jo flere :D kan være da..
Å grattis alle posetive tester må jeg vel si :) Alle skal holde ut HEEELE løpet ja,ingen tvil om det!!
Godt nytt år jenter...
saybia:Joda jeg henger med, men har vært nordpå i juleferien og uten nett...Alt er fortsatt fint og er nå 15 uker på vei. Sliter litt med ryggen eller bekkenet, og litt hodepine. Skal til legen om en uke og får se hva jeg gjør fremover. Ser at 100% jobb i barnehage ikke er den beste arbeidssituasjonen for gravide.
Ser det har vært mye aktivitet, og litt vanskelig for å huske navn og alt som har skjedd så jeg gjør det enkelt:
Velkommen til dere nye gravide og lykke til videre jenter. Gratulerer dere som har nådd 12 uker og en stooor klem til alle dere andre.
Ha en fin fin kveld...
Tassen-72
05-01-2006, 01:18
Så flott å se at vi får nye medlemmer her :hyper:
Velkommen skal dere være alle sammen.
Her er alt ved det sammen, eller nesten, hadde en blødning 1. juledag, og da kom det mye mer blod og slim enn det har gjort tidligere, men det kom ikke noe mer blod utover dagen, og heller ikke noe mer dagene etterpå. Så jeg og mannen fant ut at vi ikke skulle stresse til sykehuset eller lege for å finne ut av det, legen sa jo rett før juleferien at dersom jeg blødde mer, skulle jeg bare ta det med ro. Så det gjorde jeg.
Ellers vokser magen som bare det. :dåne: og det til tross for liten matlyst i julen...
Og nå har jeg fått diller på løken i tomatsilden... :stønn:
marielle77
05-01-2006, 13:42
Da har jeg vell en godt sjanse på at alt går bra.. Hadde 3218 19 dager etter innsetting.. men så er det jo 2 også da...
Ønsker alle nye medlemmer lykke til og velkommen..
Dere har en fantastisk tid i møte!!
isdronning
06-01-2006, 02:26
ja det er fint med en slik tråd for oss som må igjennom dette her. ser at mange skriver at de bekymrer seg mye under svangerskapet og er enig i at det er nok mere bekymringer for oss som er assistert. har selv ett "hjemmelaget" svangerskap bak meg og det tok jeg veldig bra og var veldig avslapet til det hele. dette svangerskapet har jeg bekymret meg grønn. det har vært mange usikre og tunge dager og mange tårer og selvfølgelig glede. er glad jeg snart er i mål. ønsker bare å si: stå på dere som er gravide ved hjelp av ivf\icsi etc. og stå på dere som er under behandling. plutselig så er det en liten der inne. og det er en helt utrolig følelse når det klaffer:jupp:
Marianne30
09-01-2006, 12:29
Sniker meg inn her og melder min ankomst.....
Jeg var med i desemberkluben på SG og testet positivt 20 desember....Vi har en liten IVF tass fra før på 14 måneder og vi lyktes på 2 søskenforsøk....gleder meg til å bli kjent med dere alle....
Marianne: Hei gamle klubbvenninne :-) Skal vel snart ha UL du?
Jeg skal neste torsdag, da jeg er 6+6. Er så bekymret nå siden jeg ikke kjenner noe sikre tegn enda, håper virkelig alt er i orden :skummelt:. Uff og uff er ikke bare lett dette, kommer nok ikke til å puste skikkelig ut før etter 12 uker...
Marianne30
09-01-2006, 12:38
Bobbo70: kos at vi kan følge hverandre her....vi skal ha Ul samme dag vi da...her tar de UL i uke 8 så vi har også 19 januar..det blir spennende....jeg merker nesten ingenting ...har ørlite murringer av og til men det er det....crinonen er fortsatt lyserosa men det er visst normalt så jeg prøver å ikke bekymre meg for det....gleder meg til UL...da blir liksom alt mer virkelig....
Tassen-72
09-01-2006, 13:46
Marianne30
Velkommen hit, og gratulerer sååå masse med positiv test :blomst:
Velkommen hit Marianne30 :blomst:. Koselig med flere fra desemberklubben :dulte: .
Bobbo70, jeg kjenner heller ikke mye. Eller rettere sagt kjente ikke noe før til i går. Da måtte jeg :spy: . Skjønner godt at du bekymrer deg :klemme: . Jeg går rundt og tror at kvalmen skyldes for mye tenking/forventing. Jeg vet ikke, kan man bli kvalm hvis man tenker for mye på kvalmen :gruble: :knegg: ?
CilleB: Gratulerer med de første 12 ukene! :jippi:
Tusetn takk, kjære Buzz!!
Tenk, 12 uker!! Det føles herlig!!!!
Gratulerer med overstått 12 uker, CilleB ! Og gratulerer til alle nye ! Gøy at vi blir flere i denne klubben !
Er kommet godt ute i uke 15 nå, og synes faktisk at tiden har gått fort. Men samtidig synes jeg det er lenge til vi får møte i babyen i juli engang ! Men skal prøve å nyte tiden fremover da ! Skal på 2. kontroll på Senter for gravide på torsdag, blir spennende ! Var på 1. kontroll hos fastlegen, så det blir stas å komme til noen med så stor erfaring. Også håper jeg at det blir UL da ! Har vært hjemme fra jobb pga. høy puls den siste uka. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre fremover. Men har lyst til å jobbe halvt.
Håper det er bra med dere alle !
@lfakrøll
16-01-2006, 09:16
Så koselig å se den gjengen som er blitt her nå med prøverørsgravide :jippi:
Det er liksom litt "ekstra" med oss synes nå jeg :tøff:
Selv har jeg kun halvannen uke igjen på jobb før permisjon, og sitter kun og dingler og surfer på nettet. Vikaren har overtatt min plass - og klarer seg utmerket :jupp: Så nå er jeg egentlig bare her, sitter på stas som de sier på jobb :rødme:
Gleder oss noe vanvittig til å hilse på prinsen vår - tenk at nå er vi ikke langt unna målet :jippi:
Snuppelure
16-01-2006, 11:57
Gratulere med plass på Senter for Gravide Karla. Du kan virkelig glede deg!
