Vis full versjon : Urinveisinfeksjon og 2 uker til termin
Var på kontroll idag og etter å ha gått på pencillin kur fra fredag-onsdag(idag) pga UVI må j inn på kontroll igjen på fredag.
Før jeg fikk pencillinkuren var leucocyttene på 3+ og idag lå de på mellom 2 og 3.
kan det være farlig for den vesle at jeg har UVI så nære fødsel? Noen som vet noe om dette??
Hvorfor følger de opp det her så nøye. ????
Fru Blom
14-12-2005, 17:05
I tillegg til penicillin kan du ta tranebærkapsler, drikke tranebærjuice, appelsinjuice osv - alt som forsurer tilværelsen til uhumskhetene i blæra.
Litt usikker på hvorfor de følger dette så nøye opp, men etter hva jeg vet kan det gå oppover til nyrene, og det er ikke noe særlig. Hvorfor de er ekstra nøye når man er gravid vet jeg ikke, men vet at man mye enklere får det under svangerskap enn ellers, fordi surhetsgraden i underlivet forandres.
En UVI som ikke lar seg behandle kan alltdi være alvorlig, som alle andre infeksjoner som ikke blir behandlet eller lar seg behandle.
Det man først tenker på med UVI, er at det kan spre seg videre oppover til nyrene, og at man kan få nyrebekkenbetennelse, noe som er fryktelig vondt, og som i verste fall (som andre infeksjoner i kroppen) kan spre seg til blodbanen så du får blodforgiftning.
Nå er jo dette riktignok worst case scenario, men som du skjønner er en UVI ikke bare en uskyldig greie som man ikke skal ta på alvor :)
Oiii, håper urinprøven min er bedre i morgen enn den var i går da. Nå er jeg ferdig med en uke pencillin kur også...
Hva skjer egentlig om det ikke er bedring?? Vil de da sette igang fødselen nå eller er det ingen fare for det? Vil helst knipe igjen til 2006. termin 30.12.05
Hvilken type medisin har du fått da? Sendte de pröven inn til dyrkning? Du blir nok satt på en ny kur nå, men en annen type, det er forskjellige typer av UVI også, derfor er det at ikke alle kurer virker, og derfor sender de det til dyrkning for å se hvilke type medisin som virker.Noen ganger tar Selecid'en og andre ganger furadantin eller timotiprim:nikker:
UVI i seg selv er ikke farlig för födselen,men det er jo hvis den trekker seg opp til nyrene det kan skape problemer med feber og smerter, men de vil ikke sette deg i gang p.g.a dette, kun hvis det er fare for livet.
Håper at du blir kvitt det nå da, ikke noe kjekt å gå å väre syk:klem:
God bedring:comfort:
jada de har sendt prøven til dyrking.Flere ganger også. 3 ganger totalt tror jeg.Husker ikke hva jeg gikk på, men det er ingen av de du nevner. tror det er 2 o'er i navnet.
Utslag på leukocytter kan jo også være soppinf. eller utflod fra skjeden bare. Jeg har hatt utslag på alt fra 1+ til 4+ på min urinprøve. Legen min har sendt den inn hver gang men der er det ingenting. Så der er det sopp og utflod som gir det utslaget.
Jeg syns nå at de må fortsette å sende den inn så lenge det er utslag på den for å være sikker på at det virkelig er UVI. Ikke særlig å gå på antibiotika uten grunn heller.
De har sendt den til dyrking igjen, så jeg skulle ikke begynne på noe ny kur nå. Kuren som jeg har tatt PONDOCILLIN var riktig i forhold til den bakterien de hadde funnet og skulle visstnok ta knekken på det. Lurer litt på om jeg kan ha sopp i tillegg.<Bruker canesten salve nå, noen som vet hva som er effektivt mot sopp?
Du bør kjøpe en sånn kombinasjonspakning med Canesten, som inneholder både salve og stikkpille (vagitorie). Bare husk at du skal sette inn pillen ved hjelp av fingrene, og ikke bruke den innføringshylsen som følger med.
Sopp blomster gjerne opp ved antibiotikabruk, så du bør kanskje også forebygge litt etter endt Canestenkur, ved å bruke Vivag kapsler (melkesyrebakterier).
For å passe på mage-/tarmsystem er Biola veldig effektivt.
Thyresse
17-12-2005, 09:09
I tillegg til penicillin kan du ta tranebærkapsler, drikke tranebærjuice,
Når man er gravid skal man IKKE bruke tranebær i behandlingen av UVI. Det er supert og fungerer fint, men kan skade barnet. :nikker:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.