PDA

Vis full versjon : Noen som skal føde og er gravide i U.S.A???

Elizabeth
26-08-2002, 00:47
Jeg skal flytte til U.S.A om drøyt 2 uker og lurer på om noen her er der og skal føde der?
Jeg er selv Amerikansk, men har ikke vært gravid før og heller ikke der borte....
Hvordan er svangerskaps kontrollene O.S.V
Noen som vet hvor langt det tar og fly til Virginia?

Takker for svar!!!!

Elizabeth og lille melkesjokolade 28+0

Celeena
26-08-2002, 07:12
Hei!

Jeg bor i USA og var gravid frem til jeg mistet i 17. uke i fjor sommer... Jeg var derimot i Norge da alt dette skjedde (fra 9. til 17. uke), så jeg opplevde ikke akkurat så mye av kontrollene her. Men jeg har jobbet 1 år på det lokale sykehuset her nå, og var ofte på på både OB og labor/delivery avdelingene i den forbindelsen.

Du burde finne deg et Women's health care center (OBGYN) som du kan gå til. De virker utrolig flinke til å følge opp gravide her. Jeg har gått til et slikt sted nå for utredning av infertilitet. På det senteret jeg går til har de 4 gynekologer og mange nurse practitioners + sykepleiere osv. De har alt av ultralyd - innvendig og utvendig - og annet utstyr. Det er enormt fokus på god behandling av pasientene - så jeg synes det bare er en fryd å gå til undersøkelser og samtaler med legen. Gruer meg fælt til å komme til Norge nå (flytter om 2 dager :leiseg: )

På slike steder arrangeres det også ofte forberedende kurs for gravide. Noen steder har bedre tilbud enn andre, så det er bare å høre litt rundt.

Men det er jo selvfølgelig dyrt dersom du ikke har en god forsikring som dekker det..

Det jeg liker her er at legen følger deg og ikke arbeidsplassen. Slik at den legen du går til kontroller hos, er den legen som kommer under fødselen din. Slik er det hvertfall her oppe.. I Norge er det vel litt mer sånn at du får den legen og jordmoren som er på vakt på sykehuset..??

Når du flyr til Virginia må du gjerne mellomlande i at annet Europeisk land - f.eks København dersom du flyr med SAS, London hvis du flyr med British Airways etc. Jeg har flydd frem og tilbake mellom Oslo og Michigan i 5 år nå, og det kan ta alt fra 7-9 timer herfra til mellomlandingen - og så 1-2.5 timer til Oslo. Du bør passe på å bevege deg litt rundt under flyturen - ikke bli sittende pal i setet. Dette ble jeg fortalt da jeg skulle fly som gravid - for å forebygge bl.a faren for blodpropp. Men ellers er det ikke farlig å fly som gravid.

Lykke til med flytting, kontroller, og fødsel:)

Vennlig hilsen Celeena

Elizabeth
26-08-2002, 11:31
for svar!!!
Lurer på masse jeg og det var hjelpsomt det du fortalte!!!

Ja må nok finne meg en god forsikring, har jo ikke jobb og gå til, men mannen min jobber der borte så får vi se hva vi kan ordne!!!!

Klem fra Elizabeth og lille melke sjoko 28+1

Elizabeth
26-08-2002, 18:50
:baby:

Lille-my
27-08-2002, 00:42
Jeg har bodd i usa i 4 år.Ville bare informere deg om at du ikke vil få forsikring som vil dekke fødselen din i usa.Du må tegne forsikring før du blir gravid der borte.Da må du nok betale selv og det koster og ligge på amerikanske sykehus.Så jeg ville nok tenkt meg godt om før jeg reiste.Lykke til:(

Lille-my

Victoria
27-08-2002, 02:36
Du bør sjekke om mannen din sin forsikring dekker familien også (hvis dere er gift). Han har antagelig forsikring gjennom jobben og noen ganger dekker dette både ektefelle og barn (husstandsforsikring, hvis jeg ikke husker feil?).