Vis full versjon : skjema til trygdekontoret-----Hjelp!!!
Jeg blir helt oppgitt!
For det første;
* Når må dette skjemaet leveres? Min arbeidsgiver betaler ikke lønn i permisjons tiden. Så det betyr jo at jeg må ha levert skjemaet før jeg går i permisjon, for det tar vel litt tid før jeg får penger?
* Men så skal det fylles ut når barnet ble født!Det betyr jo at jeg ikke kan levere det før jeg har født???
* Kan jeg la vær å fylle ut når jeg skal ha ferie?
Tenkte å ta ferie når far er hjemme i permisjon.
Takknemlig hvis noen kan svare meg:klapp:
Tidl. bruker
06-01-2003, 22:25
Hei!
Dette skjemaet må du levere FORTEST MULIG!
Jeg tror jeg leverte det i oktober!
Du trenger ikke å fylle ut noe der det står når barnet er født, osv.. Men terminen din må du fylle ut og du må også ha papirer på UL-terminen din. Enten skriftlig fra legen din eller kopi av UL-papiret eller sv.skaps-papiret.
Hvis du har tenkt å ta ferie når pappan tar permisjonen sin må du fylle ut dette også. Da stopper de opp utbetalingen til deg disse ukene og så får pappan sine penger ut istedet. Hvis du ikke fyller ut noen ferie så får du fødselspenger hver måned så lenge permisjonen varer uten avbrudd....(ferien kan du jo ta itilleg etterpå hvis du vil! )
Vi har selv gjort det sånn at jeg har ferie mens pappan har permisjon! På den måten får vi inntekt som vanlig.
Takk for kjapp tilbakemelding.
Må vente med å sende den til neste uke. Min opprinnelige termin er 9 mars, men skal ha planlagt keisersnitt 18 februar. Skal ikke til legen før om en uke, så jeg får ikke noe skriftelig før da.
tenkte å ta ferien når pappan har permisjon. Og da må jeg skrive det?
Men er det frist for innsendelse som gjør at jeg kanskje må vente med å få penger?
Og når er utbetalings dato for trygdekontoret?
Det varierer fra trygdekontor til trygdekontor hvor lang behandlingstid de har. Noen har opp til 3 måneder, her i Trondheim sier de 6 uker.
Du kan ringe legen din eller sykehuset og få en bekreftelse på tidspunktet for keisersnitt. Du skal jo ut i permisjon 3 uker før dette så du er farlig sent ute.
Ring gjerne trygdekontoret, spør hva du kan gjøre, kanskje kan du ettersende papiret osv osv. De er stort sett veldig hjelpsomme.
Ja da haster det jo noe sinnsykt!!!!!!!
Takk for hjelpen.
Jeg får hive meg på tlf i morgen
Tidl. bruker
07-01-2003, 01:07
Utbetalingsdatoen for pengene er den siste i hver måned. Hvertfall her jeg bor !
Snakket med trygdekontoret i dag, og det hastet ikke med å få sendt det inn. Var ikke noe behandlingstid!
Men planen min om å ta all ferien ved slutten av permisjonen når pappan har perm går ikke. Jeg er ferdig med min perm 21 desember, og kan ikke flytte over mer en 14 dager til 2004. Så da får jeg ta 3 uker på sommeren, og forskyve permen og ta 14 dager ferie når pappan er hjemme. Men det blir jo lite penger den mnd da. For jeg får jo alle ferie pengene i juni, og klarer vel ikke å spare de helt til januar:(
Men vi får et deilig år sammen for det da. Han jobber turnus og er mye hjemme på dagtid....
Utbetalingen her i Drammen er 20 hver mnd.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.