Vis full versjon : Noen som har lest
Jordbærstua
05-01-2003, 16:27
Noen som har lest Lennart Nilsson sin bok "et barn blir til" ?
Utrolig bra bok! :klapp: for han
ja det er en fantastisk bok... jeg leser den HVER dag!!! helt alvorlig.. den ambefaler jeg sterkt...
Tidl. bruker
05-01-2003, 16:40
Helt enig!! Har boka og må bare lese litt i den hver dag! Fantastiske bilder, bare synd at noen av fostrene er døde...
Jordbærstua
05-01-2003, 16:43
Det har jeg ikke fått med meg. Har ikke lest så innmari mye ennå. Fikk låne den av en arbeids kollega. Hvilken sider er det døde fosteret a? :leiseg:
Vi fikk den boka til jul vi :) og jeg koser meg med den! Hører andre også påstår at fostrene i boka er døde... men lurer på hvor de har det fra da!???! Og uansett.... det er jo fantastisk å se uansett...
Tingeling
06-01-2003, 00:25
Noen av fosterene er døde ja. Jeg vet ikke hvilke det gjelder, men debatten har vært oppe mange ganger før og det er ikke til å komme fra at det er sant.
Selv har jeg filmen også og den er like fasinerende. Var til veldig hjelp da vi var "prøvere" og ikke skjønte helt hvorfor det ikke klaffet.
jeg skulle ønske den filmen gikk på tv igjen... kan ikek alle vi mase på nrk for å sende den så sender de den kanskje igjen.. fulgte ikke så godt med når den gikk.. var jo bare 18..
Jeg har den og leser endel iden! Synes bildene er kjempebra (selv om fostrene er døde) og man kan virkelig følge utviklingen. Ang. alt som skjer inni oss, så er den jo oppdatert, men ang. legekontroller osv, osv, så er jo ting ganske forandret siden 60-tallet. Så der oppdaterer jeg med med informasjon fra litt nyere bøker og internett!
litlestar
06-01-2003, 20:07
oi.. føler meg litt teit..
har ikke hørt om den boka..
Er den til utlån på bibliotekene? da kan jeg jo få lånt den der.. er intressert i alt slikt jeg kan lære av..
Jordbærstua
06-01-2003, 20:39
Alle fostrene er vel ikke døde eller?
Tingeling
06-01-2003, 22:14
Jeg tror ikke det............... håper i allefall ikke det.
Tingeling
06-01-2003, 22:15
UPS... .sorry! Jeg er jo ikke balumba :(
det vet jeg ikke... den er jo litt ny tror jeg.. jeg kjøpte den på bokkilden.no og den var ikke så veldig dyr..
Tidl. bruker
07-01-2003, 02:16
Jeg har lånt boka på biblioteket. Den er ganske gammel, men tror den har kommet i ny revidert utgave nå. Den gamle har de iallefall på biblioteket. Kjempefin bok for oss som lurer på hvordan fosteret ser ut til enhver tid!
Kjøpte boka til pappa'n dagen etter at jeg fant ut at det hadde klaffet. Jeg synes det er kjempeflotte bilder av fostrene (selv om noen av dem kanskje er døde, så er de helt garantert ikke abortert for at noen skal ta bilde av dem). Det jeg irriterer meg over i boka er bildene av "de vordende foreldrene", for eksempel bilde av et par tett omslynget i senga, akkurat som om bildet er tatt idet egget blir befruktet.... Disse bildene er dårlige og alt for mange av dem.
Men ellers - vi følger nøye med på hvordan Lillelord ser ut nå (glad han er over "pølsestadiet";)
Tilla2 og Lillelord (31.august)
Vet ikke om alle fostrene er døde, men har hørt rykter om det, akkurat som mange flere her inne. Boka og bildene er fra midten av 60-tallet en gang, så det er jo litt sannsynlig at det ikke gikk an å få så fine bilder inne i magen... Mener som Tilla2 at de er nok i så fall ikke abortert for å bli tatt bilde av, så jeg synes bildene er bra, jeg!
Ser ut som jeg har den gamle utgaven! Der kan du nemlig teste tidligst 1 uke etter forventet mens, og du må ta testen hos legen og det tar 2 timer før svaret kommer. Ikke helt up to date... Dessuten er det ingen bilder av foreldre i senga (de holder såvidt rundt hverandre på noen), og de kaller bukser for "benklær" :p
Litt morsomt, men det er greit å ha andre bøker å supplere med!
Petterine
07-01-2003, 15:44
har heller ikke hørt om boka, men siden det er så mange her inne som synes den er fantastisk, må jeg vel kanksje skaffe meg den!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.