Jeg går også der og er kjempe fornøyd.
Samtidig oppfordrer jeg alle til å lage litt nye tråder nå og da, og ikke bare la alt gå i denne tråden... blir litt vanskelig å følge med på alt og alle slik som nå synes jeg.
Så koselig å se den gjengen som er blitt her nå med prøverørsgravide :jippi:
Det er liksom litt "ekstra" med oss synes nå jeg :tøff:
Selv har jeg kun halvannen uke igjen på jobb før permisjon, og sitter kun og dingler og surfer på nettet. Vikaren har overtatt min plass - og klarer seg utmerket :jupp: Så nå er jeg egentlig bare her, sitter på stas som de sier på jobb :rødme:
Gleder oss noe vanvittig til å hilse på prinsen vår - tenk at nå er vi ikke langt unna målet :jippi:
Så flott å se at alt har gått strålende med deg også!! Lykke til fremover.
Tassen-72
16-01-2006, 14:26
Her er alt bare bra, hørte fosterlyden for første gang onsdag som var, og det var helt fantastisk, måtte tørke en liten tåre da ja...
Men til tross for at alt ser bra ut, hjemsøkes jeg fortsatt av panikk for at babyen skal være død i magen min når vi kommer på ordinær UL i slutten av neste uke... :ups: Håpløst tilfelle...
Her er alt bare bra, hørte fosterlyden for første gang onsdag som var, og det var helt fantastisk, måtte tørke en liten tåre da ja...
Ja, er ikke det verdens herligste lyd :rørt:
Men til tross for at alt ser bra ut, hjemsøkes jeg fortsatt av panikk for at babyen skal være død i magen min når vi kommer på ordinær UL i slutten av neste uke... :ups: Håpløst tilfelle...
Gled deg til UL. Alt er bra, skal du se. Hvis du er mye bekymret den første tiden, anbefaler jeg å kjøpe en babywather, den hadde jeg god nytte av den første tiden før jeg begynte å kjenne spark og liv :klem:
Vært på kontroll nr. 2, og det var en toppers kontroll ! Fikk komme på Senter for gravide, og følte at der ble jeg godt ivaretatt. Fikk se nurket på UL, og alt var fint ! Hurra ! Alt var på plass, og terminen stemte så godt som. Trodde kanskje det var noen dager før, det gjør jo ikke noe ! Gyn. ville ikke si kjønnet, for han så det ikke godt nok. Får bare vente til neste gang ! Gleder meg allerede !
God helg alle sammen !
Muggi er i mål.
Jeg ser at ingen av sladrevennene er på nett nå, så jeg tar meg friheten til å sladre.
Sitat:
Da er Simone kommet til verden kl 06.56. 3808 g, 48,5 cm. Alt er veldig bra med oss. Sliten, men lykkelig
:jippi:Jeg er så glad på deres vegne at tårene bare triller. Etter 5år er dere endelig i mål. Gratulerer så mye med en prinsesse:klemmer:
Åååh! :rørt:
Gratulerer så mye til både Føniks og Muggi! :blomst:
Som jeg misunner dere å oppleve dette!
Åååh! :rørt:
Gratulerer så mye til både Føniks og Muggi! :blomst:
Som jeg misunner dere å oppleve dette!
Signerer :blomst:
GyldenLøve
23-01-2006, 10:18
Endelig er jeg ferdig med å ta disse medisinene, Progynova og Progestan kapsler!!! Etter å ha tatt Progynova i 70 dager og Progestan kapsler i 60 dager 3 ganger for dagen, er jeg endelig fri dem!!!:jippi:
Må si at denne dagen har jeg virkelig sett frem til!!!:glis:
Gratulerer så mye, Muggi og Føniks!! :klemme:
Gyldenløve: Kan tenke meg det er godt å endelig være fri medisinene, ja. Lykke til videre! :klemme:
Grattis så mye til Muggi og Føniks :jippi: :jippi: :blomst: :blomst:
Ekorn: Godt å høre at alt går bra med deg. (Har sniklest i klubben) Hang in there :klemme:
Ønsker alle IVF/ICSI gravide en riktig god uke :klemme:
Heisan...her hører vel jeg også til :blunk:
Er blitt gravid via ICSI på første forsøk. Foreløpig termin 22.09. Ser noen kjente navn fra SG og her ja. Lykke til med spirene deres..
GyldenLøve
24-01-2006, 10:38
Heisan...her hører vel jeg også til :blunk:
Er blitt gravid via ICSI på første forsøk. Foreløpig termin 22.09. Ser noen kjente navn fra SG og her ja. Lykke til med spirene deres..
Gratulerer så mye, FamAndy!!! :blomst:
Tusen takk GyldenLøve!!
Er det alltid så rolig her som det er nå? Tenkte det var ganske mange her inne som var gravide via IVF/ICSI?
Lykke til alle sammen i hvert fall!!!
God formiddag!
Mange gratulasjoner til Muggi og Føniks! :blomst: Så koselig å høre at dere endelig er i mål!
Har lest over alle innlegg de siste ukene, men er i litt preammetåke så istedet for å kommentere hvert enkelt gir jeg dere alle en ekstra klem :klem:
Fam.Andy: Jeg har et inntrykk av at at aktiviteten her går i store bølgedaler, noen dager veldig aktivt - andre dager ingenting. Velkommen hit forresten!
Etter en rutinekontroll på sykehuset 11. januar ble det oppdaget avkortet livmorhals hos meg. Etter utallige kynnere i laaaang tid var jeg egentlig ikke overrasket. Men fikk litt sjokk lell da legen sa at her blir det fødsel i kveld om du ikke legger deg ned. Var ikke helt mentalt forberedt på dette. Ble i allefall innlagt med beskjed om sengeleie første tiden. Fikk også bricanyl for å stoppe hissige kynnere den første uka. Etter litt over 3 uker kom jeg endelig hjem igjen i går. Da hadde alt vært veldig rolig siste tiden og ungen er nå så stor at det vil gå bra om den skulle komme nå. Er i uke 35 nå.
Har fortsatt mye kynnere, men er utrolig lettet over å være hjemme.
