Vis full versjon : jobbintervju..
hei..
Jeg har jo ingen jobb enda.. og jeg har fått en nesten garanti på en jobb hos telenor nå, og skal på intervju på onsdag... jeg bør vel ikke si noe om graviditeten min vel? ikke før etter prøvetiden? hm.. vanskelig dillemma... det vil jo synes snart og trenger så sårt en jobb..
... det har de faktisk ikke krav på å få vite! Ikke enda ihvertfall...
LYKKE TIL!!!!
Siludvig
06-01-2003, 16:09
Jeg hadde heller ikke sagt noe. :)
Har ikke tenkt å fortelle det på jobben på noen mnd heller. Selv om jeg vet at det snart vil synes. Jeg blir nemlig gedigen når jeg er gravid. Ser ut som en hvalross når jeg bare er fire mnd på vei. *ler*
:findag:
De har ikke lov til å utelukke deg fordi du er gravid, men de kan godt finne på å bruke andre unnskyldninger! Så vent med å si at du er gravid, du!
Lykke til på jobbintervju!!
men jeg tenkte på at de kanskje sparker meg når prøvetiden er ute, fordi de de ikke vil ha en som snart skal i permisjon. tror prøvetiden er på 6 mnd og da sliter jeg litt.. :( men men skal se hva som skjer..
De har ikke LOV til å
- la være å ansette deg fordi du er (eller ønsker å bli) gravid
- ikke la deg få fast jobb etter prøvetiden fordi du er gravid
- sparke deg fordi du er gravid
Når deg gjelder det å si i fra nå... så hadde jeg nok ventet - det er lettere å finne på "andre" unskyldninger for å ikke ansette deg før du er innenfor...
Hvis du gjør en grei/god jobb i prøvetiden - så sliter de med å sparke deg - da har du loven på din side og det kan bli VELDIG dyrt for dem!!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.