Vis full versjon : Er det vanlig med hodepine når man har lavt blodtrykk?
Jeg har hørt at man får hodepine ved høyt blodtrykk, men er det det samme når man har lavt?
Jeg har vondt i hodet hver eneste dag, merker det med en gang jeg våkner.
BT var 90/60 sist jeg sjekket, men er det egentlig lavt da?
terminpånyttårsafta
16-12-2005, 10:45
Det var veldig lavt syns jeg... Jeg har hatt veldig lavt trykk gjennom hele sv.skapet, men mitt har ligget på 100/70... Nå har det steget til 120/80, og nå blir jeg godt fulgt med av jm.. Da jeg hadde lavt blodtrykk hadde jeg hodepine og det har jeg nå også... Så man har nok det uansett ja :stønn:
Legen min ga meg liksom inntrykk av at det ikke var noe spesielt lavt til å være gravid? Eller han sa noe sånt som at det er et "normalt, lavt trykk til gravid å være"....
Solstråle.
16-12-2005, 11:06
Legen min ga meg liksom inntrykk av at det ikke var noe spesielt lavt til å være gravid? Eller han sa noe sånt som at det er et "normalt, lavt trykk til gravid å være"....
Det kommer litt ann på BT lå på før også.
Det du har BT trenger ikke å være lavt selv om det er lavt i forhold til andre.
Men du hadde lave tall synes jeg.
Ring legen din å si at du går konstant med hodepine.
Har pleid å ligge på 120/80, så det er nok ganske lavt ja. Hadde lavt BT i forrige svangerskap også, men husker ikke om jeg hadde så vondt i hodet...
Adrienne
16-12-2005, 12:17
90/60 er lavt, men ikke veldig lavt til å være gravid, så det trenger du ikke bekymre deg over. Mitt var også så lavt i starten, og det førte til både hodepine og nestenbesvimelser. Pass på å få i deg nok væske, det kan hjelpe på det lave blodtrykket og hodepinen.
Solstråle.
16-12-2005, 12:42
Lakeris er også bra for lavt BT. Så kos deg med lakeris og drikk masse vann.
Tidl. bruker
17-12-2005, 21:14
Jeg hadde visst helt normalt blodtrykk sa legen, det var 130/60. Men jeg plages av sterk hodepine nesten daglig. Har vært litt bedre de siste dagene, så håper det går over.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.