Nå har jeg i allefall fått en vekker - jeg skal ikke utsette forberedelsene til den lille lengre! Så nå blir det vask av babytøy og rydde skap og skuffer slik at det blir plass til utstyr!
Jeg ønsker dere alle ei riktig god helg!
Stor klem fra meg :klemme:
Så godt å høre at alt går bra med deg, Ekorn! :klemme:
Men du setter en liten støkk i meg også ettersom jeg plages så mye med kynnere også. :angst:
Fy flate jeg er så lei av å bekymre meg i svangerskapet. Dette har jeg jo gått og sett frem til lenge, altså å være gravid, også klarer jeg ikke å glede meg en gang. :leppe: Jeg vet jo at det kommer til å bli verdt det tilslutt, men du verden som dette sliter på psyken min.
:dåne: og nå ser jeg på tickeren min at jeg er halvveis i dag! :dåne:
Tassen-72
03-02-2006, 12:38
:dåne: og nå ser jeg på tickeren min at jeg er halvveis i dag! :dåne:
Grattulerer med halvgått "løp" Betty :jippi:
Til tross for at det føles som tiden står stille, så er det jo helt utrolig at vi er kommet så langt allerede... (har halvvegs på torsdag som kommer).
Masse klemmer. Håper at kynnerne roer seg ned.
Ekorn
Så godt at du er hjemme igjen, og at alt sålangt er bra. Og husk å ikke ta i for mye når alle forberedelsene skal gjøres...
Så hyggelig å se deg her igjen, Ekorn! :blomst:
Godt å høre at du fikk komme hjem igjen, men nå nærmer det seg sannelig uansett, enten du vil eller ikke :blunke:
Velkommen til FamAndy også. :blomst: Jeg blir glad hver gang denne lille eksklusive klubben blir utvidet.
Det er egentlig litt synd at det ikke er mer aktivitet på dette forumet, for det er mange likesinnede spredt rundt på de ulike terminklubbene.
Her i huset er helga satt av til å komme i gang med redebyggingen, og det vil i første omgang si å pakke ned bokhyller og rot og rammel for å rydde plass til et nytt familiemedlem. Og i går gikk vi faktisk til det drastiske skritt å bestille vogn :dåne: Jeg hadde egentlig trodd at jeg kom til å måtte piske min samboer rundt for å handle inn alt mulig mens jeg lå på barsel. Jeg er ikke så god på planleggings- og forberedelsesbiten, og jobber vanligvis kun under press :Plystre:
Men nå er det mannen i huset som er framme med pisken. Han er så utålmodig stakkar, og skjønner ikke hvordan han skal klare å holde ut i TO måneder til. :knegg: Han er søt da..
Vel, nok skravling for denne gang.
Ha en fin helg alle sammen.
:grouphug:
Ekorn: Så godt å høre at du er hjemme igjen fra sykehuset og at faren er over mtp om du føder nå :klemme:
Endelig helg jenter :jippi:. Jeg er snart 25% i svangerskapet :glis:. Føler dette kommer til å gå bra :jupp:.
GOD HELG :jippi:
Hei alle sammen!
Så godt å se så mange IVF/ICSI forsøk som har gått bra. Jeg er ganske fortumlen for tiden. Dette gikk over all forventning. Skal på UL på onsdag, så da håper jeg at jeg kan se litt lengre fremover enn bare dag for dag. Det er veldig gøy å ha noen å dele tanker med om akkurat dette. Nå vet mange på jobben at jeg har en liten spire i magen og. Årsak: jobber normalt natt, og går nå dag/kveld. Lykke til videre med spirene deres.
Velkommen hit, FamAndy ! Gratulerer med halvgått, Betty ! Og godt at du fikk "roet" ned lille bebisen, Ekorn ! Lykke til videre frem til fødsel !
Var på ordinær UL på onsdag, og fikk se en liten tass som turnet rundt ! Alt så flott ut, heldigvis ! Og det så ut til å være en liten guttebass ! Fikk time til vekstmåling i uke 32, var visst rutine ved IVF (på Bærum ihvertfall). Men foreløpig så veksten ut til å følge "normalen".
Nærmer meg også halvveis, veldig godt ! Magen begynner å synes bedre, synes det er veldig koselig ! Stadig noen som klapper litt på den ! Er jo så mange som synes det er ekstra morsomt at vi er blitt gravide, de vet jo hvor mye vi har ønsket oss dette. Hyggelig at folk gleder seg med oss !
I kveld skal jeg og min datter på Grand Prix finalen i Spektrum ! Det blir toppers ! Eneste er at garderoben er litt tynn for tiden ! Men finner vel noe som passer !
God helg alle sammen !
Tidl. bruker
07-02-2006, 17:57
Hei jenter. Jeg fikk satt inn en frysespire 26.01 og testet positivt i går og i dag! Håper den har tenkt til å bli...:gruble:
Også så koselig med alle kjente her inne, nå skjønner jeg hvor de har blitt av alle sammen.... :klemmer:
Hei jenter. Jeg fikk satt inn en frysespire 26.01 og testet positivt i går og i dag! Håper den har tenkt til å bli...:gruble:
Også så koselig med alle kjente her inne, nå skjønner jeg hvor de har blitt av alle sammen.... :klemmer:
Gratulerer så mye Finnbekk.. Lykke til med spiren din!!
Jeg sier det igjen, Finnbekk;
Gratulerer så mye!! :blomst:
Dette var virkelig en gledelig nyhet!
Så koselig når gamle kjente fra SG kommer over hit.
Masse lykke til fremover! :lykke:
Velkommen til SM :jippi:
Gledelig å se deg her. Nå får vi håpe på at alle oss gravide fra januarklubben blir værende.
Koselig å se deg her, Finnbekk! :blomst:
Karla: Så godt å høre at alt var flott på ultralyden!
Tassen, Bobbo og Betty: Det er så herlig å se svangerskapene deres bli lengre og lengre! Det gjelder forresten dere alle her inne!
---
Tusen takk for alle gode ord, jenter! Det er så herlig å være hjemme igjen!
