Vis full versjon : Er mannen deres flink til å hjelpe til hjemme?
Unregistered
06-01-2003, 14:58
Det er ikke min!
Når han første setter igang,så går det raskt og det blir bra.
Men han er fader meg så treig!
Alt kan gjøres imorgen!
Jeg synes det er flaut om noen skulle komme uanmeldt,når det er støvete,hybelkaniner som florerer og flekkete gulv.
Oppvask til taket er heller ikke noe moro.
Jeg tror alle menn kan ha godt av å bo litt alene før de flytter sammen med noen.
Det gjorde ikke min mann.
Rett fra en mor til en annen.
Han er veldig lik faren sin som er en sløving uten like.
Uff,sur er jeg nå.
Måtte bare få det ut etter å ha vasket ned huset!!
Cazandra
06-01-2003, 15:37
Som din har helelr ikke mon bodd for seg selv, rett fra den ryddige hjelpsomme mamman sin :uff:
Skulle nesten tro at det var JEG som hadde skrevet dette innlegget :gal:
Han gjør ting NÅR jeg ber ham om det, ellers så er han totalt blind :bonk:
Men det ser ikke ut til at han får synet med det første...har bodd sammen i over 6 år :p
Når jeg skal noen plass så pleier jeg og skrive en lapp over ting han bør gjøre ;)
Min er ganske flink egentlig... Før graviditeten så gjorde jeg stort sett alt av klesvask og gulvvask ++
Etter at bekkenplagene har blitt verre har han plutselig tatt vaskebøtten og vasket over golvene... :???:
Jeg må bære de skittne klærne 2 etasjer ned for å vaske dem, og 2 etasjer opp igjen med våte klær, så stampene begynner å slite på... Han bærer dem ned til meg (av og til)
Ellers så er det ikke så imponerende... Har oppvaskmaskin så jeg slipper oppvask til taket, men... Det blir fort rotete likevel... Men heldigvis så har jeg forstålsesfulle venner, som ikke bryr seg om rotet mitt... :uff:
Samboeren min er utrlog flink til å hjelpe ti lher hjemme. Det er i hovedsak han som står for klesvasken - jeg hater å vaske klær. Bare det å putte tøy i maskinen er ett mareritt. Og å henge dem opp til tørk - enda værre.
Han tar oppvasken også, i alle fall de dager han ikke jobber. Men, oppvasken er noe jeg liker å ta - det går fort og kjapt :)
Han støvsuger, men der er det vel jeg som er flinkest, men, sånn jevnt over så tror jeg kanskje han til tider gjør mer enn meg her hjemme jeg...(ikke si det til han da !)
Jeg kan i alle fall ikke klage på han. Ikke roter han noe særlig, renslig er han og, også vasker han kær :) Og, på toppen av det hele så elsker han meg :D
Han er veldig flink til å hjelpe til - MEN 85% av tiden må noen hinte om det som trengs å gjøres (hinting tar lang tid - ofte opptil 5 hint :uff: ) eller jeg må spørre om han kan gjøre det...
MEN innimellom... spesielt etter at jeg har spart opp så mye irritasjon over en del ting som JEG føler er unødvendig roting og har hatt en kraftig utblåsing - DA er han flink da... vasker og rydder, vasker klær, legger dem sammen, bærer dem inn - synd det er så sjelden ;)
LaLuna-mannen er selvutnevnt middagsansvarlig her i huset, og han tar alltid oppvasken også. :klapp:
Klesvask og husvask er nok mer mitt ansvar, men han hjelper til hvis jeg ber ham om det...
Bluelady
06-01-2003, 17:27
Min mann er nok flink til å hjelpe til, men han ser aldri hva som må gjøres og han har en sløvere holdning til hvor rent og ryddig det burde være enn det jeg har så vanligvis gjør jeg det meste selv, men han er veldig flink til å spørre om jeg trenger hjelp hvis han er der når jeg gjør husarbeid. Så alt i alt er jeg fornøyd.
Min mann fortjerner en gullmedalje for at han er så snill og omtenksom, og ikke minst for hans tålmodighet!
