PDA

Vis full versjon : Vonde kynnere?

Cathymor
04-12-2005, 12:05
Har de siste to nettene våknet av sammentrekninger/kramper på høyre side av magen. Krampene er vonde og ubehagelige, og varer en stund før de slipper taket. Det føles som om jeg presser babyen nedover og ut. Vet at babyen har festet seg med hodet ned.

Trodde kynnere ikke skulle gjøre vondt?!? Noen som har lignende erfaring?

Bonnie
04-12-2005, 21:27
Om kynnere blir skikkelig vonde, skal lege kontaktes.

chanel
05-12-2005, 23:26
Jeg er av de som har vært plaget med tidvis vonde kynnere, og da også kynnere med murringer. Hvis kynerene dine bare er vonde i seg selv, så kan det hende at dette bare er din måte å oppleve de på. Har du kynnere med murringer eller lignende så kan dette regnes som premature rier, og bør sjekkes ut. Mine ble sjekket ut, og etter å ha funnet ut at de bare er plagsomme og helt uskyldige så har JM gått over til å kalle det modningsrier.

Ser jo at du er ganske langt på vei, så det er ikke unormalt at kroppen din begynner å gjøre seg klar for fødsel ved å legge seg i hardtrening nå.

Så det jeg prøver å si her er vel at det antageligvis ikke er noe skummelt i det hele tatt, men at du bør ta det opp med JM din slik at dere sammen kan finne ut hva dere skal gjøre med dem. Noen har ikke kynnere, noen har kynnere som de ikke merker, andre har kynnere de merker, også er det dessverre noen som har kynnere svært ofte og med smerter eller lignende. Alle er vi forskjellige, men at du har vonde kynnere trenger ikke å være farlig i det hele tatt:)