Vis full versjon : Vannfødsel
Jeg tenker endel på å føde i vann. Er det noen som har erfaring med vannfødsel?
Cathy:???:
Hei Cathy:mervink:
Jeg har ingen erfaring fra før, men jeg skal føde i vann på ABC-klinikken i mai... Det jeg vet er at vann virker smertestillende! Man blir jo også litt "vektløs" i vann, hverfall lettere...
Besøk et sted der du kan se hvordan det foregår og prat med jordmor!
Jeg har kjempetro på det:kidoki:
:hjerter: :hjerter: :hjerter: :hjerter:
:findag:
Tiden flyr
06-01-2003, 17:05
Jeg vurderer også å føde i vann ved ABC- klinikken denne gangen. Med eldstemann stod jeg i glovarm dusj i nesten 4 timer og var tilnærmet smertefri i den perioden. Har stor tro på vann som smertedemper.
tingelinn
22-01-2003, 01:41
Har super erfaring med vannfødsel! Dere må for all del forsøke det!!! Fødte en gutt på ABC 18. januar i fjor og synes det var fantastisk. Veldig smertelindrende og naturlig. Han skrek ikke når han kom engang, bare la seg godt inntil meg i vannet - slapp sjokket med å komme ut i den kalde lufta:) Og det at jeg tok imot ham selv var også fantastisk, følte meg så deltakende på en måte.
Har fra før en jente på 3,5 år som er født på vanlig vis uten smertestillende (også en grei fødsel), men synes denne fødselen var mye mer fredelig og under kontroll!!! Og på ABC er de bare supre!
Har termin nå i september, og har allerede ringt å varslet "min" jordmor om at jeg kommer tilbake. Kunne ikke tenke meg å føde noe annet sted, og har aldri hørt om noen som har angret på ABC eller vannfødsel:)
At hun husket meg fra sist sier jo også litt om hvor intimt og nært alt er der oppe:)
Lykke til alle dere som tenkr på å forsøke vann, får dere sjansen så prøv davel. Hvis dere angrer er det bare å gå opp av vannet enkelt og greit;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.