Vis full versjon : Tidlig i graviditet, og allerede gåen i rompa og hoftene..
Tidl. bruker
25-12-2005, 20:12
Hei!
Er det flere som meg, som er i første trimester, og som får vondt i rompe og hofter av å sitte "lenge"??(Dvs 20 min+)
Det kan vel ikke være en begynnelse til bekkenløsning?
Det hjelper når jeg går, og litt når jeg strammer rompa/klemmer sammen, men det kommer alltid når jeg sitter, uansett om det er mykt eller hardt (verre med hardt underlag da..)
Ka dokk tru?
Det er søren meg til å bli sprø av innimellom, men det er jaggu verdt det og!:jupp:
3barnsmor
27-12-2005, 23:52
jeg har hatt akkurat samme problemet. Husker ikke helt nøyaktig når det hele begynte, men det var ganske tidlig i svangerskapet. Problemet har foreløpig ikke blitt noe særlig mye verre enn i begynnelsen, så jeg :kryss: og håper at det i det minste ikke forverrer seg. Er ellers en del plaget med smerter i korsryggen og hoftene, men vet ikke om det er noen sammenheng mellom disse plagene. Har i allefall hatt store problemer på møtedagene våre, er helt gåen etterpå og må bare rett hjem og legge meg nedpå....
Jeg har en låsning i ryggen og det gjør det enormt ubehagelig å gjøre det samme over lang tid, f.eks å sitte stille på en stol. Går til behandling hos en manuell terapeut og det anbefales på det varmeste. Fra og med neste uke kan man også gå direkte til manuell terapeut eller kiropraktor uten å måtte innom legen sin for henvisning. ;)
mammastine
01-01-2006, 20:13
Jeg har fått konstantert bekkenløsning av legen min. Første tegnene til dette kjente jeg allerede i uke 6-7. Legen mente da at dette bare var båndene i magen som strakk seg, men det viste seg etterhvert som tiden gikk at det ikke var tilfellet. De første symptomene mine var smerter ved vridning, rask gange og da jeg satt for lenge..
Jeg har blitt en del verre de siste ukene..og har derfor vært aktiv sykemeldt den siste perioden..
Jordmor sa at dette var noe som kunne gå over senere i svangersakpet da dette var hormonelt og ulike hormoner var på topp i ulike deler av svangerskapet..
Fysioterapeuten min sa at i mitt tilfelle ville jeg ikke bli bedre da det så ut til å skyldes at den ene foten min var noe lengre enn den andre.. Noe jeg ikke hadde anelse om før hun fortalte dette:)
Men det trenger jo ikke være noe alvorlig i ditt tilfelle.. får håpe på det beste og ikke press deg til noe som er vondt.
:klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.