I dag har jeg vært hos jordmor, helt greit møte det. Alt var som det skulle være. Men hun satte meg opp til time allerede om en uke, det virket som hun ikke trodde jeg ville holde ungen inne i 2 uker til - noe som i og for seg hadde vært greit nå for meg. Det meste - også mentalt - begynner å bli klart for å ta i mot en liten en nå! Men selv om kroppen virker urolig for tiden så er lille frøken utrolig rolig - så det kan drøye også.
Riktig god kveld til dere alle! :klemme:
Nok en gang: Gratulerer sååå mye, Finnbekk :jippi:
Kjempekoselig å se deg på SM :klem:
Velkommen dere som endelig har testet positivt.
Flott å se at klubben vokser her inne...
Er ikke selv så aktiv i termin klubben...Føler noen ganger at det kan bli litt voldsomt, og at de tenker litt annerledes enn oss som har gått igjennom så mye for å nå målet...Derfor er jeg mest her...
Ha en super dag, jenter...:jippi:
marielle77
08-02-2006, 13:03
Hei.
I dag har vi vært hos jordmora, fikk høre hjertelydene til babyene våre.
Så nå har vi både sett og hørt de.. Begynner å gå mer opp for oss nå! :glis:
Er 15 uker og 1 dag nå..
I dag har vi vært hos jordmora, fikk høre hjertelydene til babyene våre. Så nå har vi både sett og hørt de
Er det ikke utrolig!?! :rørt:
Det var et godt initiativ, Yvonneu, å lage denne diskusjonen! Riktig god dag til deg også! :klemme:
Emma: Nærmer seg innspurten av svangerskapet hos deg nå, hvordan føles det?
Betty: Hvordan har det gått med kynnerne i natt og i dag? Håper de har roet seg.
Riktig god dag til dere alle fra Ekornheimen!
Betty: Hvordan har det gått med kynnerne i natt og i dag? Håper de har roet seg.
De har heldigvis ikke vært regelmessige, men de kommer ganske ofte. Skikkelig ubehagelige, så jeg plages litt med å få nok søvn. Godt jeg er sykmeldt slik at jeg kan sløve hele dagen. :fnise:
Men når jeg nå fikk bekreftet at de ikke påvirker livmorhalsen, så gjør det ingenting om jeg har det litt ubehagelig. Gjorde utrolig godt å få den sjekken.
Tenk, nå er det ikke lenge til du får hilse på mirakelet ditt. :rørt: Synes tiden går så fort jeg.
Jeg har også vært på UL i dag, men dette var min første. Det var helt utrolig syn. Det lille hjertet jobbet som bare det. Resten av dagen kommer bare til å gå helt flytende.
:klem: til alle
FamAndy og Finnbekk; det er så flott å se der her inne! :rørt:
Og FamAndy; gratulerer med vel overstått UL! :klemme:
Marielle; så herlig å få både se og høre skattene! Men du? Ser du har termin 7. august - dagen før meg. Er du ikke 14 +2 da og ikke 15 +2 ?
Jeg er 14+1 i dag skjønner du.. :gruble:
Ekorn; en kjempe:klemme:
Tenk, nå er det ikke lenge til du får hilse på mirakelet ditt. :rørt: Synes tiden går så fort jeg.
Ja - den siste måneden vet ikke jeg hvor har blitt av! Det er en helt utrolig følelse å ha kommet så langt som det her, å vite at nå er det bare uker igjen til jeg skal bli mor! :rørt: Jeg hadde jo aldri trodd jeg skulle bli gravid selv noengang.
Vet hvordan det er med lite søvn pga kynnere, Betty. Godt du har fri til å ta deg inn igjen litt på dagtid! Det er det som er redningen her også. I dag stod jeg opp kl. 5 - da var det håpløst å få sove/hvile mer. Kl. 7 kom Ekornmannen springende ut på stua lettere stresset, han oppdaget at jeg ikke lå i sengen da: "Er det noe på gang?" Stakkars mannen, han er mer nervøs enn meg han.
Maia: Lykke til på ultralyden i dag! :lykke:
FamAndy: :rørt:
Snuppelure
08-02-2006, 15:21
Ja her tusler det fremover med oss IVF/ICSI mammaer og det er så godt å lese. Veldig hyggelig med nye som kommer over også, velkommen til dere! Det er fortsatt noen gode venner fra SG jeg gjerne skulle hatt over hit snart, så jeg henger vel der inne også for tiden og kaster støv i dagbøker i håp om det hjelper.
Tidl. bruker
08-02-2006, 15:27
tusen takk for fin velkomst her ! Jeg klarer ikke gjøre noen ting, eller å slappe av, er så utrolig nervøs for at noe skal gå galt. Hcg på dag 11 var 139, i morgen skal jeg måle igjen, hvis det ser ut som den stiger fint skal jeg senke skuldrene litt....
Er så gøy å se at dere andre som jeg har fulgt hele tiden har kommet så langt! Det gir litt mot..
Jeg er allerede litt:kvalm: og det romler og bobler noe aldeles forferdelig her, tar det som et godt tegn jeg.
Fam. andy: så supert å ha vært på den første ul!
Ekorn og Betty, håper det blir litt mer soving på dere fremover! Hvert fall ut svangerkapet :jupp:
:klemmer:
Rart hvordan kroppen min føles i dag. Jeg var veldig kvalm før UL. Tror det kommer av at jeg stresser, men etter UL...dagen har bare seget av gårde. Jeg er lykkelig i dag. Jeg har aldri følt meg så gravid som jeg er nå. Jeg har på en måte ikke helt akseptert at dette faktisk er sant før nå. I dag skal jeg og mannen ut å spise en god middag. Ingen laging av mat, og ingen oppvask. I kveld skal jeg treffe ei SG venninne og ei SM venninne. De har vært en utrolig støtte gjennom denne prosessen. Rart at den er over nå for denne gang. Tusen takk for alle de fine tilbakemeldingene i dag. Rart hvor mange vi egentlig er, og hvor godt vi føler vi kjenner en annen. Det gjør godt både i hjertet og hodet å ha slike gode venner som dere. Tusen takk igjen, og igjen dette er den desidert nest beste dagen i mitt liv!!
