Vis full versjon : Nok et dumt spørsmål...
Gurimalla
05-01-2003, 05:51
Jeg er ikke så inne på det her, men når viser en hjemmegraviditetstest eventuelt positivt? Jeg har hørt at man kan teste seg den dagen man forventer mensen, men er det noen forskjell på de forskjellige merkene. Altså er det noen som viser resultatet tidligere enn andre? Jeg er litt smånervøs og jeg kunne tenkt meg et svar så fort som mulig.... eh... Jeg høres sikkert nokså dum ut :gal2:
De fleste skjønner vel nå at tålmodighet ikke er min mest fremtredende egenskap:uff:
Gurimalla:???:
Her har du en liste over de ulike typer du kan få tak i - det er sikkert flere også, men disse fant jeg på ett søk i alle fall: http://www.apotek1.no/servlets/region?name=soek&pg=17&keyword=graviditetstest&shoplist=
Clear Blue kan man bruke alt fra og med den dagen du ventet mens.
Det sies at RFSU sin test kan gi utslag fra en uke før forventet mens. Virket ikke slik på meg.
Clearblue lover ingenting før den dagen du venter mensen, men mange her inne fikk utslag noen dager før med den.
Jeg testet positivt en dag før ventet mens med Clearblue, men streken var ikke supersterk.
MokkMokk
05-01-2003, 11:10
Jeg testet svaakt positivt med CB bare 8 dager etter EL,
så det er fullt mulig å få to blå før dagen for mens ja.
Avhenger av hvor raskt man begynner å produsere hCG, og dette er svært individuelt. :)
Klem,
verene 17+5
Tidligere Bruker
05-01-2003, 15:11
Jeg har også best erfaring med Clearblue. :D
Jeg testet svakt positivt nesten en uke før ventet mens, denne gangen. :)
:mervink:
Jeg testet svakt positivt 3 dager før forventet mens med CB.
Klem fra Xina T-27
Gurimalla
05-01-2003, 15:54
Tusen takk for svar.... Kan mensen bli forsinka om man er nervøs, evnt. går og venter på den?Eller har det psykiske bare innvirkning på eggløsningen? Kommer mensen ALLTID to uker etter eggløsning?
Gurimalla:findag:
Den kan fort bli utsatt pga nervøsitet, angst og andre psykiske årsaker.
Hei Gurimalla!
Nei mensen kommer ikke alltid 14 dager etter EL.
Men...
... hver kvinne har samme lengde på lutealfasen (antall dager mellom EL og mens) +/- 1 dag fra syklus til syklus. Noen har 10 dagers lutealfase og noen har 18 dager.
Og min erfaring er også at ClearBlue er best.
Klem Pelen
Gurimalla
05-01-2003, 16:17
Takk nok en gang.... Jeg har to små engler på 10 og 7 år fra før, men jeg husker jo ingen verdens ting:???:
Gurimalla
Clearblue er best har jeg hørt......
Gurimalla
05-01-2003, 22:56
Jeg tusla på badet og testa meg med Clearblue idag.....faktisk en dobbeltpakning..... Jeg fikk en sterk og en svak strek på begge testene.... Kan feks Norlevo virke inn på resultatet så det blir "falsk blå strek" eller.....Har jeg bolle i ovnen?:???:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.