PDA

Vis full versjon : hysterisk lege

barn
15-12-2005, 19:42
på tirsdag skulle jeg på min første kontroll hos legen, da han skulle ta en gynekologisk undersøkelse ble han hysterisk og sa "og blod blod ikke bra "og tok tak i tlf og ringte sykehuset med en gang.jeg fikk beskjed om at jeg måtte på ultralyd dagen etter. da jeg kom dit sa legen der ingenting om noe blod,jeg fikk bare beskjed om at han ikke kunne finne noe. så jeg måtte ta en urin prøve på nytt for og se om jeg var gravid.og det var jeg. men da fikk jeg beskjed om at jeg kunne ha abortert selv om testen viste positivt.eller jeg kunne være gravid utenfor livmora eller at jeg var mindere enn 6 uker på vei. jeg ble helt fustrert jeg. det eneste jeg fikk beskjed om var at jeg skulle ta det med ro ut desember pga høyt blodtrykk. jeg spurte om det var noe fare med litt brun utflod, men det fikk jeg ikke svar på .det har ikke kommet noe blod ut bare litt brun utflod.er det noen som vet hva jeg skal tro, blir helt fustrert , skal tilbake på ultralyd 12 januar men hva skal jeg tro frem til da. HJELP!!!!!!!!!!!!!!klem

julibe
15-12-2005, 20:50
HVor langt på vei mener du selv at du er da? Dvs når hadde du siste mens, og hvor lange sykluser har du vanligvis?

Om legen på UL sa at det var mulighet for at du kunne være mindre enn 6 uker på vei, så vet du vel om det kan stemme?

Hvis ikke, tror jeg at jeg ville sørget for å få en ny UL, evt privat (og betale for det selv), og få litt mer ordentlige svar enn det du har fått her...

Alt legene har sagt er forsåvidt riktig, at dersom man ikke ser noe på UL, er alternativene at man er for tidlig i svangerskapet, eller at man allerede har mistet. Men jeg synes jo at det feks er litt rart at det ikke ble tatt blodprøver av deg. Ved et normalt svangerskap, skal HcG i blodet dobles ca annen hver dag, og ved å ta blodprøver med et par-tre dagers mellomrom kan man relativt greit bekrefte eller utelukke feks abort og ex.u.

piasava
15-12-2005, 20:56
Snodig, hvis du ikke har blødd før så er det jo ikke så sanlsynlig at du har mistet. Men de kan ta litt tid før de ser noe på UL. Var på UK i ca uke fem forrige gang, men de så ikke en døyt.

barn
16-12-2005, 10:14
jeg hadde mens 2november sist og har en 24 dagers syklus.de har tatt blodprøver av hemoglobinet eller noe sånt og det var normalt. det var bare blodtrykket som var litt høyt lå akkurat i grenseland. grunnen til at jeg er så urolig er at jeg har jo alderi vært gravid før, vi skulle egentlig begynne med prøverør i januar. så håper så inderlig at ikke noe er galt. det kommer fortsatt bare brun utflod og har mens lignende smerter men det har jeg hatt i 3 uker snart. håper jeg bare er fortidlig til og se noe på ul. for de så ikke fostervann eller noen tegn på graviditet på ul, men testene viser positivt. :undrer: :hm:

piasava
16-12-2005, 10:18
Synes du burde få sjekket hcg i blodet med noen dagers mellomrom, for å se om det stiger greit. Ikke noe greit å gå slik og ikke vite.

barn
16-12-2005, 10:36
legen min jobber ikke i dag så jeg får se til mandag. tar kontakt med han da for og få sjekket. om jeg ikke mister da. er så utrolig urolig.men takk for svaret klem