Velkommen hit, Finnbekk! Måtte du finne deg godt til rette. Lykke til med ny hcg-måling. Den går rett til himmels, skal du se :blunke:
Det går opp for meg hvor fort tida går når jeg ser hvordan det går framover med dere alle sammen. Tenk det da, jenter :highfive:
Lykke til på UL Maia.
Og Betty, ikkeno krumspring :fy: Håper kynnerne roer seg, for det høres virkelig ikke behagelig ut.
Nå er det vel Ekorn som er nærmest målstreken av oss. Blir spennende å følge innspurten.
Her er det i skrivende stund en liten tass som iherdig prøver å sprenge seg ut gjennom navlen, og av og til lurer jeg alvorlig på om han kommer til å klare det :fnise: Noen må visst vise ham veien til utgangen når den tid kommer..
Ha en fortsatt fin dag alle sammen. Rug vel!
Finnbekk: Gratulerer SÅ mye :jippi:.
Det er så koselig å treffe gamle kjente her inne, har liksom ikke noe forholdt til de i Septemberklubben da jeg ikke kjenner de fra før, med unntak av et par stk da :). (Den ene Fam.Andy).
Ja, i morgen skal jeg på UL, grugleder meg. Hadde i utg.punktet bare gledet meg men så kom den forb... rosa utfloden søndag morgen etter sex :gruble:. Håper så indelig alt er OK og er så glad sambo skal være med, må dette bli en positiv opplevelse for oss. Gleder meg til å se hvordan han reagerer på dette som han aldri har opplevd før :rørt:.
Finnbekk: Gratulerer SÅ mye :jippi:.
Det er så koselig å treffe gamle kjente her inne, har liksom ikke noe forholdt til de i Septemberklubben da jeg ikke kjenner de fra før, med unntak av et par stk da :). (Den ene Fam.Andy).
Ja, i morgen skal jeg på UL, grugleder meg. Hadde i utg.punktet bare gledet meg men så kom den forb... rosa utfloden søndag morgen etter sex :gruble:. Håper så indelig alt er OK og er så glad sambo skal være med, må dette bli en positiv opplevelse for oss. Gleder meg til å se hvordan han reagerer på dette som han aldri har opplevd før :rørt:.
Leste netopp i dagboken din. Tenk at du er kommet så langt. Ikke lenge til 12 uker er overstått. Du må ha lykke til på UL i morgen. Skal krysse fingrene mine for deg :blunk:
Lister meg inn her jeg også, jenter!
Testet positivt på tirsdag, blodprøven i dag viste et hcg nivå på 735 og det må jo være betryggende!
Synes det er litt skummelt enda, men krysser fingre for at alt går bra.
Det er helt utrolig at jeg forhåpentligvis skal bli mamma igjen - rett og slett fantastisk :happycry:
FamAndy: Tusen takk for lykkeønskninger :klemme:
Lusk: Gratulerer så mye, og for en høy og flott verdi da. Hvor mange dager etter uttak ble den tatt? Husker desverre ikke deg helt fra SG. På hvilket forsøk lyktes du nå?
Lusk: Gratulerer så mye, og for en høy og flott verdi da. Hvor mange dager etter uttak ble den tatt? Husker desverre ikke deg helt fra SG. På hvilket forsøk lyktes du nå?
Tusen takk!
Blodprøven ble tatt 15 dager etter innsetting (inklusive innsettingsdagen).
Vi hadde et fryseforsøk før det lyktes på ordinært IVF :)
Er nok ikke så rart du ikke husker meg. Var litt aktiv i septemberklubben under fryseforsøket ellers så var det ganske stille frem til oppstart i desember.
Gratulerer så mye, Lusk! :jippi:
Det høres jo ut som en veldig bra hcg!! :kidoki:
Lykke til fremover! :klemme:
Bobbo: Lykke til på UL i morgen!! :kryss:
Lister meg inn her jeg også, jenter!
Testet positivt på tirsdag, blodprøven i dag viste et hcg nivå på 735 og det må jo være betryggende!
Synes det er litt skummelt enda, men krysser fingre for at alt går bra.
Det er helt utrolig at jeg forhåpentligvis skal bli mamma igjen - rett og slett fantastisk :happycry:
Hei Lusk!
Så koselig å se deg her!!!! :klem:
Godt å se noen fler fra september klubben komme snikende over hit på SM.
Gratulerer så mye, jeg skal krysse fingre og:jippi: tær for at dette endelig skal gå bra! Foreløpig er det jo veldig lovende!
Gleder meg til å følge deg fremover!
Tidl. bruker
09-02-2006, 14:00
Hei Lusk! Så gøy at du kom over du også! Utrolig bra hcg, min var på 139 på dag 11, og i dag da jeg var hos gyn. lurte han på hvor mange egg jeg fikk satt inn, han trodde det var to der inne?!? Det tror ikke jeg sa jeg da, det er ikke det... I første omgang synes jeg nemlig det høres kjempe fint ut med en, men hvis det skulle være to så blir nok det gøy og! :jupp:
I mellomtiden får vi satse på at de som er der holder seg der de skal være. :angst: :ber: :vente:
Bobbo: håper du får en kjempe fin opplevelse i morgen!
Fam andy: så bra alt gikk fint i går!
Hera: hÅPer for din skyld at tassen går etter lyset når den tid kommer:glis:
Snuppelure
09-02-2006, 14:05
Finnbekk, er ikke 139 høyt på dag 11? Jeg hadde 105 på dag 14 og 508 på dag 16.. Fikk du satt tilbake to egg? Dette var jo veldig spennende! For du har vel kanksje ikke vært på tidlig UL enda? Nei, og nei, nå ble jeg spent gitt ;)
Hei Lusk! Så gøy at du kom over du også! Utrolig bra hcg, min var på 139 på dag 11, og i dag da jeg var hos gyn. lurte han på hvor mange egg jeg fikk satt inn, han trodde det var to der inne?!? Det tror ikke jeg sa jeg da, det er ikke det... I første omgang synes jeg nemlig det høres kjempe fint ut med en, men hvis det skulle være to så blir nok det gøy og! :jupp:
Så spennende. Kankje du skal ha tvllinger. Det går nok fint uansett :blunk:
Tidl. bruker
09-02-2006, 14:19
Finnbekk, er ikke 139 høyt på dag 11? Jeg hadde 105 på dag 14 og 508 på dag 16.. Fikk du satt tilbake to egg? Dette var jo veldig spennende! For du har vel kanksje ikke vært på tidlig UL enda? Nei, og nei, nå ble jeg spent gitt ;)
Hei igjen. Ul er ikke før 2 mars her. Fikk satt inn et fint seksdelt egg. Men det blir jo spennede å se utviklingen her nå, tok ny hcg i dag og får svar til uka.:skummelt:
Går det ann å regne ut hvilken dag egget festet seg?
