PDA

Vis full versjon : Ang. smerter ved toalettbesøk

Tander
19-12-2005, 18:02
Noen som blir svimmel og får vondt kroppen (ilinger, nesten så hårene i nakken reiser seg) og må puste litt ekstra tungt når de må på toalettet? Synes dette er litt merkelig. Kan dette forekomme hvis tarmen ligger i klem eller noe? Blir skikkelig ubehagelig inni kroppen...smerter som går opp og ned liksom..helt ut i fingertuppene. Kan også få ubehagelige sammentrekinger i magen i forbindelse med dette.

Jeg er ikke så ille hard i magen heller. Kan også forekomme hvis løs avføring....
Blir skikkelig uggen form i det jeg skal på do liksom. Skjønner ikke hva dette kan være.

Har snakket med legen min om dette og han skjønner ikke helt hva det kan være. I hvertfall ikke ut i fra mine forklaringer...:(

Noen med samme erfaringer som meg? Blir helt satt ut av dette jeg og blir uvel med tanke på at det kanskje blir verre jo større jeg blir???!!! Ugh

julibe
19-12-2005, 19:06
Jeg har opplevd noe lignende ja... ikke hver gang, men noen ganger...

Skikkelig magesmerter, så jeg knapt greier å røre meg, og kramper rundt endetarmen også, så det er umulig å få gjort noe som helst før smertene gir seg. Det er så vondt at jeg nesten ser svart, og blir både klam og uvel...

Når livmora vokser, så forskyver tarmer og andre organer seg, så det er nok ganske normalt at koppen reagerer annerledes.

Jeg har etter 1 fullgått og 1 halvgått svangerskap konstantert med at "når man er gravid så er ALT normalt" ;)