Vis full versjon : Titter meeeget forskiktig inn....
Izabella
06-01-2003, 12:50
hei ,augustdamer:)
er selv en augustdame med termin 8.8,men er litt forskiktig med å glede meg pga.noen små blødninger jeg hadde tidligere.
Jeg skal på ul nå til torsdag(9.jan),da blir det vel innvendig ul?
Leste nettopp om Sofus(var det riktig?) som hadde også blødd,men babyen vinket og var full av liv,så kjære Sofus -hvis du leser denne- hvor mye/lite blødde du og vet du hvorfor?
jeg håper å se en sprellende liten knart inni der,men gruer meg også,hva om det ikke er liv?:leiseg:
Og mine graviditetssymptomer har så godt som forsvunnet,bortsett fra litt kvalme innimellom og litt trøtt.
Ikke at jeg hadde så mange heller,men var mere trøtt og hadde ømme pupper...
Men på en annen side-sist jeg gikk gravid fant jeg det ikke ut før i uke 16-17;) hadde INGEN symptomer,bortsett fra uteblitt mens ,men på den tiden var jeg veeeeldig uregelmessig og husker derfor ikke om jeg kanskje blødde også litt da.Nå er sønnen min 7 år:D ,så det gikk jo bra.
Jaja,jeg håper jeg blir her sammen med dere og lykke til alle sammen
Petterine
06-01-2003, 12:54
og velkommen hit. Håper du blir verende her, det er så mnge koselige uagust-damern her inne.
Ellers så kan jeg fortelle litt om mine blødninger, om var fra 6-0 til 6-5. Var ike mere enn at det kom blod på papiret når jeg tørket meg, en gang kom det bittelitt i trusa. Var livredd, og lå hele den helga pluss dagene etter( og dette var helga rett før jul, hadde egentgli 1000 ting jeg skulle gjort). Har vært hos legen to ganger, og både livmor og livmorhals så helt fin ut, skal på UL imorgen for å sjekke for sikkerhets skyld. Er så spent, og kommer til å bli såååååååååå skuffa om det ikke er noe der(selv om jeg prøver å forberede meg selv på det:leiseg:
Hvordan har dine blødninger vært?
Izabella
06-01-2003, 13:05
Først og fremst- lykke til i morgen!!!!!Det går nok fint,iom. at din lege sier at alt ser bra ut!
Mine bløddninger var også meget sparsomme,bare når jeg tørket meg,og kom og gikk med noen dagers mellomrom.
jeg venta mensen den 1 des. og da kom det litt på papiret,sånn rosa slim:blush: , så ingen ting,så gikk det noen dager og det kom litt-dette pågikk i nesten to uker,men mindre og mindre.
Jeg testet 21 des. og fikk heeelt sjokk,selvom vi har jo prøvd en stund!
jeg trodde at det begynnte å rote seg til igjen ,siden jeg hadde mange bivirkninger av p-sprøyte(tok den siste i des.00)
Men nei da,det var en liten spire som hadde flyttet inn!!!
Og jeg håper den bor der fortsatt;)
Men skal du få en innvendig ul?
Håper alt er bra!!!
:stakar: ,Izabela
Jeg blødde også i nesten en og en halv uke, men bare bittelitt... Dette var fra 4+4 til 6+1 omtrent.... Slitsomt var det, med litt blod på papiret når jeg var på do, og også et par skikkelig store mørke blodklumper etter sengekos 5+3. Var til lege og UL på Ullevål når jeg var 5+4, og fikk beskjed på UL at alt så ut til å være i skjønneste orden med spiren.
Jeg har ikke blødd etter dette, og er nå 9+4.
Gynekologen på Ullevål sa at så lenge det er så små blødninger og du ikke har smerter så er det stor sjanse for at alt er bra.
Krysser fingrene for deg jeg :)
Og velkommen hit forresten!!!
Vil bare ønske deg lykke til på UL, og håper vi kommer til å følges her frem til august! Høres positivt ut at blødningene dine har vært sparsomme, da! Virker som det er ganske vanlig å blø bittelitt i begynnelsen av svangerskap!
Klem fra Balumba :)
(9+6)
Petterine
06-01-2003, 14:29
men regner med det. Det var det jeg fikk for en mnd siden da jeg var til UL pga stor usikkerhet hvor langt på vei rusket var.
Vet ikke hva som er vanlig i uke 8-9? Noen andre som vet?
Jeg vil bare si at jeg syns blødningene dine høres veldig uskyldige ut. Det er etter hvert mange av oss som har blødd litt, uten at noe har vært galt. Det er bare for dem som har blødd MYE og med klumper, det har gått galt. Selv har jeg blødd litt flere ganger, men bare litt. Jeg har ikke vært til UL, men legen min mener ikke det er noe i veien. Jeg har termin samme dag som deg. Jeg leste et sted at ca. hver femte gravide blør i første trimester uten at noe er i veien med barnet. Så; jeg tror alt er bra med deg ..:) Så gratulerer!!!!:klapp:
Sniker meg inn her fra aprilklubben :)
For å berolige deg først....... jeg hadde blødninger (måtte bruke bind) de 3 første mnd. Den siste i uke 13 :uff:
De kom med ca 4 ukers mellomrom. Det virket som om kroppen min ikke hadde fått med seg at den var gravid........
Men, mann skal selvfølgelig ikke bagatilisere blødninger
:sint:
Det kan også være en indikasjon på at noe er veldig galt.
I jan - 02 var jeg også gravid. Alt virket normalt.
Da jeg var 7 uker på vei, fikk jeg en liten bløding. Bare sporbløding. Det følte ingen smerte eller ubehag med. Da var jeg gravid i egglederen. Ble lagt inn på sykehus med en gang.
Svangerskapet ble avbryti, selvfølgelig......
Så konklusjonen er : TA ALLTID KONTAKT MED LEGE VED BLØDNINGER. DET KAN VÆRE FARLIG FOR DEG!!!!!
Lykke til i morgen :)
Koz Indi
Hei Izabella :)
Velkommen til augustklubben, og GRATULERER med spire i magen :klapp:
Regner med det er meg du referer til, og jeg kan godt fortelle, selv om du allerede har fått mange "like" svar fra mange andre. Ser ut som augustklubben er hardt rammet av småblødninger :(
Jeg blødde annenhver dag ca fra 6+1 til 8+2, men etter det har det roet seg. Var ikke mer enn at jeg bare så det på dopapiret, men jeg var alltid redd for at det skulle være begynnelsen på noe mere... Men som du jo har lest, så har jeg nå sett det lille vidunderet mitt vinke til meg på UL. Håper du får oppleve det samme den 9.
Og som du leser her så behøver det slettes ikke være så farlig med litt blod, bare det ikke er klumper og veldig vondt. Håper og tror at alt er i orden for deg!
Når det gjelder UL'en så er det vaginal ul fram til 12 uker. Ikke noe å grue seg for!
Lykke til videre med babyen din :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.