Vis full versjon : bekymret
Noen som kan berolige meg?
For to dager siden, fikk jeg kjempe vondt i magen. Vet ikke hva det var. Kjentes ut som det var masse luft i magen, men det gjorde så vondt at jeg klarte nesten ikke bevege meg. Varte i mange timer. Har ikke hatt noen blødninger. Og heller ikke noe smerter i ettertid.
Kan jeg slappe av, eller bør jeg sjekke dette?
Er 21+4 på vei.
En venninne av meg fikk skikkelig kolikk smerter omtrent på samme tid som deg. Hun greide heller ikke å gå og hadde så vondt at hun kastet opp. Det varte den ene dagen og har ikke kommet tilbake.
Det er vanlig så bare slapp helt av. Om det skjer igjen så kan du jo ta en tlf ril legen for sikkerhets skyld da.
3barnsmor
01-01-2006, 21:40
Det har skjedd med meg også, men har ikke kommet igjen etter den ene gangen. Legen mente det bare hadde vært noe i fordøyelsesystemet som jeg reagerte på og at jeg ikke trengte bekymre meg. Så snakk med legen din hvis du føler deg engstelig, men jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for!:snill:
Det samme skjedde med meg da jeg var omtrent midt i svangerskapet. Jeg hadde noen helt sinnsyke kramper i magesekken, og det var så vondt at vi ringte ambulanse til slutt. Men det gikk over etter et kvarters tid, så ambulansen trengte ikke komme, og jeg har ikke hatt tilsvarende smerter senere;)
Askepott.
06-01-2006, 14:21
Heisann.
Dette høres ut som noe lignende som jeg har hatt noen ganger nå. Det har begynt med at jeg er øm og har ubehag i mage området, dette har gjerne vart i noen timer, før det plutselig blir verre og verre. Da greier jeg ikke å sitte eller gå. Spesielt vondt å sitte, men etter hvert vondt å gå. I hvertfall helt oppreist. Tilslutt har jeg måtte legge meg helt strak på senga. Dette har heldigvis hjulpet. Sist jeg var til jormor, hadde jeg hatt dette en gang, og hun synes det hørtest ut som om det var luft, på måten jeg forklarte det på. Det var noe som kunne gjøre veeeeldig vondt sa hun. Sist nå i uke 27. Første gang var vel rundt uke 22...min søster hadde også dette noen ganger når hun var gravid.
Hei. (Beklager hvis jeg skriver så dårlig...er ikke norsk) Jeg er i uke 17 og hadde forferdelige smerter på høyre siden for 4 dager siden...kunne ikke gå og bevege meg....stod og gråtet....Dro til sykehuset og de tok en blodprøve og jeg hadde en undersøkelse og ultralyd...til slutt sa jordmoren at jeg hadde soppinfeksjonen. Jeg hadde ingen andre symptomer bortsett fra smertene på høyre side. Bedre nå etter en kur...
Håper alt går bra med deg....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.