PDA

Vis full versjon : svangerskapsforgiftning

Milla(Camilla)
13-12-2005, 23:01
var på sykehuset idag og tok en ul og sånn..blir ekstra fulgt opp pga høyt blodtrykk.. idag var det 1+ protein i urinen. så jeg ble sendt for å ta noen blodprøver for å sjekke om det var noe tegn på svangerskapsforgiftning eller noe sånn.. så får jeg svar imorgen om jeg evt blir innlagt... vil IKKE bli innlagt...grr... noen som vet hva blodprøver kan vise ?tok ikke noen blodprøver i forrige sv.skap da de fryktet det samme..

linkn
14-12-2005, 16:36
blodprøvene kan iallefall vise om du har HELLP i tillegg. Jeg ble innlagt pga.noen blodprøver og de viste at jeg hadde fallende trombocytter og noe annet.

Det er en spesiell form for svangerskapsforgiftning og har noe med lavt antall blodplater å gjøre.det kan være ganske alvorlig.

Her står det mer om det.
http://www.lommelegen.no/art/art1188.asp

Tidl. bruker
14-12-2005, 17:05
Jeg hadde svangerskapsforgiftning i mitt førse svangerskap. Ble lagt inn på sykehus, der alle prøvene bare ble værre og værre. Det endte derfor med hastekeisersnitt tre dager etter innleggelsen. Barnet kom 2 1/2 måned før tiden. Det har gått veldig bra etterpå. I dag er han 4 år og har ingen men av at det ble som det ble...

Men vi får håpe at du slipper å bli innlagt allerede nå. Men uansett så er sjansen stor for at det skal gå bra!!

Lykke til! :snill: