PDA

Vis full versjon : Nå er jeg så lei!

K@trine
26-08-2002, 02:05
Vi har nå holdt på med mye oppussing i den siste tiden, mannen min har hatt ferie hele august og vi begynte med litt forskjellig før han begynte ferien sin, så vi har jo holdt på noen dager nå da:uff: Egentlig så er vi ganske så heldig for mamma, stefaren min, svigermor og noen kamerater av mannen er endel her og hjelper til. Men når det kommer folk hit, så kan jo ikke jeg sitte og se på at de arbeider, så da må jo jeg gjøre minst like mye + at jeg må jo da servere de ett eller annet når de kommer og rydde opp etter de etter at de har gått også må jeg jo også i butikken og handle inn noe og servere de, så det blir jo nesten bare mere arbeid på meg når det kommer folk hit, når jeg jobber aleine så kan jeg hvertfall ta pauser når jeg trenger det selv og ikke måtte bruke pausene på å servere. Også er det noen venner som driver og "maser" om ikke vi skal treffes og finne på det ene eller det andre og om ikke jeg kan være med på stranda også får jeg da dårlig samvittighet fordi jeg ikke orker å finne på noe.:leiseg:
Hver kveld når jeg går og legger meg så er jeg så sliten og har så vondt i hele kroppen at da sliter jeg med å få sove fordi jeg ikke får lagt meg noe godt i senga. Og hver morgen så står jeg opp og er omtrent akkurat like sliten som når jeg gikk og la meg fordi jeg har sovet så dårlig.
Jeg blir jo også selfølgelig vanvittig irritabel pga. lite søvn, mye hormoner, denne grusomme varmen som snart tar knekken på meg, mye halsbrann og denne tunge kroppen. Også med alle de folka som da er rundt meg hele tiden og forventer at jeg skal være blid og sosial og smile når de spør hvor ting ligger hele tiden.

Det var godt og få ut litt frustrasjon her nå, for nå er jeg faktisk så sliten at jeg orker ikke å trekke på smilebåndet og servere et falskt smil engang, hver gang noen snakker til meg så har jeg bare lyst til å svare de med at: Det har de ikke noe med eller at de burde holde kjeft eller et eller annet i den duren.
I morgen kommer svigermor og en kamerat av mannen min hit for og gjøre masse og da har jeg time hos jordmor halv-ett også skal jeg møte 2 venninner i byen etterpå, så da skal jeg bare sitte på cafe så lenge jeg kan og ikke gå hjem før jeg MÅ. Heldigvis så begynner mannen på jobb igjen på onsdag, så da kanskje jeg kan slappe av litt på dagtid hvertfall.
Stor nattaklem til alle dere som gadd og lese dette lang syte-innlegget.
Klemmer fra BigMama 33+4 :gal2:

K@trine
26-08-2002, 02:20
Glemte jo og nevne det at mannen min maser ikke om at jeg skal gjøre noe og når mamma er her så maser jo ho hele tiden at jeg må ta det med ro, svigermor vil jo gjerne at jeg skal være med på alt mulig da. Så det er jo bare det at jeg føler selv at jeg må delta når det er andre her og jobber, så jeg kan jo egentlig ikke skylde på noen andre enn meg selv for at jeg er så sliten heller:uff:
Nå har jeg lyst til å be kameraten til manen om å dra hjem så vi kan roe oss ned og ta kvelden, men jeg synes liksom ikke at jeg kan jage han heller. Men uansett så er det ikke lenge før jeg skal gå og legge meg nå!
Nattaklem fra BigMama 33+4 :sover:

Karius
26-08-2002, 10:50
Du skal ikke være noen ambulerende serveringsstasjon heller da!!:sint:

Kan ingen av disse som kommer å hjelper til så vennlig, reisae innom butikken på veien for ex?

Det er vel ikke akkurat meningen at du skal reise å handle inn tunge matvarer og varte opp disse "hjelper'ne"? Når det egentlig er du som burde bli vartet opp?
:bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:

Dessuten så er det sikkert vanskelig for deg å si dette også?
At det er tungt og slitsomt å styre med matlaging og handling osv??

Kanskje Samboeren kan si fra? eller kanskje han kan reise i butikken å handle? da er jo ihvertfall mye gjort...

nei, forstår godt din frustrasjon og irritasjon over dette;)(hadde vel gått i lufta selv...)

:stakar:

:findag:

K@trine
26-08-2002, 13:03
Jeg kunne selvfølgelig bare vært mye flinkere til å si fra, men når vi har masse ting som skal bli gjort så er det jo da bedre at jeg drar i butikken og handler og mannen min holder på med å bygge terassen og legge stein i gården, for noen av de tinga vi holder på med er jo uansett altfor tunge til at jeg kan bidra med det, så da må jeg gjøre alt det som er litt mindre tungt som å handle, rive gammel tapet av veggene, tapetsere, male og lakke. Jeg har skjønt det nå at jeg må bare bli flinkere til å si fra, jeg klarer ikke å holde på sånn her så mye lengre, da setter vel snart fødselen igang hvis ikke jeg tar det mere med ro:eek:
Klemmer fra BigMama 33+5:( Som er like sliten i dag som jeg var når jeg la meg i går :sover:

Pope
26-08-2002, 16:06
Skjønner så altfor godt hva du snakker om!!!!!

Mannen min har i helgen lagt parkett, forrige helg var det tapetsering. Og da var jeg med å rev av gammel tapet og vasket deretter....Føler at jeg også må bidra med noe.

Føler meg helt handicappet! Fortalte mannen min forleden at det er som om han skulle ha brekt benet og og ikke kunne være med å gjøre ting og bare se på at alle rundt deg jobber. Bare for at han skulle se situasjonen fra min side.

Så nå har jeg holdt meg unna det han holder på med, og tatt tak i andre ting, som jeg kan gjøre i mitt tempo...med noen soveøkter underveis. Forrige helg sov jeg 2 timer midt på dagen, mens de andre drev og tapetserte naborommet!!! Det var deilig det! :klapp:

Og når det gjelder servering til de arbeidende(familie), så vet de hvor kjøkkenet er og hvor de finner ting....*hehe* Jeg jobber nemlig med MINE ting!!!!!

Sender deg en kjempestor klem og håper ting går bedre fremover...:stakar: :stakar: :stakar: :stakar:

Popsan og lille kråkebolle 32+3

Puncky
26-08-2002, 18:14
Ja huff, kan tenke meg du er sliten og lei nå... :(

Det er viktig å lytte til kroppens signaler, husk du skal også ha energi og ork til å ta deg av den lille når den kommer. Viktig med nok søvn også!

Håper tingene bedrer seg når mannen din begynner å jobbe igjen, og du kan drive med dine ting i ditt tempo!

Stå på og tenk positivt, ikke lenge igjen nå! Og varmen gir seg sikkert snart også, det håper i alle fall jeg!:D

:stakar: fra Puncky (34+3)