PDA

Vis full versjon : sydentur...

Bird
04-01-2003, 14:21
hei har nettopp fått vite at jeg skal til syden (tenerife) den 26/1. og jeg er litt beskymret.. da er jeg 10-11uker på vei.. og er det trygt å fly da.. og hva om jeg er veldig dårlig.. ? jeg har egentlig ikke så utrolig lyst å reise.. men nå har jeg sagt ja før jeg fikk tenkt over det. og de vi reiser med vet ikke at jeg er gravid, og jeg har allerede fått mage og tent på magen i uke 10-11 da.. hmm..
:bryn: er litt beskymret.. synes dere vi skal fortelle de vennene våre dette før vi drar eller når vi har dratt ned..?

Tidl. bruker
04-01-2003, 14:52
Forrige svangerskap var jeg i syden når jeg var i uke 11. På Gran Canaria. Det gikk veldig fint. Det var i forbindelse med mammas 50 årsdag så hele familien reiste. De visste om det.
Å fly er ikke farlig. Det du må passe deg for er rått kjøtt, salat, fisk, kylling og andre ting det kan være bakterier i (f.eks kjøtt som står lenge, is fra isdisk). Så det var litt å passe på.
Jeg ville fortalt det til vennene deres.

Vi skulle egentlig til Egypt på bryllupsreise nå 16. januar, men det droppa vi. Synes det er endel å passe på og jeg tror det er litt mer bakterier og slikt der enn på kanariøyene.

Du må også passe på å ta Toksoplasmose prøve før du reiser til syden og etter at du kommer hjem. Dette for å sjekke at du ikke har fått dette i syden (mye lettere å få det der).
Her kan du lese mer om Toksoplasmose: http://www.doktoronline.no/pub/news/400468.html