Vis full versjon : Streptokokk B
De av dere som har fått påvist denne bakterien, hva slags oppfølging og evt. behandling får dere før,under eller etter fødselen?
Heisann.
Jeg har fått påvist denne bakterien 2 ganger i urinen i dette svangerskapet. Har fått vanlig antibiotikabehandling for urinveisinfeksjonen, og beskjed om at det ikke kan skade barnet nå. Men når man har det i urinen, har man det også ofte i skjeden, og derfor kan barnet smittes i fødselkskanalen under fødselen med lungebetennelse o.l. Hos premature barn vil jo dette være spesielt ugunstig. St.Olavs har den prosedyren at alle som har fått påvist denne bakterie i svangerskap, får en dose penicillin iv under fødselen, for å unngå smitte til barnet. Jeg fikk legen til å notere dette på helsekortet mitt, siden jeg ikke vet hvor jeg skal føde.
Har du og fått påvist denne bakterien? Og hvilken oppfølging fikk du??
Har du og fått påvist denne bakterien? Og hvilken oppfølging fikk du?? Hei hei :mervink: Jeg fikk brev på fredag (etter bakt.prøve fra skjeden) om at jeg har moderat vekst av denne bakterien. Prøven ble tatt for 3-4 uker siden, jeg er nå i uke 31/33 (UL-termin/Menstermin).
Jeg får ingen annen oppfølging annet enn at hvis jeg føder prematurt også denne gangen, vil jeg få behandling under fødselen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.