PDA

Vis full versjon : Musikk til fødselen?

LaLuna
04-01-2003, 15:58
Dere som har fødselserfaring: Hadde dere musikk til fødselen?
Er det vanlig at folk har med seg cd-er til sykehuset?

agre
04-01-2003, 17:56
Nå har ikke jeg født selv, men jeg har flere venninner som har hatt med seg CD'er og syntes det var flott!

Men jeg vet ikke om det finnes CD-spillere alle steder.

Diamanda
05-01-2003, 22:33
Hadde ønsket meg å høre rolig musikk sist jeg skulle føde, men de hadde bare en urgammel kassettspiller på fødeavd. og en jordmor satte på noe hvalsang og bølgeskvulp som gjorde at jeg fikk uhyggelig lyst til å knuse hele kassettspilleren :D
Selv om hvalsang er facinerende ellers, var det veeldig dårlig timing av jordmor. :uff:
Sjekk ut om de har cd-spiller på avd., så slipper du å ta med cd- plater unødig, som meg..

sdes
06-01-2003, 16:30
Jeg hadde musikk på!
Syns det var veldig OK. Fødte hjemme og hadde derfor tillgang på hele CD sammlinga!

Stompi
07-01-2003, 22:54
det hørtes ut til å være noe for meg....

Ramgad
07-01-2003, 22:59
Jeg hadde med egen discman og en bunke CD'er på føden.
Etter at jeg hadde bada, stilte jeg meg ved senga med musikk på øret og jobba meg gjennom den ene rien etter den andre med god musikk på øret. Ikke så vakkert for dem rundt kanskje, som bare hørte meg - men det blåste jeg rett og slett i!

Må bare si at det var VELDIG god hjelp å ha musikk som avledning. Jeg sang og styra verre med favorittsangene mine, hendte til og med jeg trippa noen trinn bare for å erte på meg neste rie! ;)

Anbefales.