Det blir jo kjempespennende da! . mars er jo ikke sååååå lenge til! Godt at februar er en kort måned! :klem: Lykke til.
Hei hei jenter!
Har vært inne og tittet litt nå og da. Men har ikke presentert meg ordentlig ennå. Vi fikk klaff på første IVF runde. Men har blødd en del. Bp var fin på dag 13. etter innsetting(259), og har tatt ny prøve i dag. Har foreløpig termin 16.oktober, men akkurat nå vet jeg sannelig ikke hvordan dette ender. Mensmurring og blødninger er ikke akkurat det jeg liker mest akkurat. Er på dag 19 i dag. Ul den 22... herregud jeg blir gal av denne ventingen...
Har ei skjønn jente som blir 11 år i sommer, hun har vært informert fra starten av. Så hun vet at jeg er gravid. Jeg fortalte også at sjansene for at ting kan gå galt er der, så jeg håper jeg ikke gjorde noe dumt med å fortelle så tidlig. Vanskelig å holde sjult, med spraying og stikking og sykehusbesøk i fleng.
Deppa i dag. Tror innerst inne at dette ikke er liv laga. Men prøver å ta meg sammen. Får bare vente å se på blodprøven.
Gøy å se flere fra Januar-klubben her. FamAndy, Finnbekk og Lusk , jeg hadde nick LULU på SG. Hei igjen.. :-)
Går det ann å regne ut hvilken dag egget festet seg?
De sier at egget skal feste seg fra dag 6 til 8, men at det kan variere. :kryss: for hcg -prøven din..
Hei Wannabe!!
Gratulerer så mye med positiv test og velkommen hit! :klemme:
Jeg :kryss: alt for at det er en ufarlig blødning!
Jeg hadde også en del blødninger i begynnelsen av svangerskapet, men jeg er her enda. Håper det samme for deg også! :klem:
Hei Wannabe!!
Gratulerer så mye med positiv test og velkommen hit! :klemme:
Jeg :kryss: alt for at det er en ufarlig blødning!
Jeg hadde også en del blødninger i begynnelsen av svangerskapet, men jeg er her enda. Håper det samme for deg også! :klem:
Hadde du mensmurringer også? Snakket med sykehuset i dag, de sa at rød/brun utflod slett ikke var et dårlig tegn. Men at mensmurring ikke var så bra da...
Godt å høre at det har gått bra for dere da :jupp: Takk for :klem:
Ja, mensmurringer hadde jeg vel til uke 7 eller 8.
Dette er visst helt normalt etter hva jeg har hørt, men begynner du å få skikkelig vondt skal det være et dårlig tegn.
Håper at hcg stiger fint fremover og at du får se et bankende hjerte på UL! :kryss:
@lfakrøll
09-02-2006, 18:07
Gratulerer til nykommerne :jippi: :jippi:
Selv går jeg og er dagsventende - tenk, prinsen vår kan komme hvilken dag som helst .....
Ang. blødninger hadde jeg det ved et par tilfeller helt i starten, men det har ikke hatt noen betydning som helst :gruble:
Det bare murrer litt da... Får bare vente å se...
Takk :-)
Det bare murrer litt da... Får bare vente å se...
Takk :-)
Tror ikke du skal bekymre deg for det. :klemme:
Det er ikke så mye annet enn å vente å se, nei. Slitsom de første ukene.
Gratulerer til nykommerne :jippi: :jippi:
Selv går jeg og er dagsventende - tenk, prinsen vår kan komme hvilken dag som helst .....
Ang. blødninger hadde jeg det ved et par tilfeller helt i starten, men det har ikke hatt noen betydning som helst :gruble:
ÅÅ for en spennende tid for dere da...... bare kun kort tid igjen. Lykke til med med prinsen... :glis: (skulle ønske det var meg :-))
WannaBe: Hei du :klemme: Håper det går bra og at blødningene er helt ufarlige!
Når det gjelder mensmurringer så har jeg også det. Jeg husker da jeg var gravid med jenta mi så hadde jeg mensmurringer absolutt hele svangerskapet. Jeg holdt på å bli gal av å sjekke hver gang var på do. Har aldri hørt at det ikke er bra med mensmurringer - trodde heller det var veldig vanlig.
Krysser fingre for deg :kryss:
Tusen takk for velkomst, jenter :grouphug:
Tidl. bruker
10-02-2006, 15:13
Da har jeg fått svar på ny hcg:
dag 11: 139
dag 14: 346
stemmer ikke det ganske godt når det skal fordoble seg annen hver dag? :skummelt:
Det var en kjempefin hcg, Finnbekk! :jippi:
Tidl. bruker
10-02-2006, 15:37
Så utrolig bra:jippi: .Likevel er jenta like stressa og desorientert!:ups:
Supert, Finnbekk :jippi: Trodde ikke du skulle få svaret før mandag jeg, men det var jo bra. Fin Hcg det da, tror jeg hadde 311 på dag 14 jeg.
Gratulerer Finnbekk!!!Det stemmer godt i forhold til fordobblingen det ja, men jeg vil også føye meg i rekken som sier: OI det var høyt!;) jeg trodde jeg hadde ganske høyt, og jeg hadde 261 på dag 14....:)
Blir spennende å se til deg asså!