Det er helt utrolig hvor heldig jeg er. Han hjelper alt han kan og bærer meg på gullsko.
Er det rart han er drømmemannen min!!
Lilli3 og Marius T-28
Reagerer på formuleringen av spørsmålet... - i 2003 så burde ikke mannen "hjelpe til hjemme", det er like mye hans jobb/ansvar. Aldri noen som sier at vi jenter "hjelper til" i heimen.
Hos oss så er det vel nesten sånn at mannen tar mest initiativ til husarbeid, han er nok flinkere enn meg!
Vet jeg er heldig!!!
Tidligere Bruker
06-01-2003, 19:02
Ja. :D Han er flink når han er hjemme. ;) Han er borte hele ukene, men er hjemme i helgen. ;) Og da hjelper han masse til. :) :elsker2:
:mervink:
cormatic
06-01-2003, 19:45
Sambo er kjempeflink å hjelpe til... Han har heller aldri bodd alene, men det er lenge siden han bodde hjemme... Han har delt leilighet med diverse kompiser, helt til for snart 2 år siden, da han kjøpte egen leilighet, og vi flytta inn i lag.
camvik76
06-01-2003, 20:03
Kan vel ikke skryte av det nei. Maa gjerne be han om ting 4 - 5 ganger eller mer foer det blir gjort noe.
Men en ting er han flink til og det er aa ta seg av vaar datter og finne paa ting med ho. Er desverre ikke saa flink til det selv naa paa slutten av svangerskapet.
Men han kunne nok vaert flinkere til aa hjelpe til i huset ja. Da jeg har bekkensmerter og masse mensenvondt.
Tidl. bruker
06-01-2003, 20:51
Litt vansklig å svare på det spørsmålet der. Mitt svar er: Nei! Han har ansvaret, og jeg er ikke så veldig flink til å hjelpe til.
Jeg er ikke akkurat noe husmoremne, og det eneste som er mitt ansvar her hjemme er klesvask og vasking av badet.
min er flink til å hjelpe til......han pleier vaske mye av leiliheten i helgene.....
Min kjære har støv på hjernen og er til tider plagsom og masete!
Her i huset er det helt på hodet, her er det jeg som får kjeft og skrå blikk fordi jeg ikke ser alt rotet osv..... Så jeg kan vel trygt si at min kjære "hjelper til" hjemme:D
Har nok ikke vært heldig på det punktet nei. Har en MEGET bedagelig samboer som har VELDIG god tid til allverdens ting! :bonk:
Heldigvis har han MASSE andre ting som er kjempebra :klapp:
(31+5)
Min Henning kommer også rett fra mor, men han er MYE mer pertentlig enn meg:o . Han ser rot og støv leeenge før jeg tenker på å gjøre noe med det;) . Lurer på om han synes jeg er flink å hjelpe til hjemme:???: ? Jeg prøver i alle fall å ta meg av klesvasken.
Det er nok jeg som ser støvet først her i huset, og det er min jobb bl.a. og vaske gulv. Jeg tar meg av rydding ellers også når jeg syns det er rotete - og jeg syns det er rotete lenge før min Happy syns det, hun er et lite rotehue innimellom. :gal2: ;)
Det er som oftest jeg som tørker og rydder på kjøkkenet og rydder ut av oppvaskmaskinen også, men Happy må stable ting inni. Jeg er håpløs til det så hun får plass til nesten dobbelt så mye inni der, ikke skjønner jeg hvordan hun får det til. :uff:
Det er stort sett Happy sin jobb å vaske klær, men jeg hjelper til å brette og stable når det er vasket.
Må innrømme at jeg har vært litt slapp med gulvvasken i det siste da, med jula og greier. Vaska rundt huset før jul men så har det vært pause, så i dag var det nesten litt skummelt å vaske igjen.. noen av hybelkaninene hadde begynt å utvikle tenner, og de biter bra fra seg i moppen. :p
Rotehue, jeg:???: ? ANER virklig ikke hva du prøver å insinuere her kjære:p
Jeg kan ikke for at du har støv på hjernen da!
Samboer er kjempeflink!! Hadde nok ikke klart meg uten!!:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.