PDA

Vis full versjon : Vondt i livmortappen!

Kitty75
02-01-2006, 11:38
Jeg har vært plaget med smerter i livmortappen, og innerst/øverst i skjeden siden ca. uke 12. I begynnelsen var smertene svake, men har nå blitt så vonde at jeg må stoppe opp når de kommer.

Jeg har ikke smerter hele tiden, de kan være borte i noen dager, for så å komme tilbake. De dagene jeg har smerter er de mye fra og til, dvs de kommer og går.

Er det normalt å ha det slik når man er gravid?

Jeg har en polypp/muskelknute som sitter like ved mormunnen, kan den være skyld i disse smertene? Noen som vet?

Lemoen
02-01-2006, 12:10
Det er jo mye mulig at det er polyppen som forårsaker dette. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kontaktet lege/føden og hørt hva de syns. De er jo der for å hjelpe deg.

Spretten
02-01-2006, 15:07
Jeg har også mye smerter som du beskriver. Siden jeg fødte i uke 18 i april og hadde premature rier i mitt første svangerskap blir jeg litt ekstra nervøs av dette. Jeg sliter også mye med kynnere - smertene kommer gjerne i forbindelse med disse. Gjør dine også det? Ca uke 18-19 var jeg inne til sjekk for mye kynnere og blødninger som følge av dem. Livmortappen var da ikke tydelig påvirket heldigvis. Jeg ville ha spurt om en sjekk hvis jeg var deg, i hvert fall hvis du har mye kynnere. Dette i det minste for å bli mindre bekymret. Sannsynligvis er det ingenting å bry seg om...

Kitty75
04-01-2006, 21:27
Takker for svar.

Spretten: Skjønner godt at du er nervøs med tanke på tidligere erfaringer. Jeg er ikke plaget med kynnere, men har hatt blødninger tidligere i svangerskapet, fra uke 8 til og med uke 11. Hadde ikke smerter i livmortappen da, de kom uken etter, og har kommet og gått siden.

Jeg nevte det til legen på andre kontrollen at jeg var plaget med smerter i livmortappen, men han sa ikke noe om hva det kunne komme av. Skal ta det opp med ham når jeg skal til kontroll denne måneden.