Tassen og Betty: Gratulerer med :babyjente er i magen:) koselig
Vi hadde en fantastisk UL opplevelse på onsdag hvor vi fikk se en nydelig vilter pjokk, så vi venter en :babygutt: :elsker:
Ha ei flott helg jenter!
Da har vi altså hatt en fantastisk opplevelse i dag. Knøttet vårt var 37 mm og hjerte slo, armer og bein sprellet og DET var helt fantastisk å se. Legen ga oss 99% sjanse i dag, og med så gode odds så ba jeg ikke om ny UL om to uker. Nå blir det ordinær UL i uke 18 :-)
I dag har sambo fortalt søsteren sin og en kamerat, og ENDELIG kunne jeg fortelle min gode vennine om dette og alle prøveørørsforsøkene som hun ikke visste noe om. Endelig er ikke dette hemmelig lengre. Datteren min fikk også ringe min ene søster, hun yngste er i Mexico og har ikke fått nytt tlf.nr enda. Alle ble så glade og venninnen min sa hun var helt på gråten. Hun skjønte det med en gang jeg sa at jeg hadde noe og fortelle http://fub.no/forum/images/smilies/roert.gif.
Tidl. bruker
10-02-2006, 17:44
Jeg skulle ikke fått svar før på mandag, men jeg tok saken i egne hender og ringte til labben på sykehuset.. Legekontoret er stengt i dag.. Så bra jeg hadde regnet riktig da, med fordobling og det hele.
Bobbo70: det må ha vært helt fantastisk ja! :klemmer:
Heisann! Her kommer nok en fra SG sin januarklubb..... Det er veldig tidlig enda, men jeg tok blodprøve på fredag, rugedag 12 (jeg har telt 13 inkl. innsettingsdagen) og min HCG var da på 116. Jeg trengte ikke komme inn for flere blodprøver siden verdiene var så fine sa sykepleieren jeg snakket med. Det er fortsatt helt uvirkelig at jeg etter så lang tid har blitt gravid.... Jeg jubler fortsatt....:glis:
Ble litt glad når jeg fant denne "klubben" her på SM, fordi her vet jeg jo at vi kjenner litt til hverandres situasjon og hva man har gått igjennom for å komme så langt!
Snuppelure
12-02-2006, 11:55
Gratulere og velkommen hit Oliv!
Goldstar
12-02-2006, 12:03
Velkommen til alle "nygraverte"-så koselig å se at IVF/ICSI-behandlingene gir resultater,fantastisk moro å se flere fra SG som har värt gjennom mange "töffe tak"!!!! :jippi:
Jeg hadde en heftig diskusjon med en arbeidskollega forrige uke; hun er også gravid,og vi jobber på samme kontor under svangerskapet. Litt små slitsomt at hun er en av de Store Sladrekjerringene i flybransjen,...-hun har jo forstått at jeg er gravid etter pröveröre (ICSI er det,da), og forteller alltid dette til kollegaer som er opppom kontoret-eh..... (mannen og jeg har liksom ikke villet fortelle DET til så mange) Hun tror at hun har peil på det meste,og påstod her om dagen at ALLE PRÖVERÖRSBARN ER GUTTER! (Hva?Hvordan skulle det väre mulig?) "Fordi disse barna ikke er unnfanget på naturlig veg,så er det i fölge henne kun "gutte-spermiene" som klarer å svömme til egget i reagensröret!!" Jaha,ja.... Nå gadd ikke jeg å forklare hvordan ICSI fungerer,men måtte ihvertfall fortelle at jeg har sett flere jenter som har blitt unnfanget med "litt hjelp"-så kan hun jo tro hva hun vil... Jeg har tenkt litt på dette...og det hadde värt morsomt å höre om deres erfaringer på området!
Ha en fin söndag! Og HEIA Norge i OL-nå er det ekstra göy å väre norsk i Sverige...hi-hi :tøff:
Snuppelure
12-02-2006, 12:10
Goldstar. Det er ingen forskjell på fødselstatistikken til mødre som føder barn etter assistertbefrukning (IVF + ICSI under ett) og mødre med naturlig unfangede barn. Og det kan du jo si til din "kjære" kollega.
Dog er det nesten litt rart, for etter hva vi lærte om sædcellenes kaliteter på skolen kan en lett tro at det skulle bli flere gutter. Men det er altså ikke tilfelle.
Tidl. bruker
12-02-2006, 13:54
Ja det var litt rart snuppelure. Jeg har også tenkt at sannsynligheten er litt høyere for gutt når det er vanlig ivf (det er den jo uannsett).. Men ved isci gravide spiller det jo ikke noen rolle da. Er fryktelig irriterende med folk som vet så innmari mye mer en deg selv når du vet du har rett. Ei jente (gravid i 3 mnd) jeg satt på toget med opp til tr.Heim før innsetting påsto at det ikke var MULIG å se fosteret på ul før uke 17:dåne: Himmel, jeg gadd ikke mer jeg da, bare gjorde henne klar over hvor stor faktisk fosteret er da i forhold til ting og tang som kan ses på ul ellers..
Det er så godt å se at det dukker opp flere og flere prøverørere her!!! :jippi:
Hei alle sammen!
Jeg har også lurt på det der med gutter i forhold til jenter, for....
På Ullevål så forteller de at de tar "swim-up" test på alle sædcellene før både IVF og ICSI, og det er jo bevist at "guttecellene" svømmer fortest - hvorfor blir det da født søte småå jentebabyer etter prøverør? Rent logisk, så burde det jo ikke være mulig. Heldigvis er det det! :gruble:
Vi har da ihvertfall fått en liten jente :hjerter:
Vi var innom IVF-klinikken på Riksen og viste frem nurket vårt og det de sa var at de kunne se av fryse-babyer (altså etter fryseforsøk) veldig ofte var jenter. De hadde ikke noe statestikk på det, men de mente at de kunne se at det var flere jenter enn gutter på det området.
Når det gjelder IVF så har sædcellene en enkel oppgave iom at de blir lagt så og si oppi egget. De har jo ikke den store svømmeoppgaven iforhold til "natura-metoden".
