PDA

Vis full versjon : Stork - prosjektet

Amarula
02-12-2005, 21:30
Kan noen forkalre meg hva det er ?

*nysgjerrig*

Muggi
03-12-2005, 18:23
Hvis du har fått fødeplass på Rikshospitalet vil du få spørsmål om å få være med på dette.
Legger inn en link fra Rikshospitalet sine sider. Der står det utfyllende..
stork (http://www.rikshospitalet.no/pasientinfo/avdeling.asp?nPubID=2693&nPubID3=2812&nPubID4=2815)

Av egen erfaring så anbefaler jeg på det sterkeste å bli med. UL-ene du får er grundige og du får en fantastisk opplevelse. Alle jeg har vært i snakk med har vært super koselige!!

Lykke til!

Amarula
03-12-2005, 21:19
og jeg bor selvfølgelig geografisk feil :mumle:

Men takk skal du ha :snill:

Snuppelure
04-12-2005, 13:33
Hva mer enn ekstra UL er det i dette prosjektet? Der jeg skal gå til oppfølging er UL vanlig prosedyre ved kontroller. Det er lege og jordmor-besøk på hver konsultasjon. Ser ikke helt hva mer jeg kan få da? Eller er det noe jeg burde stille opp på for forskningens skyld?
ja, jeg har fødeplass på Riksen

Muggi
04-12-2005, 21:30
For meg så var det selve oppfølgingen jeg likte. Alt er jo i tillegg til egne sv.kontroller hos lege/gyn etc. Man tar masse blodprøver inkl.sukkerbelastning.

En måler babyen grundig og tar estimering hver gang. Mor blir også fulgt nøye opp vedr. vektøkning.

Jeg ble med fordi jeg støtter selvfølgelig forskningen,men selvfølgelig den fantastiske oppfølgingen jeg føler at jeg får. På Riksen er det STORE skjermer når du har UL så for pappa`en er nok dette stort. Hos gyn. er det ofte litt mindre skjermer (sånn som ved tidlig UL)

Snuppelure
04-12-2005, 23:33
Takk for godt svar Muggi. Sidene til Riksen var nede, men det er jo ikken noe problem når du kan fortelle ;) Takk.