:jupp: Når det gjelder IVF så har sædcellene en enkel oppgave iom at de blir lagt så og si oppi egget. De har jo ikke den store svømmeoppgaven iforhold til "natura-metoden".
Tar poenget ditt, men det er nå faktisk slik at de stakkar små svømmer'ne blir utsatt for en test på labratoriet før de får lov til å svømme til egget i skåla si.....
Biologien er "rar" . Heldigvis er det ikke sånn at det bare blir ett eller bare ett annet kjønn. Vi trengs jo her alle sammen. :jupp:
God dag, jenter! Hvordan har dere det?
Velkommen til dere nye! :klem: Håper dere får et flott svangerskap og trivelig opphold her!
@lfakrøll har termin i dag... kjempespennende! Er du her enda? Håper du snart får hilse på din lille! :lykke:
Og Emma80 - det nærmer seg for deg også nå: det er jo i dag du også har termin! Masse lykke til! :lykke:
Bobbo: Kan tenke meg det var godt å kunne dele nyheten med deres nærmeste!
Muggi: Hvordan er det å være mor? Er det som du forestilte deg?
Her i Ekornheimen er redebyggingen snart i boks, og de fleste tanker dreier seg om den lille. Verden får suse sin egen vei for tiden. Jeg er så spent på hvordan det blir å gå fra 2 til 3, hvordan den lilles personlighet er, blir hun rolig som sin far eller gråter hun de 2 først år som hennes mor gjorde? Vil vi få til ammingen?
Og jeg er kjempespent på fødselen. Gleder meg på en måte, men jeg er også redd for at noe skal gå galt.
Formen er vel egentlig bra. Men kynnerne tar pusten fra meg i perioder. Og magen har føltes helt mørbanket ut de siste dagene. Og det er ikke ungens skyld - bortsett fra at den sikkert vokser da. For den er veldig rolig. Kjenner aktivitet hver dag, men hun er ingen aktiv krabat.
Ønsker dere alle ei riktig god helg!
@lfrakrøll og Emma80; så spennende da! :rørt:
Vil ønske dere riktig lykke til med forestående fødsel!
Ekorn; det samme med deg vennen. :klemme: Tipper det ikke er lenge igjen nå.. :glis:
Vi har fått time til ordinær ultralyd i dag. Den magiske datoen er 8. mars! :jippi:
(men jeg har allerede bestilt en privat time 27.2 da.. :sparke: Vi er så ødelagt i sinn og kropp her at vi bare må få ro på oss snart. )
Er det skadelig for foster med mye UL?
Vi har fått time til ordinær ultralyd i dag. Den magiske datoen er 8. mars! :jippi:
(men jeg har allerede bestilt en privat time 27.2 da.. :sparke: Vi er så ødelagt i sinn og kropp her at vi bare må få ro på oss snart. )
Nei, det er ikke skadelig for foster med mye UL, så kos dere på UL'ene dere! :klemme: Er jo så herlig å få se den lille. :elsker: Jeg har jo vært på 7 UL til nå og skal en gang i måneden fremover.
Også ordinær ultralyd på kvinnedagen da. Jeg er jo så sikker på at du har en jente i magen også, så passer jo fint å finne ut av det den dagen. :fnise:
@lfakrøll, Emma og Ekorn: Masse lykke til med forestående fødsler!! :hyper: Heldiggriser som snart får hilse på vidunderene deres. :elsker:
Takk for det, Maia og Betty! :klemme: Ikke godt å si hvor langt det er igjen her... For min del er hun hjertelig velkommen når som helst, men så rolig som hun er tipper jeg dette drar ut...
Godt å høre at dere har fått nye timer til ul.lyd, Maia!
Jeg har spurt nesten ved alle ul.lydene vi har vært på om det er skadelig for fosteret, for det er jo en naturlig tanke, men vi har ikke hørt noe som skal tyde på det. De ulike legene og jordmødrene har vært samstemte overfor oss på at dette er lydbølger dette som ikke skal være skadelige.
Samtidig tenker jeg at hvordan vet vi langtidskonsevensene av dem?
Leste en undersøkelse av gutter i militære nå i høst en gang, hvordan de hadde det som hadde vært til ultralyd under svangerskapet og de som ikke hadde vært det. Og her kom det jo ikke fram noen forskjell. Konklusjonen var at de ikke var "skadet" av det på noe vis. På den andre siden så går jo vi til utallige ultralyder gjennom våre svangerskap, denne undersøkelsen baserte seg bare på den ene vanlige ultralyden synes jeg å huske.
Jeg tror det var rundt uke 10-12 da merket vi at den lille i magen ble påvirket/irritert av ultralyden - eller kanskje var det noe jeg har spist den dagen. Urolig var den i allefall. Men de andre ultralydene har det ikke virket som ungen har brydd seg om.
Min konklusjon er at så lenge jeg får tilbud om ultralyd så takker jeg ja. Det er legens vurdering av behovet for dem samt mitt behov for å bli trygget på at alt er i orden. Jeg tror heller ikke det er bra for ungen om vi går og er engstelige hele tiden.
Og langtidskonsekvensene ved hyppige ultralyder tar det nok enda flere år før vi får på bordet. Hvis de finnes.
Muggi: Hvordan er det å være mor? Er det som du forestilte deg?
Jo, det er fantastisk å være mamma nå!! Må bare si at det har vært noen tøffe uker. Ett lite råd til dere som har prøvd å sliti så lenge.
Vi har vært prøvere i 5 år. Jeg har tenkt SÅ mye på å bli mamma. Sett for meg de mest fantastiske følelsene som bare skulle komme svevende på rosa skyer til meg. Slik ble det ikke. Jeg ble totalt utslitt, måtte bruke tid på å bli kjent med min lille skatt, ammingen gikk til h... og har grått MASSE..
Først etter enn 3 ukers tid begynte jeg å virkelig kose meg. Forvent ikke rosa skyer første uken. Sånn ble det ikke for meg, men nå er det så rosa som det kan bli.. Gled dere, men ikke forvent og forestill dere så mye.
Vi som langtidsprøvere kan nok glorifisere og idyllisere det å bli mamma veldig. Dere skjønner hva jeg mener når det skjer...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.